Forum Land Rover Discovery Sport
Reacties van eigenaren
Ervaring met Land Rover Discovery Sport: Heb de versie van 184 pk dieselmotor. Motoren zijn totaal niet betrouwbaar. Heb een volledig defect motor na 5 jaar en 128.000 km. Vermoedelijk 12000 euro kosten. Spijtige zaak.
Antwoord: Ik heb exact het zelfde 128.000 km 6 jaar oud. Mag ik vragen wat het uiteindelijk gekost heeft en hoe het is opgelost? Ik heb een offerte van 16 k gekregen inclusief BTW
Gr.
Michel
Ervaring met Land Rover Discovery Sport TD4 HSE: De Discovery Sport heb ik nu vijf jaar in bezit. Heb een keer een motorstoring gehad die te maken had met verstopping van het roetfilter en diverse keren problemen met de (Pirelli) banden die oneffenheden in de weg in Portugal en Frankrijk niet aankonden.
Wat nu een probleem geeft is de uitlaat, die lijkt nu al versleten te zijn. Moet er nog mee naar de dealer in Portugal waar ik de auto nu in onderhoud heb. Deze wees me ook op het advies van de fabrikant (een deel van) remleidingen te vervangen. Komt me vreemd over gezien leeftijd en km-stand van de auto. Heb bij problemen onderweg dealers in Spanje en Frankrijk bezocht voor hulp maar die geven niet thuis. Ze willen je wel helpen maar pas na drie of meer dagen.
Conclusie op dit moment: het is een prettig rijdende auto met ruim voldoende comfort maar op het punt van betrouwbaarheid en hulp bij problemen vanuit de dealerorganisatie laat Land Rover steken vallen.
Mijn aanvankelijk enthousiasme is wel wat getemperd.
Ervaring met verkoop: Wel goed geholpen en geadviseerd maar de configuratie die is opgegeven bij de koop is niet geheel geleverd zoals afgesproken.
Ervaring met onderhoud: Bij Geba (nu Van Mossel) word je goed geholpen. Bepaalde verrichtingen en/of vervangingen (zoals het richten van velgen) zijn wel (veel) te duur in vergelijking met andere aanbieders.
Momenteel heb ik de auto in onderhoud bij Forportil in Portimao in Portugal. Tot dusver tevreden over de werkzaamheden behalve de veel te lange wachttijd. Dat is wel een verschil met Nederland bij Geba/Van Mossel.
Ervaring met Land Rover Discovery Sport SE: Laspunten gemist in de B-stijlen, na 4 jaar nog niet opgelost, trillingen in de voorwielaandrijving die ze niet kunnen oplossen, liegende dealer en importeur, in totaal zo'n € 11.000,- schade
Wegblijven bij dit merk en de dealer "The Adventure" in Den Bosch!
Ervaring met Land Rover Discovery Sport SE: Het is een geweldige auto om in te rijden. Het is wel wat gevoelig; ik ben in een jaar al een aantal keer bij een garage geweest. Er was een probleem met de motor, lampjes die willekeurig aan gaan e.d.
Antwoord: Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Zeer arrogant! En terug bellen doen ze al helemaal niet als ze niet gewoon de haak er op gooien als je naar hun idee te vaak belt.
Mensen kijk goed naar de banden van uw auto voor je hem daar brengt.. ze zijn gek op banden vernieuwen wat helemaal nog niet nodig is!
Vraag eerst wat een reparatie kost voor dat u hem laat maken. Tis vaak b.v. 900 en als die klaar is 2100
Service kennen ze daar niet.. auto schoon brengen is vuil ophalen.
Ik rijd geen Jaguar meer omdat ik NOOIT MEER bij Romijn wil komen. Dit is helaas serieus.
Antwoord: Mijn ervaring precies hetzelfde: arrogant en trouw aan dit bedrijf wordt niet gewaardeerd. Ze zien het meer als zwakte, ze zullen je financieel leegzuigen.
Ervaring met Land Rover Discovery Sport: De 240 pk benzine met 9 trapsautomaat geeft met name bij rijden tussen 80 - 100 km/u veel resonantie. Automaat schakelt te snel naar hogere versnelling waardoor de motor begint te brommen. Verbruik is pittig 1 op 11. Bij loslaten gas en uitrijden geeft de motor bij 60 km/u een duwtje naar 64 km/u. Komt door automatisch terugschakelen. Aan resonantie en kort oplopen toerental is volgens dealer niets te doen. Hebben mensen ervaringen met tuning zodat de motor misschien wat soepeler gaat lopen of blijft na tuning het schakelmoment gelijk?
Ervaring met Land Rover Discovery Sport: Van dag 1 af aan, dus nu alweer 14 maanden, af en aan naar de dealer; niets anders dan ratels, kraken, piepen, trillingen en ga zo maar door. Ook ik was getroffen door de slechte productiekwaliteit van LR en dus waren ook bij mij de puntlassen in de B-stijl niet aanwezig! Hallo! Dat liet de dealer door een schadebedrijf repareren, maar dat was waarschijnlijk een beunhaas, want toen ik de auto terugkreeg had ik een kleine beschadiging en overal witte plamuurvingers in het interieur!
Ook schuift er sindsdien iets heen en weer bovenop mijn hemelbekleding. Een ratelend geluid uit het vooronder wordt niet opgelost. Een resonantie veroorzaakt door een kunststof/metaal verbinding bij de turbo-inlaat geconstateerd, dit bleek zelfs later een recall te worden! Probleem uit zich in trillingen en resonanties (discussiepunt) bij 1500-1700 en 2500-2700 toerengebied. Het hittescherm van de uitlaat is ook al 3 keer vastgezet, ga zo maar door.
Kortom; heel mooie auto maar het is een K*T ding geworden; Kwaliteit Uitermate teleurstellend!! ga er maar met een grote boog omheen!!
Antwoord: Mijn Discovery Sport jan 2016 resoneert bij een toerental van 1200 snelheid van = 100/110 en 60/70ik vind dit heel storend. Getest door een expert van landrover, ik moest dit maar voor liefnemen anders maar een electro auto kopen. Het is nu geen sjoemel diesel maar een sjoemelbak. Beide waren toch voor een zuiniger test.
Antwoord: Heb 240 pk SI4 benzine. Verwachtte met de 9 traps automaat een soepele motor. Er wordt echter veel te snel opgeschakeld wat resulteert in rijden met een laag toerental en bromgeluiden / resonantie. Niet prettig rijden dus voor een 240 pk motor die euro 70.000 kostte. Heb gevraagd het schakelmoment te veranderen maar is volgens dealer inderdaad niets aan te doen. En zuinig? Nee, gemiddeld 1 : 9,5
Ervaring met Land Rover Discovery Sport: Auto gekocht op 135k bij Berndes. Binnen een jaar veel gedoe met storingsmeldingen. Verkoper gaf beperkt thuis en heeft 200 euro bijgedragen op een rekening van 1700. Bleek te komen door slechte inbouw van alarm. LR Amsterdam stelde voor kabelboom te vervangen a 5000 ex btw. Anders opgelost en nooit meer dit probleem gehad.
Auto rijdt niet zo zuinig als gehoopt (8,2 op 100km) maar is voor de rest heerlijk. Rijdt fijn op de snelweg, sportstand voorziet in behoefte en auto heeft weinig last van ruw terrein. Pluspunt is dat de distributieriem gewoon meeging tot 218.000.
Achterbank is wat spartaans en navigatie is onvoorstelbaar slecht. Iets zuiniger rijden en ik ben happy!