Forum Hyundai i10 (2008 - 2013)
Reacties van eigenaren
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Reactie van: A. Heuvel8118, datum: 28 mei 2015
Antwoord: Ik heb het zelfde: alles nagekeken bij de dealer. Wat blijkt? Een veel voorkomend probleem. Auto 5 jaar oud bij 58.000 km moet er een nieuw stuurhuis in. Kosten: 750 euro, inmiddels 268 euro kosten voor niets. Dus voor mij geen derde Hyundai meer.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
16k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
8
Naam: Thorvaldbossink, datum : 1 maart 2012
Ervaring met Hyundai i10 1.2 motion cool: Ga voor 1.2 i.p.v. 1.1. kost iets meer, levert VEEL meer. Zo soepel! Schijnt bovendien distributieketting i.p.v. distributieriem te hebben, dus over een paar jaar geen dure vervanging.
Ervaring met Hyundai i10 1.2 motion cool: Ga voor 1.2 i.p.v. 1.1. kost iets meer, levert VEEL meer. Zo soepel! Schijnt bovendien distributieketting i.p.v. distributieriem te hebben, dus over een paar jaar geen dure vervanging.
Reactie van: K. Benning, datum: 2 maart 2012
Antwoord: Als je een nieuwe i10 heeft gekocht en in het boekje Service en Garantie had gekeken, had je kunnen lezen dat er wel degelijk een distributieriem en geen distributieketting inzit.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
6k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
8
Naam: Hartog82, datum : 27 februari 2012
Ervaring met Hyundai i10 1.1 Dynamic Cool: Fijn rijdende auto.
Ervaring met Hyundai i10 1.1 Dynamic Cool: Fijn rijdende auto.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
30k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Hartog82, datum : 27 februari 2012
Ervaring met Hyundai i10: De i10 is een prettige rijdende auto waar je inderdaad prima in mee kan komen en waarmee 130 km/h ook prima te doen is. De viercilinder is redelijk rustig en presteert goed. Het benzineverbruik is iets wat mij tegenvalt. Veel op de rijksweg en weinig korte stukjes en, als gemiddelde, een verbruik van ongeveer 1:14. Onze Accent had hetzelfde verbruik. Had dit van een kleine compacte auto toch echt beter verwacht.
Ervaring met Hyundai i10: De i10 is een prettige rijdende auto waar je inderdaad prima in mee kan komen en waarmee 130 km/h ook prima te doen is. De viercilinder is redelijk rustig en presteert goed. Het benzineverbruik is iets wat mij tegenvalt. Veel op de rijksweg en weinig korte stukjes en, als gemiddelde, een verbruik van ongeveer 1:14. Onze Accent had hetzelfde verbruik. Had dit van een kleine compacte auto toch echt beter verwacht.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
14k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
8
Naam: Petver, datum : 25 februari 2012
Ervaring met Hyundai i10 1,25i-drive: Ik vind het een goede auto voor dat geld.
Moter is rustig, ook bij 130km. Gemiddeld benzineverbruik is 1:17, bij alleen snelweggebruik kom je op 1: 20.
Tot nu toe rijd ik probleemloos, dus kan geen waarschuwing geven.
Ervaring met Hyundai i10 1,25i-drive: Ik vind het een goede auto voor dat geld.
Moter is rustig, ook bij 130km. Gemiddeld benzineverbruik is 1:17, bij alleen snelweggebruik kom je op 1: 20.
Tot nu toe rijd ik probleemloos, dus kan geen waarschuwing geven.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
6k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
7
Naam: Jsschalker, datum : 24 februari 2012
Ervaring met Hyundai i10 1.1 iMotion: Ik ben over het algemeen redelijk tevreden over het rijden met mijn Hyundai i10 iMotion 1.25 (juni 2011) echter heb toch wat voor- en nadelen op een rijtje gezet.
Voordelen:
- Ruim
- Derde gordel achterin (kan nu ook een derde persoon mee, dit kan niet met de Suzuki Alto)
- Redelijk ruime kofferbak
- Zeer complete auto
- 4 cilinder, zeer rustige! Motor, meeste autos in dit segment hebben een 3 cilinder
- Versie 1.25 motor ook best nog wel pittig
- Tijdelijke besparing van de wegenbelasting
Nadelen:
- VERBRUIK! 1 op 11 gemiddeld, ook nog na 6000 km te hebben gereden. Ik rijd voornamelijk stadsverkeer afwisselend met soms wat snelweg echter dan vindt het verbruik nog aan de hoge kant. Met mijn vorige auto, een Suzuki Alto (nieuwste model 2010) haalde ik met gemak (met hetzelfde rijgedrag) 1 op 15/16. De Alto had dan wel een onrustig draaiende 3 cilinder... Maar toch een groot verschil qua verbruik
- Lastig koppelingsaangrijppunt betreffende koppelen in 1e vers
Ervaring met Hyundai i10 1.1 iMotion: Ik ben over het algemeen redelijk tevreden over het rijden met mijn Hyundai i10 iMotion 1.25 (juni 2011) echter heb toch wat voor- en nadelen op een rijtje gezet.
Voordelen:
- Ruim
- Derde gordel achterin (kan nu ook een derde persoon mee, dit kan niet met de Suzuki Alto)
- Redelijk ruime kofferbak
- Zeer complete auto
- 4 cilinder, zeer rustige! Motor, meeste autos in dit segment hebben een 3 cilinder
- Versie 1.25 motor ook best nog wel pittig
- Tijdelijke besparing van de wegenbelasting
Nadelen:
- VERBRUIK! 1 op 11 gemiddeld, ook nog na 6000 km te hebben gereden. Ik rijd voornamelijk stadsverkeer afwisselend met soms wat snelweg echter dan vindt het verbruik nog aan de hoge kant. Met mijn vorige auto, een Suzuki Alto (nieuwste model 2010) haalde ik met gemak (met hetzelfde rijgedrag) 1 op 15/16. De Alto had dan wel een onrustig draaiende 3 cilinder... Maar toch een groot verschil qua verbruik
- Lastig koppelingsaangrijppunt betreffende koppelen in 1e vers
'10
2
bouwjaar
jaar in bezit
9k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
7
Naam: Bralds1, datum : 7 januari 2012
Ervaring met Hyundai i10 1.1i ActiveCool: Zeer betrouwbaar tot nu toe.
Ervaring met Hyundai i10 1.1i ActiveCool: Zeer betrouwbaar tot nu toe.
Ervaring met Hyundai i10: Hk heb nu drie weken de i10. Zeer tevreden, het verbruik is 1/16
Nadeel: hij rammelt op klinkerwegen. Ra, ra wat kan dat zijn?