Dodge Circuit EV
Dodge toont Circuit EV in Geneve
De Dodge Circuit is een volledig elektrisch aangedreven sportwagen. Zijn 200 kW/ 286 pk sterke elektromotor belooft prima prestaties zonder dat er schadelijke gassen worden uitgestoten. Dankzij het lithium-ion batterijpakket is de actieradius van 300 kilometer bovendien zeer bruikbaar. Opladen gebeurt via het stopcontact. De Doge Circuit EV wordt tijdens de autotentoonstelling van Genève ingezet voor demonstratieritten.
De Dodge Circuit EV maakt gebruik van slechts drie basiscomponenten: de 286 pk sterke elektromotor, een compact en krachtig lithium-ion batterijpakket en een energiemanagementsysteem. De prestaties zijn van hoog niveau: de sprint van 0 naar 100 km/u duurt 5 seconden en de topsnelheid bedraagt zo'n 190 km/h. De actieradius varieert van 240-300 kilometer.
Het batterijpakket wordt opgeladen door simpelweg de stekker in het stopcontact (110/220 Volt) te steken. Het regeneratieve remsysteem zet kinetische (rem)energie om in elektriciteit, die kan worden opgeslagen in het batterijpakket. 'Nul' is het meest indrukwekkende cijfer van de Circuit EV. Hij verbruikt immers geen brandstof én hij stoot geen schadelijke gassen uit.

De kleur 'Tangogreen' is een verwijzing naar het groene karakter van de Circuit EV. Het interieur van de auto is eenvoudig en functioneel. Twee traditionele 'klokken' worden er geflankeerd door een digitaal display waarop informatie over het Electric Drive-systeem wordt weergeven. De met leer beklede sportstoelen houden de bestuurder en de passagier stevig op hun plaats. Uiteraard hebben zij ook de beschikking over 'elektrisch aangedreven' voorzieningen als een Sound System, cruise control, airconditioning, centrale deurvergrendeling en raambediening.