Forum Hyundai ix20
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ervaring met onze ix20: deze maakte ook een rammelend geluid. Motor vernieuwd, volgens hen was dit de eerste. Een jaar later is het gerammel nog erger. Waarschijnlijk ligt dit aan de plunjers variabele klep timing. Bij ons in de buurt is dit al de achste die dit heeft.
Ervaring met Hyundai ix20 1.4 I-Motion: Gisteren opgehaald en gelijk 's avonds 80 kilometers heen en 80 kilometers terug. Heerlijk rijdt deze auto. Zonder problemen. Mooie kleur SATIN AMBER.
Antwoord: Navigatiesysteem een draak. Na update display wisselen wel/geen beeld. Dealer klacht doorgestuurd naar Importeur. Noit meer iets van vernomen. Service slecht en klant wordt niet serieus genomen! Remschijven en remblokken na 2 jaar vervangen. Die deugden niet. Lees nu dat dat structureel is/Lekker dan! Als alles steeds gratis wordt vervangen heb ik er geen moeite mee. Rijervaring: In stad matig. Op de snelweg heerlijk om mee te rijden.
Ervaring met Hyundai ix20 1.4: De ix20 bevalt mij als zakelijke rijder met een gemiddeld van 45000 km/jaar.
Het enige minpunt vind ik het navigatie- en audiosysteem. Instellingen wat betreft stem in navigatie worden niet onthouden, bij iedere nieuwe navigatie of opnieuw starten van de motor moet je alles weer opnieuw instellen. De instellingen voor de USB stick worden ook niet onthouden. De kaarten zijn van Navteq maar erg oud, volgens mij zijn het kaarten uit 2009 in een auto uit 2012. Hier heeft Hyundai flink de plank mis geslagen.
Ervaring met verkoop: Ik had wat beter geinformeerd moet worden over het navigatiesysteem en bluetooth. Ik had aangegeven dat ik de auto zakelijk gebruik en veel bel in de auto, mijn telefoon blijkt niet geschikt te zijn voor het huidige systeem.
Ervaring met onderhoud: Wisselen zomer naar winterbanden duurt meer dan 1 uur.
Antwoord: Op de navigatie had je kunnen bezuinigen. Veel te duur en niet up-to-date. Verder een mooie auto. Krijg als het goed is de mijne in februari.
Antwoord: Sinds 2 maanden hebben wij een ix 20 1.6 catcher. Wij ergeren ons dood aan de stem van de navigatie. Die is heel erg hard. Het doet pijn aan je oren. We hebben geprobeerd met de instellingen om het volume van de stem te verlagen, maar wij kunnen het niet vinden. Weet iemand of dat wel kan? En hoe dan? Het stop en go systeem werkt inderdaad bijna nooit. Verder rijdt de auto prima.
Antwoord: De volume is te regelen door de volumeknop zachter te draaien als de navigatievrouw praat!
Gr Rutger
Ervaring met Hyundai ix20 1.4 vision: De auto is geweldig, maar wel zijwindgevoelig en minder comfortabel dan mijn vorige auto (Opel Astra).
Ervaring met Hyundai ix20 1.6 I-catcher: Zeer compleet.
Harde vering, vage besturing.
Ervaring met Hyundai ix20 1,4 Vision: Auto is een aanrader, schadevrij en nog nimmer onderweg enig probleem ervaren.
Ervaring met Hyundai ix20 1.4 blue drive: De Hyundai ix20 blijkt een regelrechte grootverbruiker 1:11,5 gemiddeld. Verbruikstest gedaan bij de dealer. 1:12,5 opgegeven verbruik gecombineerd 1:17,9 natuurlijk is het opgegeven gebruik niet reeel maar je mag toch verwachten dat de auto 1 op 15 zou moeten halen.
Contact gehad met Greenib de importeur. Hun reactie op mijn bevindingen omtrent hoge verbruik: ja rustig aan met het rechtervoetje het is geen Ferrari.
Vette pech dus. Opgegeven verbruik is pure misleiding/volksverlakkerij.
Antwoord: Best kans dat de handrem niet goed los komt. Dan gaan de verbruikscijfers ook flink omhoog. De ix20 heeft een structureel probleem met de remschoenen achter, er zal t.z.t. wel een recall nodig blijken.
Antwoord: Klopt! Bij mijn auto is alles al vervangen. Ik kwam er achter dat het rechterachterwiel zo rond te draaien was met de handrem erop. Naar de garage gegaan en die vertelden mij dat het een structureel probleem is bij alle nieuwe ix-20 modellen.
Ervaring met Hyundai ix20 Vision: Auto maakt raar geluid als motor koud is, een soort ratel dat lijkt op een distibutieprobleem. Met de beurt hebben ze hiernaar gekeken en hoorde ik dat er een nieuwe motor in moet. Dit is inmiddels gebeurd, maar hoor nog steeds die ratel die niet meer hoorbaar is als de motor warm is.