23 september 2018
Feedback
Land Rover Discovery Sport

Forum Land Rover Discovery Sport

Reacties van eigenaren

  

, datum: 12 juli 2018

Ervaring met auto: Het is een geweldige auto om in te rijden. Het is wel wat gevoelig; ik ben in een jaar al een aantal keer bij een garage geweest. Er was een probleem met de motor, lampjes die willekeurig aan gaan e.d.

Reageer Nieuw
UitvoeringSE
Brandstofdiesel
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand40.000 km
DealerRomijn

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor7
  
  

, datum: 10 februari 2018

Ervaring met auto: De 240 pk benzine met 9 trapsautomaat geeft met name bij rijden tussen 80 - 100 km/u veel resonantie. Automaat schakelt te snel naar hogere versnelling waardoor de motor begint te brommen. Verbruik is pittig 1 op 11. Bij loslaten gas en uitrijden geeft de motor bij 60 km/u een duwtje naar 64 km/u. Komt door automatisch terugschakelen. Aan resonantie en kort oplopen toerental is volgens dealer niets te doen. Hebben mensen ervaringen met tuning zodat de motor misschien wat soepeler gaat lopen of blijft na tuning het schakelmoment gelijk?

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit2 jaar
KM-stand20.000 km
DealerVentura

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor5
  
  

, datum: 31 juli 2017

Ervaring met auto: Van dag 1 af aan, dus nu alweer 14 maanden, af en aan naar de dealer; niets anders dan ratels, kraken, piepen, trillingen en ga zo maar door. Ook ik was getroffen door de slechte productiekwaliteit van LR en dus waren ook bij mij de puntlassen in de B-stijl niet aanwezig! Hallo! Dat liet de dealer door een schadebedrijf repareren, maar dat was waarschijnlijk een beunhaas, want toen ik de auto terugkreeg had ik een kleine beschadiging en overal witte plamuurvingers in het interieur!

Ook schuift er sindsdien iets heen en weer bovenop mijn hemelbekleding. Een ratelend geluid uit het vooronder wordt niet opgelost. Een resonantie veroorzaakt door een kunststof/metaal verbinding bij de turbo-inlaat geconstateerd, dit bleek zelfs later een recall te worden! Probleem uit zich in trillingen en resonanties (discussiepunt) bij 1500-1700 en 2500-2700 toerengebied. Het hittescherm van de uitlaat is ook al 3 keer vastgezet, ga zo maar door.

Kortom; heel mooie auto maar het is een K*T ding geworden; Kwaliteit Uitermate teleurstellend!! ga er maar met een grote boog omheen!!

Nieuw

Brandstofdiesel
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerThe Adventure

Betrouwbaarheid3
Comfort3
Motor3
  
 
Reactie van: Hansenjokelommers, datum: 19 november 2017

Antwoord: Mijn Discovery Sport jan 2016 resoneert bij een toerental van 1200 snelheid van = 100/110 en 60/70ik vind dit heel storend. Getest door een expert van landrover, ik moest dit maar voor liefnemen anders maar een electro auto kopen. Het is nu geen sjoemel diesel maar een sjoemelbak. Beide waren toch voor een zuiniger test.

 
Reactie van: Deket, datum: 10 februari 2018

Antwoord: Heb 240 pk SI4 benzine. Verwachtte met de 9 traps automaat een soepele motor. Er wordt echter veel te snel opgeschakeld wat resulteert in rijden met een laag toerental en bromgeluiden / resonantie. Niet prettig rijden dus voor een 240 pk motor die euro 70.000 kostte. Heb gevraagd het schakelmoment te veranderen maar is volgens dealer inderdaad niets aan te doen. En zuinig? Nee, gemiddeld 1 : 9,5

Reageer
  

, datum: 2 januari 2017

Ervaring met auto: Hoewel ik in eerste instantie (28 november 2015) enigzins sceptisch was over de aanschaf van de Discovery Sport ben ik na anderhalf jaar gebruik zeer tevreden over de auto. De rammels zijn er uit, de motor is getuned en daarmee krachtiger (193 pk), en het verbruik komt bij mij uit op 6.4.

Ik heb er een reis naar Portugal mee gemaakt en de auto daar een half jaar gebruikt. Voor die omstandigheden is deze auto ideaal.

Het blijft wel jammer dat de kaart van het navigatiesysteem vanaf het begin niet up-to-date is en dat elke nieuwe update 250 euro kost.

Kortom: de auto heeft een stevige prijs maar biedt ook zeker waarde. Gelukkig worden er niet heel veel van verkocht. dat geeft ook nog een bevoorrecht gevoel!

Nieuw
UitvoeringTD4 HSE Automaat
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km
DealerGeba

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
 
Reactie van: Janarie222, datum: 5 januari 2017

Antwoord: Is uw verbruik van 6.4 liter/100 km zo laag nadat u de motor heeft laten tunen?

Ik kom namelijk niet zuiniger dan 7.3 terwijl ik de meeste km':s op een provinciale weg maak.Bij snelweggebruik wordt dit al snel 8.2

 
Reactie van: Mpkramer, datum: 5 januari 2017

Antwoord: Ik heb mijn verbruik van 6.4 gemeten over de laatste 6000 km inclusief de reis naar Portugal en de ritten aldaar. Ik heb nu niet de winter in Nederland, dat scheelt.

Na het tunen verhoogde het verbruik bij mij eerst naar 6.8 maar zakte daarna af naar 6.4.

Voor het verbruik is de rijstijl en de lengte van ritten natuurlijk ook van belang. Ik rijd weinig korte ritten, laat de motor eerst lekker warm worden voordat ik stevig ga rijden en anticipeer zodat ik niet onnodig hoef te remmen.

Reageer
  

, datum: 6 juli 2016

Ervaring met auto: De 9-traps automaat schakelt prima, maar wel op veel te lage toeren. Dat resulteert in gedreun en minimale trekkracht. Pas bij 1100-1200 toeren schakelt de bak op.

Reageer Nieuw

Brandstofdiesel
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerACS

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 11 april 2016

Ervaring met auto: Na vier BMW 5-series de overstap gemaakt naar Landrover. Geen spijt, prachtig ding, zeer ruim en rijdt uitstekend. Meer dan genoeg power en de 4x4 is indrukwekkend. Afwerking buiten perfect, binnen had het beter gekund. O.a. veel rammeltjes wat erg irritant is.

Grootste minpunt: een dieseltankje van 50 liter, wat gezien het werkelijke verbruik te weinig is. Rij vrijwel alleen maar snelweg maar pers zelden meer dan 550 km uit de tank. Dat betekent om de dag tanken. Service van Landrover is erg goed.

Nieuw
UitvoeringHSE Luxury 180pk
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km
DealerJager

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Luc. Crispyn, datum: 25 december 2016

Antwoord: Leuk vooruitzicht geef je me :-)
Met mijn huidige Volvo XC60 met een tank van 70l. ga ik al om de andere dag tanken.

Net een DS HSE lux 180pk besteld.

Reageer
  

, datum: 28 november 2015

Ervaring met auto: De Discovery Sport vind ik een fijne auto om in te rijden. De nieuwe 2.0D motor verbruikt bij mij gemiddeld 6.8 liter per 100 km na een tuning-beurt. De motor trekt goed en heeft een aangenaam geluid dat in de cabine goed is gedempt.

Afhankelijk van hoe je de auto aankleedt heeft de auto een forse prijs maar biedt ook een zekere waarde in comfort, wegligging en terreinvaardigheid. De prijs ligt voor mij wel wat te hoog voor de geboden waarde. De auto is niet vrij van rammels, de automaat gaat soepel met warme motor, bij koude motor gaat het wat stoterig.

Ik heb wat langer moeten wachten op de levering vanwege dat ik voor de nieuwe 2.0D motor wilde gaan. Achteraf ben ik daar blij om: de motor is beduidend zuiniger dan de 2.2D en heeft een aangenamer geluid.

Wel wat foutjes bij het afleveren. USB-poorten op andere plaatsen dan bij de koop was aangegeven en het meespuiten van de airbag op motorkap was niet gedaan.

Zou ik weer voor dit model gaan? Misschien, maar zelf zou ik ook verder kijken. Het hangt natuurlijk ook af hoe de auto zich de komende tijd houdt.

Reageer Nieuw
UitvoeringTD4 HSE Automaat
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerGeba

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor8
  
 
 
« 1 2 »