Forum Hyundai i10 (2013 - 2019)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai i10: Fijn goedkoop no-nonsense forenzenbakkie. Best goed uitgerust met climate control, cruise controle en handsfree carkit (zelf ingebouwd). Comfortabele stoelen en lekker stil van binnen. 1 nadeel is ontbreken van speakers achter, vind ik.
Ervaring met Hyundai i10: Steeds tijdig afspraak maken voor onderhoud - ivm. garantie en mobiliteitsgarantie.
Antwoord: Reactie van mijzelf (Noebie1): net als onderstaand heeft mijn i10 inmiddels ook een nieuwe distributieketting. Bij km-stand 18000. Wel garantie overigens.
Plus ruim een half jaar geleden een garantie-reparatie aan het uitlaatgas recirculatiesysteem.
Geen 10 meer als score voor betrouwbaarheid dus.
Ervaring met Hyundai i10: Leuke wagen, maar wij hebben nu na nog geen 8000 km problemen met de distributie ketting. Dat is toch niet normaal? Geen garantie zeggen, ze omdat de auto een onderhoudsbeurt heeft gemist terwijl de auto zelf aangeeft met zo'n steeksleuteltje dat deze pas moet bij 12999 km. Kosten 700 euro: groot schandaal.
Antwoord: September 2018 i10 gekocht van februari 2016. Maand na aflevering moest stuurbekrachtiging afgesteld worden omdat auto heel erg naar links trok.
Maart 2019, auto net 3 jaar oud met 26.000 km op de teller nieuwe koppelingsset. Juni 2019 nieuw rubbers achteras, en ben auto 3 tot 4 dagen kwijt omdat ze oude rubbers er niet af kunnen krijgen. Is allemaal wel garantie, maar wat een puinbak zeg. Hiervoor 6 jaar Twingo gehad, nooit iets mee gehad en zat 110.000 km op de teller.
Nee, ik nooit meer een Hyundai!
Ervaring met Hyundai i10 I-motion+: Hiervoor in een dure Audi A3 gereden, echter die kon om de haverklap naar de garage. Audi's zijn nu eenmaal onbetrouwbaar. En dat terwijl de auto 35k had gekost. Nu rijd ik ruim 2 jaar in een Hyundai I10 en ik kan niks anders dan vol lof zijn. Zuid-Koreaanse auto's zijn nu eenmaal betrouwbaarder, goedkoper en beter uitgerust.
Antwoord: Heb met mijn Audi A2 en mijn Toyota het zelfde verschil gemerkt. Toyota nooit iets. Audi altijd stuk.
Antwoord: Ja, dat zeg ik ook altijd ga een Audi prive rijden en je zal merken dat de betrouwbaarheid en kwaliteit de wensen overlaat. Dat merk je niet als je een Audi als leaseauto rijdt. Logisch dat je dan vaak zegt prima auto. Ja, natuurlijk je hoeft die hoge facturen niet zelf te betalen. Nee, geef mij maar een Japanner.
Ervaring met Hyundai i10: Heb deze auto nu al drie jaar. Ik rijd amper 10k km per jaar en rijdt heel fijn, maar heb het laatste jaar het ene probleem na het andere dus ben ik niet meer zo blij ermee en denk ik zelfs de wagen weg te doen voor iets beters.
Antwoord: De mijne is ook amper 3 jaar oud. Eerst de aircopomp kapot en nu de distrubitieketting. Twee heel ernstige defecten. Ik ben dus ook niet tevreden.
Ervaring met Hyundai i10: Heerlijke en comfortabele auto, zeker gezien zijn afmetingen.
Ervaring met Hyundai i10: Ik heb hem een jaar en ben 12.000 km verder vanaf de 89.000 km toen ik hem kocht. Het enige was grote beurt 250,00 km en 1 liter olie op 1500 km airco pomp was kapot toen ik hem kocht en is ondertussen vervangen en doet het. De motor is wat te licht voor de airco want het verbruik schiet best wel omhoog tijdens gebruik en geeft extra motor geluid maar het is wel lekker klimaat zo. Kosten op
Lpg mrb is incl verzekering 100 euro reparaties incl 4 nieuwe banden 750 euro in een jaar en bijna 13000 km. Brandstof verbruik is 1:13 ongeveer dus met afschrijving 0,41 per km incl rente en aflossing. Dat is een ander bedrag dan de Opel Astra gtc van 2013 met minder km van hier voor die zat op bijna een euro per km en stond vaker kapot dan dat hij het deed. Ik ben nu weer gemiddeld op een normaal gedrag en rij deze tot het naadje af en dan toch wel weer een slag groter maar wel Koreaan of Japan denk een Yaris.
Ervaring met verkoop: Geen tips, nette inruil bedrag en fijne verkoper