Forum Fiat Seicento
Reacties van eigenaren
Ervaring met Fiat Seicento 900:
Ervaring met onderhoud: Wie kan mij helpen? In oktober mijn autootje na laten kijken, want met starten leek het net alsof de motor op drie cilinders liep; maakte zwaar geluid en dat duurde enkele minuten en daarna liep de motor weer goed.
Bleek dat de koppaking kapot was, deze was tussen de cilinders doorgebrand.
Nieuwe pakking, maar voor mijn gevoel liep auto nog steeds niet 100%.
Met starten, vooral bij een koude motor 's ochtends, schiet hij hoog in de toeren wat ook weer snel wegzakt. Als ik hem dan een tweede keer die dag start loopt motor meteen perfect. Vooral als ie koud is maakt motor erg veel (hard) geluid.
In november ging ineens olielampje branden. olie gepeild en bleek dus geen olie meer in te zitten. 2,5 ltr olie bijgevuld.
Nu heeft de auto deze maand een grote beurt gehad, gekeurd en alles was verder (volgens garage) in orde. Gister voor alle zekerheid toch nog maar eens olie gepeild en wederom leeg. Net gebeld naar garage en die gaf aan 2 liter bijgevuld te hebben met verversen.
Ervaring met Fiat Seicento: Ik heb een Seicento S uit 2001, kreeg hem met 60 duizend km op de teller van mijn moeder inmiddels staat deze op de 89 duizend.
Ik vind het een hele fijne auto om in te rijden, lekker wendbaar en pittig. Alleen ook aan de mijne is het een en ander vervangen:
-nieuwe benzinetank
-1 rem moest helemaal vervangen worden
-nieuwe koppeling
Heb nu een nieuwe distributie nodig (wat logisch is), maar ook een volgend probleem heeft zich aangediend. Soms slaat hij dus niet aan! Ook als we hem aanduwen wil hij niet! Startmotor is goed, accus is goed, bougies zijn goed. Er is niks te vinden! Hij is uitgelezen en er zijn geen storingen gevonden. Hoofdsleutel of reservesleutel maakt geen verschil. En soms als je hem dan weer een dagje laat staan en je gaat hem weer proberen te starten zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen :) Iemand hier toevallig ook ervaringen mee? Dan zou ik dat heel graag horen!
Antwoord: Ik heb dit vorig jaar ook gemaakt. Tijdens die weken dat het zo koud was startte hij niet. Met de reservesleutel deed hij het wel. Heb het idee dat het toch te maken had met een slechte accu in combinatie met de electronica van de startblokkerings unit / sleutels.
Antwoord: Niet starten met de ene sleutel en wel met de andere betekent 1e sleutel is defekt. Soms niet aanslaan wel starten en geen foutcode bij uitlezen is waarschijnlijk de bdp sensor de oorzaak.
Groeten John (fiat vlaardingen)
Ervaring met Fiat Seicento: Ik heb in december 2011 een Fiat seicento Young gekocht uit 2001. De grootste rampenauto die ik ooit gekocht heb, ik adviseer de mensen om nooit een Fiat Seicento te kopen. Na 3 weken moest ik een nieuwe schakelbak er in laten zetten. Vorige week maandag moest hij gekeurd worden: nieuwe remcilinders achter, remschoenen achter, nieuwe banden achter en nog meer dingen, dacht jaar nieuwe keuring te hebben. Maar helaas op donderdag vlogen de koppakkingen er uit en gaat geen geld meer uitgeven aan dit wrak en breng hem morgen naar de sloop.
Antwoord: Dat heb ik dus nu ook... En het ergste is dat ik het van een garage heb en is nog niet eens afbetaald. Nu willen ze dat ik eerst de auto betaal voor ze enig reparatie gaan doen, wat mij dus ong 1000 gaat kosten en is dat net zoveel als de aanschaf van de auto. Ik doe het zsm weg en ga maar weer terug naar Honda. Wat een waardeloze wagen, echt waar...
Antwoord: Moet je hier eens kijken, dan kun je hoop leren en zelf doen en stuk goedkoper dan de garage: Cinquecentoclub.nl
Ervaring met Fiat Seicento 1.0: Ik heb mijn Seicento nu een paar maanden. En hij begint sinds kort onder het rijden te haperen, een lampje gaat dan branden en de auto gaat dan wat inhouden en als je wat meer gas geeft dan gaat hij harder schokken. Wie van de Seicento rijders kent dit euvel? Hij is al naar de garage geweest om een sensor te vervangen. Maar hij doet nog steeds raar.
Antwoord: Dat heb ik ook gehad met mijn Seicento, dat stotteren en inhouden. Bij mijn auto lag het aan een pin die in de benzinepomp zit die dan blijft hangen. De monteur heeft er een nieuwe pin ingezet en ik tank alleen nog bij de Shell. Daarna heb ik er nooit meer last van gehad, tenzij ik bij een goedkope pomp tank.
Antwoord: De mijne heeft het volgende: als ik de snelweg verlaat en dus mijn gas los laat valt de motor dood, als ik dan bijna stil sta en mijn koppeling in de 2e versnelling laat opkomen doet hij helemaal niets, ik moet echt helemaal stil staan om hem weer opnieuw te starten.
Vandaag als 4x achter elkaar, da's echt niet prettig rijden. Wie heeft de oplossing?
Antwoord: Probeer eens een nieuw brandstoffilter. Dat hielp bij mij wel. Had exact hetzelfde.
Ervaring met Fiat Seicento Sporting: Onderhoud is goedkoop. Let op de koppakking en de benzinetank.
Ervaring met verkoop: Toerental sensor ging na 1 dag stuk, ik vermoed dat deze al stuk was, koste mij 110 euro dat was minder, verder ook nog 210 euro aan onderhoud gehad maar dit was aangegeven en was de prijs ook naar.
Ervaring met Fiat Seicento Sporting abarth:
Ervaring met verkoop: Check de auto inderdaad op de bekende mankementen. Kostte mij een hele hoop centen achteraf, wel deel vergoed gekregen van de handelaar maar toch zonde.
Ervaring met onderhoud: Er zit in mijn Seicento een klapdakraampje, aan de rechter voorzijde waar die dus niet omhoog gaat lekt hij alleen wat lucht, wat voor herrie zorgt. Ik wou het graag zelf oplossen maar heb geen idee of dat iets is wat je zelf kan doen of dat een dealer/garage dat echt moet doen.
Ervaring met Fiat Seicento Hobby: Kopen en er zo min mogelijk aan doen. Oprijden en meer niet.
Ervaring met onderhoud: Betere prijsstelling.