Forum Ford C-MAX (2003 - 2010)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Ford C-MAX 1.6 Trend: Heerlijke auto, hoge zit fijne audio en ingebouwde GPS. Veel comfort. Zou zo een nieuwe kopen.
Ervaring met Ford C-MAX 2.0 first edition: 1. turbo vlak na garantie kapot
2. na 3 jaar dynamo stuk
3. na 4 jaar handrem stuk
4. na 5 jaar oliecooler lek, olie in koelsysteem
5. vanaf 4 jaar trekkrachtproblemen bij stijgen met caravan. Vermogen valt soms helemaal weg. Levensgevaarlijk en behoorlijk irritant. probleem nog niet opgelost. nu weer misschien gaspedaalsensor.
6. na 6 jaar brandstoflekkage commonrail kosten 650 euro.
What next?
Antwoord: Ik lees hier dat jij ook geen al te beste ervaringen hebt met de C-Max. Kan erover meepraten, 2 jaar geleden alternator moeten vervangen en nu (vandaag) blijkt turbo kapot te zijn. En dit op een auto met maar slechts 73.000 km op de teller!
Vind dit absoluut niet normaal, voor mij geen Ford meer.
Ervaring met Ford C-MAX Titanium flexifuel: Let op het wat hogere gebruik. Flexifuel is overbodige extra omdat er haast geen ethanol getankt kan worden.
Ervaring met Ford C-MAX 1.6 TD: Ik rijd deze auto vanaf nieuw. Bij 300.000 km zijn de wiellagers vervangen. Bij 240.000 km de dynamo. Verder een gigantisch fijne auto. Verbruik 4,7 l/100 km met 1.6 TD motor. Een aanrader.
Ervaring met Ford C-MAX:
Ervaring met onderhoud: Eerste 2 jaar prima met onderhoud. Na de standaardgarantie wordt service slordig en ben je ineens een nummer. Banden slijten te hard (nu 3e set banden). Bij second opinion bij andere garage bleek de uitlijning totaal uit balans te zijn wat door B&K niet gezien is. De banden waren weer aan binnenzijde versleten. Het erge is dat vlak er voor de zomerbanden er onder waren gezet en heeft de auto toen ook gelijk een APK gehad. De auto had niet eens goedgekeurd mogen wordne met deze banden.
Steeds meer kleine dingen aan de hand en iedere keer vlak na een servicebeurt.
Antwoord: Heb dezelfde ervaring, het is bij mij de derde zet vooraan, steeds volledig versleten aan de binnenkant. Uitbalanceren is steeds maar een tijdelijke oplossing. Ook al een paar jaar een oliedrup na een nacht stilstand in mijn garage.
Antwoord: Een olielek ontstaat vaak omdat bij een oliewissel de monteur te beroerd is de oude ring van de aftapmoer (onderaan in de carterpan) eraf te peuteren. Dat is niet controleerbaar. Zeg dat je na de wissel de oude onderdelen wilt hebben.
Ervaring met Ford C-MAX 2.0 tdci Ghia: Prima reisauto.
Relatief hoog brandstofverbuik.
Ervaring met verkoop: Prima deal. Goede auto, geen problemen gehad.
Ervaring met onderhoud: Buitensporig hoge prijzen voor o.a. een grote beurt met zogenaamde gratis APK, en dan 40 euro (ex btw.) roetmetingskosten in rekening brengen + afmeldings kosten is dus bijna 50 euro incl.btw. Hoezo gratis?
Gebruikmakend van (zeer hoge) Ford standaardprijzen en op die manier gecombineerd werk dubbel in rekening brengen.
Ervaring met Ford C-MAX 1.8: Let op: Als de dynamo uitvalt gaat er geen waarschuwingslampje branden (motor-management systeem niet goed) => stilstand langs kant weg! Helaas kan de Ford dealer in Nootdorp het niet repareren.
En de dynamo gaat vaker stuk! Was na 3 jaar kapot en nu 3 jaar later weer. Dat komt omdat de electronica in de dynamo te zwak is (diode brug). Er schijnen revisie bedrijven te zijn die er een sterkere diode-brug in kunnen zetten.