Hyundai Coupe
Hyundai Coupe ondergaat facelift
Vooral de wijzigingen aan de voorzijde zijn van invloed op de uitstraling van de Coupé. De voorbumper is vernieuwd, waarbij aan de onderzijde een opvallend grote, centrale luchtinlaat is aangebracht. De lijnen van de grille worden benadrukt door een extra profiel in de bumper. Links en rechts zijn koplampen gebruikt met een donkere behuizing achter helder glas. Ook de mistlampen in de bumper zijn aangepast: de kleine ronde lampen zijn geplaatst in een zwart afgewerkte bumperuitsparing. De neus van de Coupé biedt daardoor een meer uitdagende aanblik.
De luchtuitstroomopeningen pal achter de voorwielen zijn er nog steeds. De vorm is licht veranderd: de verticale spijlen zijn vervangen door horizontale lijnen die door hun vorm meer snelheid toevoegen aan de lage lijnen van de Coupé. Om het zicht naar achteren te verbeteren, zijn er bredere buitenspiegels gemonteerd. Wat betreft de achterzijde hebben de designers zich beperkt tot het opnieuw indelen van de combinatielampen.
Het interieur telt eveneens verschillende nieuwe details. De nieuwe, lichtgrijze hemelbekleding maakt het sportinterieur lichter. Verschillende chromen interieurdetails (zoals de portierhandgrepen) plus de metaalkleurige middenconsole leggen het accent op een mix van hightech en sportiviteit. Alle versies hebben voortaan standaard een lederen interieur. Ook de pookknop, het stuur en de binnenzijde van de portieren zijn met leer afgewerkt. Voor extra comfort zijn de luchtuitstroomopeningen in het dashboard individueel regelbaar.
Op de optielijst is voor het eerst ook elektronische stabiliteitscontrole (ESP) in combinatie met een remassistent (BAS) te vinden. De elektronische waakhond zet de Coupé bij onder- of overstuur weer in het juiste spoor door even het juiste wiel af te remmen. ESP/BAS is leverbaar op alle versies en kost 895 euro. Eveneens voor de optielijst: de Ultra lichtmetalen 17-inch wielen (595 euro).
De vernieuwde Coupé is ondanks het nu standaard lederen interieur 1.000 euro duurder dan voorheen. Voor de zescilinderuitvoering kan de koper kiezen uit een handbediende zesbak om het uiterste te halen uit de gretige V6 en de sequentieel te bedienen H-matic automatische transmissie.