Forum Hyundai ix20
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb dus ook een 1.4 diesel. Maar het lijkt me helemaal niet zo'n goede caravantrekker. Het is een auto die is gebouwd op zuinigheid, niet op trekkracht.
Antwoord: Ik overweeg deze diesel te kopen, maar er is nog zo weinig bekend hoe hij zich gedraagd als caravan trekker. Dus vraag ik diesel rijder die ook een caravan trekken hun ervaringen te publiceren op dit forum.
Antwoord: Die 1.4 diesel van de ix20 gaat u bij gebruik als trekauto nog spijt van krijgen vrees ik.
Antwoord: Kijk naar de ANWB test trekauto van het jaar 2010 in A-Klasse van de Kia Venga in de KCK. De Hyundai komt uit de zelfde fabriek en heeft exact de zelfde motor(en). Ook trekauto.nl geeft goede uitslagen.
Ik heb inmiddels de IX20 diesel besteld (rijd nu in een Space Star 1,8) . Ga er met de trekkracht enorm op vooruit en krijg een zeer gunstig verbruik met solo rijden!
Antwoord: Met een ix20 1.6 vision benzine gereden en moet zeggen hij voldeed boven mijn vewachtigingen. Maar hoe is het om te rijden met een caravan totaal gewicht van 1000 kg? Heeft de ix20 1.6 dan nog power genoeg? En het benzine verbruik? Gaarne Uw reacties.
Antwoord: Ook een 1.6 Vision maar met de caravan er acher kun je nauwelijks net het vrachtverkeer meen over, en een verbruik van 1 : 7/8 ?
Ervaring met Hyundai ix20 1.4CRDI: Auto is goed. Voldoet goed aan de verwachting.
Echter maakt de airco/fan erg veel lawaai. Schokbreker ook aan de mindere kant. Erg wennen het start/stop systeem, maar werkt wel goed.
Antwoord: Is er iets met 1 schokbreker of ligt hij gewoon laag i.v.m. drempels?
En die airco / fan daar heb ik geen last van. Het ligt er misschien aan welke auto je hiervoor gereden hebt, dan is die misschien stiller geweest of had een lawaaierige motor.
Ik vind de verstelling van de lucht richting en de spiegels en gek genoeg ook de binnenspiegel allemaal op het randje. Je kunt alles precies goed afstellen. Beter was het wanneer je alles een beetje over the top kon afstellen, niet dat je zo'n extreme stand gebruikt maar beter teveel dan teweing. Het uitzicht linksvoor is bij nadering van rotondes ook een beetje matig. Je moet echt gaan verzitten wil je alles zien.
Ervaring met Hyundai ix20 14 i: Prima auto voor dit geld. Auto valt positief op.
Ervaring met Hyundai ix20 1.6i i vision: Kan niet anders zeggen dan geweldig! Nog nooit zo'n fijne auto gehad. Wij hebben de auto nu 3 maanden in bezit.
Wij hebben de 1.6i i-vision. De auto is erg ruim van binnen en van buiten toch compact. Wij vinden de lichtmetalen velgen de auto wel een stuk mooier maken. Bij de I-Vision en I-Catcher zitten de lichtmetalen velgen er standaard al bij. Mocht je de I-drive of I-motion nemen zou ik dus wel kiezen voor de lichtmetalen velgen, maakt de auto stuk mooier.
Veel comfort en luxe deze auto!
Ervaring met Hyundai ix20: Ik rijd er nu 2 weken mee (1.4 diesel, 6 versnellingen) en als je netjes de adviezen van de schakelindicator opvolgt en het start/stop-systeem gebruikt, haal je volgens de tripcomputer een verbruik van 5.6 L op 100 km (motor nog niet ingereden dus). En dan heb ik al een paar keer de airco aangehad ook.
Ik moet hard denken wil ik iets in het nadeel van deze auto kunnen zeggen, maar als ik echt vervelend ga doen dan zou ik zeggen het mag wat sportiever (maar dan gaat je verbruik omhoog) en het uitzicht rechts achter zou beter kunnen. Wat deze auto helemaal af zou maken is de ruitenwissers tegen elkaar in te laten bewegen waardoor je rechtsvoor ook je raam schoonveegt. En vooruit, nu ik toch bezig ben, de hoofdsteunen achter zouden indien ongebruikt nog wat lager moeten kunnen.
Ervaring met Hyundai ix20 1.4 diesel handgesch: Probeer eens de auto in file te parkeren en in een parkeervak te draaien: het uitzicht via het achterruit is wat magertjes. Je zult je methode van parkeren wat moeten aanpassen denk ik.
Verder merk ik op dat de 1.4 diesel soms een beetje in lijkt te houden qua gevoel, als je je dan verwittigt of dit i.d.d. zo is blijkt de auto toch alweer lekker op snelheid te zijn. Net als het sturen overigens, dat voelt soms wat wankel aan maar dat is slechts gevoel de plaats op de weg blijft perfect.
Verder een prachtige moderne auto met lekker veel nieuwe functies t.o.v. de Matrix / Getz alles zit op logische plekken en wijst zich vanzelf, hoewel de draaiknop voor de rugleuning erg ver naar achteren zit, maar hoevaak verstel je zo'n ding nu helemaal.
Ander dingetje is het uitpuilende dashboard wat soms tegen je handen aankomt wanneer je je hand van het stuur haalt om te schakelen (na 2 dagen wennen overkomt me dit al niet meer).
Schakelindicator en bluedrive stop systeem handig.
Antwoord: Hoe voelt de diesel aan in stadsverkeer en op de autosnelweg? Ik lees veel reviews dat de diesel op toeren moet gaan en dus luidruchtig voordat de auto optrekt. Is dit zo of is dit allemaal overdreven? Ik doe 20000 km/jaar dus overweeg de diesel over de benzine. Ook de 6 versnellingen en verbruik zouden beter zijn dan de benzine versie.
Antwoord: Verbruik van diesel is altijd lager. Ik zou persoonlijk niet gaan voor de diesel als je 20.000km per jaar rijdt. Overigens zit in de 1.6i benzine ook 6 versnellingen en gehoord dat deze ook aardig zuinig rijdt. Wij hebben wel de diesel, maar wij rijden per jaar 35.000km en vaak zelfs nog meer....
De auto is verder geweldig!
Antwoord: Ik heb ook de diesel. Mbt verbruik 1:20 goed haalbaar. Ik rijd 1000 km per week. Ook mij valt het inhouden op rond de 2000 toeren. Rond de 2100 toeren komt ie wel goed los. Eea bij de dealer aangekaart. Deze gaf aan de klacht in het dealer netwerk nog niet tegen te zijn gekomen, maar de monteur heeft proefgereden en erkent de klant. Komende week wordt een afspraak voor onderzoek gemaakt. Zelf denk ik dat het motor management voor lage toeren bijgesteld moet worden waardoor een hoger koppel vrij komt.
Antwoord: Ook ik heb veel problemen met het vermogen van de motor. Bij warm weer en een laag toerental (2300 t/m) valt het vermogen weg en moet je naar een lagere versnelling. De dealer en de importeur geven aan dat dit bij de auto hoort en er niets aan is te doen. Als je met 120km/h in de 5de versnelling (3000 t/m)moet rijden gaat het plezier wel weg. Het is verder een prima auto en ook als caravan trekker geeft het geen problemen. We zijn inmiddels naar Zweden en Noorwegen geweest, en hij deed het fantastisch. Als het maar niet te warm is, wat de turbo heeft koude lucht nodig bij een laag toerental. Het verbruik valt reuze mee. Met caravan 1:11.5 en zonder caravan 1:18 Wel schijnt het zo te zijn dat de I30 met 1600 diesel iets meer vermogen heeft en geen problemen heeft.
Antwoord: Ook ik had problemen met het vermogen van de motor. De computer van de auto heeft een update gehad en het probleem is weg. Het is een 1.4 diesel Blue Drive van bouwjaar 2011.
Ervaring met Hyundai ix20: Het uitzicht naar achteren bij het file parkeren is wel even wennen. Verder is het uitzicht rondom behoorlijk goed, alleen dat rare hoge achterruit maakt het een beetje lastig parkeren de eerste paar dagen (gewoon even oefenen).
Ervaring met Hyundai ix20 1.4 crdi motion: Wij rijden deze diesel omdat wij een caravan hebben en moeten zeggen: helemaal top. Naar frankrijk ermee gereden met een flinke caravan en totaal geen problemen ook niet berg op.
Daarnaast hebben wij uitgerekend dat deze diesel al gunstiger in rijden is als je 15000 km per jaar rijdt dan een gewone benzine auto. Dus mensen als je overweegt een diesel te gaan rijden en anderen raden dat af omdat je te weinig kilometers maakt, gewoon toch doen.