Hyundai Tucson
Hyundai geeft schets nieuwe Tucson vrij
De naam Tucson maakt zijn rentree bij de nieuwe crossover van Hyundai. Volgens Peter Schreyer, President en Chief Design Officer van de Hyundai Motor Group, is dat een logische keuze.
De designer: "De Tucson heeft Hyundai naam en faam gebracht. De nieuwe compacte crossover moet een belangrijke impuls aan het merk geven. De Tucson heeft een trots, stoer en atletisch voorkomen en straalt zelfvertrouwen uit. Het ontwerp is spraakmakend en karakteristiek. De proporties zijn stoutmoedig. Het lijnenspel krachtig. De sterke en sportieve looks van de nieuwe Hyundai worden versterkt door zijn silhouet in combinatie met de gladde karakterlijn. De koplampunits en de met chroom omlijste zeshoekige grille geven de auto een expressief en sterk voorkomen".
Met de Santa Fe en de Tucson heeft Hyundai sinds het begin van de 21ste eeuw meer dan een miljoen eenheden in Europa verkocht. Met de nieuwe Tucson verwacht Hyundai zijn marktaandeel in het segment te kunnen uitbreiden.