Forum Hyundai i10 (2013 - 2019)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai i10 1.2: Heb de i10 5 weken mogen gebruiken van fam lid was wel 1.2 leuke auto voordat geld. Waar ik wel moeite mee had was het gaspedaal dat tussen het schakelen traag terug komt, heb het aan gegeven. Terug naar dealer geweest antwoord was normaal bij nieuw model. km stand 6950
Ervaring met Hyundai i10 IMotion Comfort +: Dit is mijn eerste Hyundai, ik heb hiervoor altijd VW Polo gereden. Ben tot nu toe zeer tevreden met mijn i10. Rijdt heel lichtvoetig en is zeer comfortabel. Stoelen zitten heerlijk en is heel stil op de snelweg. Een auto waar je gerust ook lange ritten in kunt rijden met 4 personen. Mijn Comfort+ uitvoering is heel compleet. Luxer dan mijn vorige Polo's. Brandstofverbruik gemiddeld 5,5 liter op 100 km.
Ik kan iedereen die een compacte auto zoekt, maar wel de luxe en comfort van een grotere auto wil de Hyundai i10 van harte aanbevelen. Een topper!
Ervaring met Hyundai i10 Comfort plus: De 1.0 is 100 kg te zwaar. Op 20 kg na zelfde gewicht als (vorige) i20 die met de 1.25 maar net voldoende was. Ik koop de I10 nooit met 1.0 Daarom rijd ik zelf 1.25 (import), rijdt vele malen beter is stiller veel sneller net zo zuinig.
Ervaring met Hyundai i10: Comfortabele stadsauto. Perfecte afwerking, stille motor, geen last van rol en windgeluiden. Ben aangenaam verrast. Een aanrader.
Ervaring met Hyundai i10 Comfort plus 1.0: 2 weken en 600km meegehad om te proberen. Wat een trage slak 16 sec 0 naar 100 en snelheidsmeter wijkt 10% af. Mis altijd power nul reserve. De 66 pktjes zijn veel weinig. En voordat je wat luxe hebt
3 pakketten bijkopen en staat I10 nog op 13 inch (!) stalen mini wieltjes en bandjes. Als je 14inch wilt dan 850 euro meerprijs!! De I10 is A segmenter met belachelijk dure prijs van een B segmenter. Binnen in fisherprice gekleurd interieur jakkie. Prijs I10 zou 15500,- rijklaar zijn. (comf+ met lmvelgen metallic)
Heb nu luxe Spacestar 11.500 euro rijklaar. Scheelt 4.000 euro. Spacestar is ruimer, sneller, stiller luxer en zuiniger dan I10. Als ik tien punten zou geven wint Spacestar met 9-1.
Antwoord: De i10 kost geen 15.500 euro. Ik heb 12.000 euro (Pop Pack ) betaalt voor de luxe uitvoering met airco, parkeersensoren en alu velgen, enz. Deze kleine auto is zeer comfortabel en stil . De afwerking is van hoge kwaliteit. Het verbruik heb ik nog niet gecontroleerd.
Het is toch normaal dat men van een 1000 cc geen sprinter mag verwachten. Alle automerken hebben in hun stadswagen een 1000 cc, die niet beter presteren dan deze I10, integendeel. Deze nieuwe I10 word alom geprezen in testen.
Antwoord: Ik heb de i10 nu vier maanden ik vind het een heerlijke auto en het zal mij een zorg zijn als hij wat minder snel optrekt. Hij is niets langzamer dan de andere kleintjes maar wel mooi afgewerkt, stil, zuinig 1 op 17,6 gemiddeld over ruim 6000km korte en langere afstanden, goede stoelen ruime zit achterin. Hetgeen wat deze i10 biedt aan luxe is ook prima bv auto airco, rondom schijfremmen, radio bediening op het stuur, enzv enzv.
Ervaring met Hyundai i10 Comf +: 4 maanden als huur gehad. Als standaard zitten er 13 inch mini wieltjes onder 155/70 smalle bandjes. Lijkt nergens op. Niet 1 fabrikant monteert deze nog anno jaar 2000. Hyundai moet wel anders komen ze niet onder de 100 gram uitstoot want de i10 is uiteraard veel te zwaar of blokje te licht dat kan ook. Met 14 of 15 inch wielen en cruise control kost deze trage I10 al ruim E16.000,- op de oprit vertelde de dealer in uitvoering comfort+ Tevergeefs zoek je dan naar een lederen stuur en pook en pdc, dat is opnieuw alles meerprijs. Wat een geld voor zonulln klein stads gebakje. De oranje bekleding en op dashboard in de donkergrijze I10 hou ik niet van. Op de optielijst graag bah. Zelf zou ik I10 nooit kopen. En ik zag een I10 automaat in de showroom staan kostte bijna E 20.000 op enkele honderden euronulls na. Giga Co2 boete met een E of F label. Geen hond koopt toch zoiets?? die rent hard naar de concurentie ben je E 6000,- goedkoper uit met automaat en heb je wel moderne techniek. Ik zie het nieuwe model I10 weinig rijden verbaast me ook niets eerlijk gezegd. Een klant kan zijn eigen auto kleur en interieur niet samenstellen. Oliedom van Hyundai als je het mij vraagt. Wat is er mis met grijze, zwarte bekleding of antraciet kleurige bekleding? Niets dus! 90% wil dat juist doet ook hoogwaardiger aan dan deze ballenbak.
Antwoord: Je hoeft hem ook niet te kopen. Waar rijd je nu in? Zal wel zo'n saai VAG geval zijn denk ik. Afkraken zonder kennis van zaken is erg gemakkelijk. Kijk eerst eens naar de goede prijzen en technische gegevens voordat je je onzin op het forum zet.
Ervaring met Hyundai i10: Ik heb mijn zwarte i10 nu bijna een jaar in bezit. Ik ben ontzettend blij met dit autootje. Het is de goedkoopste uitvoering, maar ik heb wel een radio en zwart/zilvere 15 inch velgen laten moteren. Dit staat een stuk beter dan de standaard 13 inch en komt ook het weg,rem-en stuurgedrag ten goede.
Verbazingwekkend is het lage geluidsniveau, ik heb verschillende verre buitenlandreizen gemaakt en hierbij is de stilte bij 130km per uur echt zeer aangenaam.
Met vier personen op stap is wat ruimte betreft geen probleem, alleen komt de achtervering bij grotere oneffenheden op zijn stootrubbers terecht. Het verbruik schommelt tussen 5,2 en 5,7 liter, maar ik rijd wel stevig door.
De afwerking is prima, niets rammelt. De zwarte lak is wel gevoelig voor krasjes. Kortom een echte aanrader!