8 juli 2020
Hyundai i10 (2013 - 2019)

Forum Hyundai i10 (2013 - 2019)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 10 januari 2015

Ervaring met i10 : 2 weken en 600km meegehad om te proberen. Wat een trage slak 16 sec 0 naar 100 en snelheidsmeter wijkt 10% af. Mis altijd power nul reserve. De 66 pktjes zijn veel weinig. En voordat je wat luxe hebt
3 pakketten bijkopen en staat I10 nog op 13 inch (!) stalen mini wieltjes en bandjes. Als je 14inch wilt dan 850 euro meerprijs!! De I10 is A segmenter met belachelijk dure prijs van een B segmenter. Binnen in fisherprice gekleurd interieur jakkie. Prijs I10 zou 15500,- rijklaar zijn. (comf+ met lmvelgen metallic)
Heb nu luxe Spacestar 11.500 euro rijklaar. Scheelt 4.000 euro. Spacestar is ruimer, sneller, stiller luxer en zuiniger dan I10. Als ik tien punten zou geven wint Spacestar met 9-1.

UitvoeringComfort Plus 1.0
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor4
  
 
Reactie van: Jp. Gielen22, datum: 12 januari 2015

Antwoord: De i10 kost geen 15.500 euro. Ik heb 12.000 euro (Pop Pack ) betaalt voor de luxe uitvoering met airco, parkeersensoren en alu velgen, enz. Deze kleine auto is zeer comfortabel en stil . De afwerking is van hoge kwaliteit. Het verbruik heb ik nog niet gecontroleerd.
Het is toch normaal dat men van een 1000 cc geen sprinter mag verwachten. Alle automerken hebben in hun stadswagen een 1000 cc, die niet beter presteren dan deze I10, integendeel. Deze nieuwe I10 word alom geprezen in testen.

 
Reactie van: G. Notenboom, datum: 15 januari 2015

Antwoord: Ik heb de i10 nu vier maanden ik vind het een heerlijke auto en het zal mij een zorg zijn als hij wat minder snel optrekt. Hij is niets langzamer dan de andere kleintjes maar wel mooi afgewerkt, stil, zuinig 1 op 17,6 gemiddeld over ruim 6000km korte en langere afstanden, goede stoelen ruime zit achterin. Hetgeen wat deze i10 biedt aan luxe is ook prima bv auto airco, rondom schijfremmen, radio bediening op het stuur, enzv enzv.

  

, datum: 22 december 2014

Ervaring met i10 : 4 maanden als huur gehad. Als standaard zitten er 13 inch mini wieltjes onder 155/70 smalle bandjes. Lijkt nergens op. Niet 1 fabrikant monteert deze nog anno jaar 2000. Hyundai moet wel anders komen ze niet onder de 100 gram uitstoot want de i10 is uiteraard veel te zwaar of blokje te licht dat kan ook. Met 14 of 15 inch wielen en cruise control kost deze trage I10 al ruim E16.000,- op de oprit vertelde de dealer in uitvoering comfort+ Tevergeefs zoek je dan naar een lederen stuur en pook en pdc, dat is opnieuw alles meerprijs. Wat een geld voor zonulln klein stads gebakje. De oranje bekleding en op dashboard in de donkergrijze I10 hou ik niet van. Op de optielijst graag bah. Zelf zou ik I10 nooit kopen. En ik zag een I10 automaat in de showroom staan kostte bijna E 20.000 op enkele honderden euronulls na. Giga Co2 boete met een E of F label. Geen hond koopt toch zoiets?? die rent hard naar de concurentie ben je E 6000,- goedkoper uit met automaat en heb je wel moderne techniek. Ik zie het nieuwe model I10 weinig rijden verbaast me ook niets eerlijk gezegd. Een klant kan zijn eigen auto kleur en interieur niet samenstellen. Oliedom van Hyundai als je het mij vraagt. Wat is er mis met grijze, zwarte bekleding of antraciet kleurige bekleding? Niets dus! 90% wil dat juist doet ook hoogwaardiger aan dan deze ballenbak.

UitvoeringComf +
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerWittenberg

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Mj_b. Eding, datum: 5 maart 2015

Antwoord: Je hoeft hem ook niet te kopen. Waar rijd je nu in? Zal wel zo'n saai VAG geval zijn denk ik. Afkraken zonder kennis van zaken is erg gemakkelijk. Kijk eerst eens naar de goede prijzen en technische gegevens voordat je je onzin op het forum zet.

  

, datum: 19 december 2014

Ervaring met i10 : De i10 heeft dringend 1.2 motor nodig meer vermogen maar die wordt niet meer geleverd. De 1.0 motor is te zwak voor deze (te) zware auto. Hij rijdt ook alsof er continu iemand van 90 kg op achterbank zit. Voordat de I10 op 100 echte km zit.. .pffff duurt een eeuwigheid ruim 16 seconden. Dus zelf een 1.2 uit buitenland halen de optie. Bij 1.0 motor ontbreekt comfort en rijplezier.

UitvoeringComfort
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor4
  
  

, datum: 15 december 2014

Ervaring met i10 : Valt tegen 1 op 16 en gekleurde bekleding en dashboard is nu afgrijselijk. Duurder in belasting, verzekering, onderhoud en verbruik en motor is erg sloom dus ingeruild dit nw model i10 voor de betere ruimere luxere, zuiniger en 5 persoons Mitsubishi Spacestar die ook nog 3000,- goedkoper is ook met dezelfde uitrusting. De vaste en variabele kosten zijn ook stuk lager bij Mitsubishi Spacestar.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Onderhoud bij Bovag garage is prima.

UitvoeringComfort+
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor4
  

Op zoek naar een Hyundai i10?
bynco heeft er 55 vanaf € 6.030,-

Hyundai i10 (2013 - 2019)

  

, datum: 27 augustus 2014

Ervaring met i10 : Geen tips, overtreft alle verwachtingen. Vergeleken met oude i10 heel wat stappen vooruit. Is zijn prijs zeker waard.

Uitvoering1.0
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km
DealerVisscher

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor7
  
 
Reactie van: G. Notenboom, datum: 15 september 2014

Antwoord: De kogel is door de kerk, we hebben onze Twingo Phase 2 Dynamique uit 2012 ingeruild voor een Hyundai I-10 I-Motion comfort plus (demo). Wij hebben met heel veel plezier in onze Twingo gereden maar mijn vrouw wilde graag weer een vier deurs auto dus hebben we gewacht tot de nieuwe Twingo er was maar helaas vinden we dat deze nieuwe niet kan tippen kwa ruimte en comfort (hopeloze zit door de hoge bodem) aan de oude. We hebben de stoute schoenen aangetrokken en zijn gaan proefrijden in de I-10 en dit is enorm goed bevallen en heeft ons verrast ook de andere kleintjes hebben we bekeken maar deze vielen al snel af vanwege het vele metaal wat er te zien is wat goedkoop aan doet. De auto is mooi afgewerkt, goede uitrusting, rijdt heerlijk prima stoelen goede zit achterin is zeer stil je zou hem zo een klasse hoger inschatten wel hebben we LM velgen er onder laten zetten 15 inch. Wat ons opviel dat hij rondom schijfremmen heeft elektrisch bedienbare ramen achter en dat voor een auto in het A segment. Wij kunnen een ieder aanraden als je van plan bent om je auto in te ruilen ook eens naar de Hyundai I-10 te gaan kijken, deze auto zal je verrassen.

  

, datum: 19 augustus 2014

Ervaring met i10 : Auto is perfecte combinatie van comfort (stilte, stoelen), ruimte (4 volwassenen), rijgedrag, mooi exterieur / interieur en verbruik (tot 110 km/h). Compact, maar ook zeer geschikt voor lange afstanden. Prestaties voor gebruik in Nederland voldoende.

UitvoeringComfort Plus
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand3.700 km
DealerBochane

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor7
  
  

, datum: 29 mei 2014

Ervaring met i10 : We rijden nu twee weken met i10 stardust grey 1.0, is me dat een leuke ervaring. Hyundai slaagt er echt in met rasse schreden de kloof met de europeanen dicht te rijden. Prima afwerking, uitzonderlijke uitrusting, een uiterst stille motor en bovenal een aangenaam rijgevoel. We hopen nog veel plezier te beleven aan ons kleintje.


Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
 3 

UnitedConsumers
Citroën C1 Citroën C1
★★★☆☆
Renault Twingo Renault Twingo
★★★☆☆
Peugeot 107Peugeot 107
★★★☆☆
Toyota Aygo Toyota Aygo
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs

Occasions