Forum Fiat Seicento
Reacties van eigenaren
Antwoord: Denk dat de kabel los zit. Even loskoppelen van de versnellingsbak en stevig aandrukken tot je een klik hoort. Komt geen elektronica aan de pas, aangezien het een analoge teller is.
Ervaring met Fiat Seicento Abarth: Goede dealer, geen problemen.
Ervaring met Fiat Seicento 1.0: Ik heb sinds een aantal weken een enorme benzinelucht in en rond de auto. Soms is het weg en dan is het er weer, ik vind dit best eng. Volgende maand moet hij gekeurd worden, ik ben benieuwd.
Antwoord: Ik heb vorige week een fiat seicento uit 1999 gekocht. Bij thuiskomst rook ik een enorme benzinelucht rond de auto. Gelijk terug gegaan naar de garage. De benzinetank was doorgerot en er word nu een nieuwe ondergezet op kosten van de garage. Op een forum van Radar las ik dat dit een veelvoorkomend probleem is bij fiat seicento.
Antwoord: Kan je dit makkelijk zien of hij verrot is? Ik ruik ook benzine IN de auto namelijk.
Dan heb ik ook nog een vraag: ik heb een Fiat Seicento sporting uit '98 en ik krijg hem vaak heel moeilijk in de versnelling. vooral in zn 1 gaat lastig, meestal als ik hem dan eerst in zn 2 duw gaat hij (met moeite) in zn 1, maar ik moet heel veel kracht zetten. Wat kan het zijn en hoe los ik het op?
Antwoord: Ik rook ook benzine IN mijn auto, mijn vriend is toevallig ook auto monteur en de tank was verrot, je kunt het dus ook binnen ruiken!
Ik heb een 1.1 s uit 2001 en heb precies hetzelfde probleem met koppelen. In zijn 1 gaat lastig en in zijn achteruit ook. Gister was het voor het eerst zo erg dat hij in geen enkele versnelling meer wilde. Waarschijnlijk is de koppelingplaat op (en dat terwijl er nog niet eens 1 ton mee gereden is) dus dat wordt de koppeling vervangen!
Antwoord: Zelde euvel: zat vandaag vast en kon niet meer koppelen. Las net op het forum het volgende: om deze koppeling te ontluchten niet de nippel losdraaien als er nog voldoende olie inzit DE BESTE MANIER te ontluchten is de onderste cilinder deze zit met twee boutjes vast aan de zijkant van onder de auto kun je er bij.
Geen slang loshalen. De cilinder kun je er uit schuiven dan met een schroeven draaier de zuiger langzaam helemaal indrukken en weer los laten langzaam ALS je goed voelt kun je voelen dat er lucht in zit dit een keer of zes zeven indrukken en los laten langzaam op deze manier moet deze koppeling ontlucht worden.
Antwoord: Ik heb ditzelfde probleem gehad. Benzinelucht in de auto, maar ook om de auto. Hoog verbruik.
Op een ochtend kwam ik bij de auto en zag een plasje onder de auto liggen. Wat bleek was dat de brandstoftank lek was. Dit is kennelijk een veelvoorkomend probleem bij de seicento (mijne uit 1999). Tank laten vervangen, en nu is het probleem verholpen.
Antwoord: Ik heb ook een Seicento uit 1999. Heb ook het idee dat mijn tank lekt. Kan met een volle tank maar 350 km rijden, hoewel ik met de Corsa ruim 500 km kan rijden. Weet u nog ongeveer hoe duur het is om de tank te laten vervangen?
Antwoord: Dit probleem heb ik ook gehad, mijn Seicento is uit 2000, nog geen ton mee gereden. Nieuwe tank was duur: 650 euro.
Antwoord: Bij de Fiat-dealer in Vlaardingen rekenen ze ongeveer 475 euro voor een nieuwe tank incl plaatsen.
Ervaring met Fiat Seicento Sporting Abarth: Ik heb de auto nog niet zo lang (2 mnd). Over de auto in het algemeen, ben ik zeer tevreden. Alleen brandstof verbruik valt enigszins een beetje tegen.
Op dit moment heb ik een probleem met het elektrische vouwdak. Aan de rechterzijde is een klein stukje metaal (hoekje) afgebroken in de rail van de geleider. Dit heeft het gevolg dat de rechterzijde van het dak niet meer goed afsluit. Het doek wordt daar niet meer gespannen. Kent iemand dit probleem, is dit zelf te repareren of is dit echt iets voor de Fiat specialist? M.vr.gr @
Antwoord: Is het een van de fabriek af vouwdak of later erin gezet. Heb zelf een vouwdak van webasto in mijn Fiat 600 laten zetten. Je kan zelf proberen een stuk rail te vervangen of anders naar een webasto dealer gaan om dit te verhelpen.
Ervaring met Fiat Seicento: Mijn vrouw rijd al zo'n 4 jaar in de auto. Een keer een grote beurt laten geven door een vriend werkt als auto monteur en APK keurmeester. Kosten in 4 jaar: 200 euro. Oliepeil af en toe nakijken en rijden maar. Zeer zuinig in wegenbelasting en verzekering; goedkopere auto is er niet.
Ervaring met Fiat Seicento: Wij hebben er al jaren probleemloos twee waar mijn vrouw en dochter in rijden. Ik doe het onderhoud zelf, op wat defecte lampjes na nooit problemen gehad. Rijden goed, goede prijs kwaliteitsverhouding en bovendien leuke auto's om te zien.
Helaas geen auto om 90.000km per jaar mee te rijden, anders had ik er zelf ook een genomen.
Ervaring met onderhoud: Gezellige monteur met een goed gevoel voor humor.
Antwoord: Ik rijd er 40.000 km per jaar mee. Ieder jaar wel reparatiekosten, maar die vallen in het niet als je meerekent hoe zuinig de wagen is. Hoge zit rechtop is voor mij comfortabel.
Ervaring met Fiat Seicento S: Dure auto in onderhoud. Elke 3 jaar distributieriem. Garage vindt altijd iets extra's. Dure banden. Auto ruikt nu vaak naar olie. Garage kan niets vinden. Verder fijne auto.
Ervaring met onderhoud: Duur. Duurder dan mijn Toyota Picnic. Altijd is er wel iets.
Antwoord: Elke 3 jaar distributieriem is onzin, 5 jaar is vroeg genoeg, Daarbij: als hij klapt is er nog niks aan de hand, want de cilinders liggen zo diep dat ze de kleppen niet raken, althans dat heb ik mij laten vertellen door een Fiat-garage.
Onderhoud vind ik goed meevallen, er is inderdaad altijd wel iets, maar het is ook altijd goedkoop !
Met dat in mijn achterhoofd rijd ik nog wel een jaartje door mijn mijn Seicento, waar de riem overigens uitgaande van 3 jaar al 3 jaar over tijd is, in juni met de APK gaat ie vervangen worden en dan zit ie er 6.5 jaar op.
Ervaring met Fiat Seicento: Sinds een jaar eigenares van een witte Fiat Seicento, maar pas sedert begin deze week ook effectief chauffeur. Ben over het algemeen tevreden, alhoewel ik voordien met een Subaru Vivio gereden heb en dat autootje mis.
Toch heb ik een vraagje voor de kenners, wie kan mij vertellen hoe of waar te zoeken om de kilometerteller en de kilometer naald te repareren? Daarmee bedoel ik, als ik rij zie ik niet hoeveel ik per uur doe en ook de tellers bewegen niet meer. Is het gewoon een fiche die niet goed aangesloten is of is het electronica? Kan ik eventueel een vriend die van auto's afkent laten kijken of moet ik ermee naar de garage?
Hopelijk van jullie snel een antwoordje.
Thx
Tasha