Jaguar Land Rover
Jaguar Land Rover voert dual-brand netwerkplan in
Tegelijkertijd wordt een nieuwe Corporate Identity (CI) ingevoerd, waardoor beide Britse merken naast elkaar kunnen worden gepresenteerd. Deze CI, intern gedefinieerd als 'The New Arch', omvat onder meer een donkergrijze kleur (Sunshine Grey) aan de buitengevel en zal geleidelijk van toepassing zijn voor alle Jaguar Land Rover-dealers wereldwijd.
Het dual-brand netwerkplan, in combinatie met de sterke volumegroei die beide merken de laatste jaren gekend hebben, moet zorgen voor een verhoogde rentabiliteit voor het Jaguar Land Rover dealernetwerk. Klantervaring en merkbeleving blijven centraal staan in deze aanpak. Er wordt dan ook zwaar ingezet op het gebied van training en processen om deze op het hoogte pijl te behouden.
Marc Bienemann, Managing Director Jaguar Land Rover Benelux, definieert deze nieuwe CI als "een showroom waarin beide merken als juwelen tot hun recht komen. In een moderne, stijlvolle omgeving wordt gebruikgemaakt van alle moderne technologieën om de auto's tot leven te brengen". Hij vervolgt: "Hiermee komt een einde aan het tijdperk waarin de kleuren groen en wit de huisstijl van beide merken weerspiegelden. Om onze ambitieuze groeiplannen te realiseren, helpen wij onze dealers om nóg meer discipline en structuur toe te passen in hun dagelijkse activiteiten".
Jaguar Land Rover Nederland heeft het fiscale jaar 2015 (1 april-31 maart) succesvol afgesloten. Jaguar registreerde 1.073 auto's, een plus van 165 %. Het aantal Land Rover-registraties groeide met 33% naar 1.834 auto's.