Forum Hyundai i10 (2013 - 2019)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai i10 Comfort+: Valt tegen 1 op 16 en gekleurde bekleding en dashboard is nu afgrijselijk. Duurder in belasting, verzekering, onderhoud en verbruik en motor is erg sloom dus ingeruild dit nw model i10 voor de betere ruimere luxere, zuiniger en 5 persoons Mitsubishi Spacestar die ook nog 3000,- goedkoper is ook met dezelfde uitrusting. De vaste en variabele kosten zijn ook stuk lager bij Mitsubishi Spacestar.
Ervaring met onderhoud: Onderhoud bij Bovag garage is prima.
Ervaring met Hyundai i10 1.0: Geen tips, overtreft alle verwachtingen. Vergeleken met oude i10 heel wat stappen vooruit. Is zijn prijs zeker waard.
Antwoord: De kogel is door de kerk, we hebben onze Twingo Phase 2 Dynamique uit 2012 ingeruild voor een Hyundai I-10 I-Motion comfort plus (demo). Wij hebben met heel veel plezier in onze Twingo gereden maar mijn vrouw wilde graag weer een vier deurs auto dus hebben we gewacht tot de nieuwe Twingo er was maar helaas vinden we dat deze nieuwe niet kan tippen kwa ruimte en comfort (hopeloze zit door de hoge bodem) aan de oude. We hebben de stoute schoenen aangetrokken en zijn gaan proefrijden in de I-10 en dit is enorm goed bevallen en heeft ons verrast ook de andere kleintjes hebben we bekeken maar deze vielen al snel af vanwege het vele metaal wat er te zien is wat goedkoop aan doet. De auto is mooi afgewerkt, goede uitrusting, rijdt heerlijk prima stoelen goede zit achterin is zeer stil je zou hem zo een klasse hoger inschatten wel hebben we LM velgen er onder laten zetten 15 inch. Wat ons opviel dat hij rondom schijfremmen heeft elektrisch bedienbare ramen achter en dat voor een auto in het A segment. Wij kunnen een ieder aanraden als je van plan bent om je auto in te ruilen ook eens naar de Hyundai I-10 te gaan kijken, deze auto zal je verrassen.
Ervaring met Hyundai i10 Comfort plus: Auto is perfecte combinatie van comfort (stilte, stoelen), ruimte (4 volwassenen), rijgedrag, mooi exterieur / interieur en verbruik (tot 110 km/h). Compact, maar ook zeer geschikt voor lange afstanden. Prestaties voor gebruik in Nederland voldoende.
Ervaring met Hyundai i10: We rijden nu twee weken met i10 stardust grey 1.0, is me dat een leuke ervaring. Hyundai slaagt er echt in met rasse schreden de kloof met de europeanen dicht te rijden. Prima afwerking, uitzonderlijke uitrusting, een uiterst stille motor en bovenal een aangenaam rijgevoel. We hopen nog veel plezier te beleven aan ons kleintje.
Ervaring met Hyundai i10 Comfort plus: Wij zijn van een 5 jaar oude Fiat Panda overgestapt op de nieuwe i10. De Panda heeft ons altijd perfect bediend. Hij werd 5 jaar oud en wij hebben met zo'n 68000 km op de teller nog nooit problemen gekend. Helaas vonden wij de nieuwe Panda een beetje te veel tractor met zijn twin-air. De Hyundai is qua rijervaring een stuk comfortabeler en vooral mooier in de afwerking. De 3 cylinder geeft een leuk brommend geluid en is klinkt zelfs sportief. In elk geval niet storend. Dat brommen hoor je trouwens alleen als je optrekt, daarna is hij fluisterstil van binnen.
Na 1 week rijden zijn er voor mij 3 kleine nadelen:
1. Benzineverbruik is hoger dan de 4,3 liter wat Hyundai aangeeft wij hadden 6,1 liter.
2. De spoilerlip zit wel erg laag, opletten dus bij drempels en de stoepranden.
3. De handvaten boven aan de randen staan vast en zijn niet inklapbaar, is m.i. gevaarlijk je zou er maar met hoofd tegenaan klappen!
Al met al na 1 week vol lof over deze auto een echte aanrader.
Antwoord: Zojuist op 28 januari in Apeldoorn een stevige proefrit gemaakt in de i10. Ik heb genoten van hoe deze auto reageert en van het comfort alsof je in een klasse hoger zit.
Deze auto gaat vele liefhebbers verrassen. De prijs is gunstig en het uiterlijk is zeer aantrekkelijk. Ik ben gecharmeerd van deze Hyundai al is het een klein baasje. Nou zo heel klein ook weer niet. Bovendien is er een fietsendrager met daaraan gekoppeld de TREKHAAK goed voor een draagvermogen van 75 kg.
Antwoord: Heet draaghaak... kost 1100 euro extra veel te duur. Nooit klasse hoger! Fiesta, Yaris, Corsa, 208 en Clio rijden klasse beter dan i10, heb je ook veel meer auto. De 13 inch wieltjes i20 is vorige eeuw! Nog eens 1200,- extra voor 15 inch met A merk banden en i10 kost al 16000,- op oprit.
Antwoord: @Wil3232. Mitsubishi Spacestar is behalve ruimer dan i10, ook fijn 5 persoons en stukken zuiniger dan i10. En de Mits! is luxer, stiller, sneller en scoort beter in Ncap Crash tests dan i10. De i10 is korter, smaller en kortere wielbasis en 13 inch wieltjes smalle bandjes is anno 2003. Interieur en bekleding oranje of blauw of beige is afgrijselijk. De motor is veel te zwak voor deze leeg gewicht 908kg wegende i10. De betere 1.2 is eerder noodzaak dan luxe maar wordt niet geleverd... wat een misser! Wil je i10 met een automaat, mag je 5.000,- extra betalen voor deze zwaar verouderde rommel met E label die 19.500,- kost wat een giller. Geen hond doet dit. Voor 5000,- minder is er de veel fijnere en heel veel zuiniger moderne CVT automaat in Spacestar en heb je nog een 1.2 motor ook met 80Pk ipv zielige 66 Pk van i10 automaat met verbruik 1 op 13 en top 144kmp/u. De Spacestar rijdt 1 op 19 met automaat en is goedkoper in belasting, verzekering, verbruik en onderhoud en is 5 persoons gewoon de ruimere auto.
Ervaring met Hyundai i10 Comfort: De i10 heeft dringend 1.2 motor nodig meer vermogen maar die wordt niet meer geleverd. De 1.0 motor is te zwak voor deze (te) zware auto. Hij rijdt ook alsof er continu iemand van 90 kg op achterbank zit. Voordat de I10 op 100 echte km zit.. .pffff duurt een eeuwigheid ruim 16 seconden. Dus zelf een 1.2 uit buitenland halen de optie. Bij 1.0 motor ontbreekt comfort en rijplezier.