Hyundai i40
Hyundai i40 ondergaat facelift
Het nieuwe familiegezicht van Hyundai is doorgetrokken in de i40, wat blijkt uit de hexagonale grille. Het is een evolutie van het "Fluidic Sculpture Design", waarvoor de i40 als een van de eerste modellen de loper uitrolde. Ook de voorbumper met geïntegreerde LED-mistlampen is nieuw, tevens is het ontwerp van de koplampen en achterlichtunits aangepast om de auto een strakker en stijlvoller uiterlijk te bezorgen.
Voor de vernieuwde i40 is te kiezen uit twee dieselmotoren en een benzinemotor, die allemaal beantwoorden aan de Euro6-emissienorm, met vermogens tussen 85 kW (115 pk). Verbruik en CO2-emissie zijn dankzij gedetailleerde technische aanpassingen verlaagd. De efficiency is vergroot, waardoor de i40 1.7 CRDi ook als Wagon in aanmerking komt voor 20 procent bijtelling.
De krachtigste i40 1.7 CRDi-versie met een vermogen van 104 kW (141 pk) is bovendien leverbaar met de nieuwe 7-traps automaat met dubbele koppeling. De Blue-uitvoeringen van de i40 zijn voorzien van Integrated Stop & Go (ISG), Alternator Management System (AMS) en een 'active front flap' achter de grille om verbruik en uitstoot te reduceren.
Hyundai levert de i40 daarnaast met een 1.6-liter GDI-benzinemotor. Het vermogen van deze krachtbron bedraagt 99 kW (135 pk).
De i40 is nu voorzien van Advanced Traction Cornering Control (ATCC). Dit systeem draagt bij aan een stabiele wegligging in bochten en aan een verbeterde handling.
De lijst actieve en passieve veiligheidssystemen is uitgebreid. Het Lane Keeping Assist System was al leverbaar. Ook komt de nieuwste versie van Hyundai's navigatiesysteem beschikbaar voor de i40, met een 7-inch touchscreen en een verbeterde grafische lay-out. Ook het beeld van de achteruitrijcamera wordt op dit scherm weergegeven. De vernieuwde i40 is verder leverbaar met stuurverwarming en met keuze uit twee audiosystemen. Het meest uitgebreide systeem ontvangt DAB+ digitale radio.