Forum Daihatsu Cuore
Reacties van eigenaren
'09
1
bouwjaar
jaar in bezit
5k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
7
Motor
7
'09
1
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
7
Motor
8
Naam: J. Berg25, datum : 5 september 2009
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 Cup: Voor de Cuore heb ik een Sirion2 1.3 Sport gehad. De Cuore rijdt en stuurt beter. Daarnaast is de Cuore (veel) zuiniger.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 Cup: Voor de Cuore heb ik een Sirion2 1.3 Sport gehad. De Cuore rijdt en stuurt beter. Daarnaast is de Cuore (veel) zuiniger.
Reactie van: Pahartog, datum: 3 april 2010
Antwoord: Sef en Jan zijn eerlijke harde werkers. Service uitstekend verkoop prima. Goede ervaringen na 2 maal Mitsubishi Outlander. De derde staat al weer in de buurt te wachten op ons.
Susan en Peter Krommenie
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
31k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
9
Naam: Aaboonstra, datum : 14 augustus 2009
Ervaring met Daihatsu Cuore Trend: Verbruik zeer laag.1 op 22,5 zonder moeite. Afschijving zeer laag. Wegenbelasting volgend jaar vrij. Wel gevoelig voor wind. Bochten niet te snel nemen.
Ervaring met Daihatsu Cuore Trend: Verbruik zeer laag.1 op 22,5 zonder moeite. Afschijving zeer laag. Wegenbelasting volgend jaar vrij. Wel gevoelig voor wind. Bochten niet te snel nemen.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
13k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
9
Naam: Jandeman63, datum : 9 augustus 2009
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Zeer tevreden na 1 jaar. Auto is zuinig, ben er een keer echt voor gaan zitten en heb 1 op 27,5 gehaald. Normaal rijdt ik 1 op 21 tot 24. Bij eerste beurt stuur recht laten zetten en een rammel uit het dashboard laten halen. Voor de eerste beurt begon mijn koppelingspedaal te kraken bij intrappen als de motor warm was, dit is nog niet verholpen omdat ze nog moeten uitzoeken wat het is.
Er is maar een ding wat mij echt stoort en dat is de electrische stuurbekrachtiging. Dit zorgt ervoor dat het sturen vaag, plakkerig werkt en dat altijd met twee handen moet sturen. Voor de rest niets dan lof en hulde.
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Zeer tevreden na 1 jaar. Auto is zuinig, ben er een keer echt voor gaan zitten en heb 1 op 27,5 gehaald. Normaal rijdt ik 1 op 21 tot 24. Bij eerste beurt stuur recht laten zetten en een rammel uit het dashboard laten halen. Voor de eerste beurt begon mijn koppelingspedaal te kraken bij intrappen als de motor warm was, dit is nog niet verholpen omdat ze nog moeten uitzoeken wat het is.
Er is maar een ding wat mij echt stoort en dat is de electrische stuurbekrachtiging. Dit zorgt ervoor dat het sturen vaag, plakkerig werkt en dat altijd met twee handen moet sturen. Voor de rest niets dan lof en hulde.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
15k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
9
Naam: No. Nonsens, datum : 24 juni 2009
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Een supergeweldige auto, als je met zijn tweetjes bent. Gaan er mensen mee, dan schuiven we de achterbank naar achteren zodat de auto qua ruimte ineens verandert in een kleine limousine.
Ik rijd gemiddeld een kleine 600 kilometer per week en de auto wordt met de maand alleen maar pittiger. Ik zie nog steeds de dikke BMW's op hun neus kijken als de klein Cuore er als een speer vandoor gaat!
In zijn vierde versnelling haal ik met gemak de 130 kilometer per uur. Is het even rustig dan kan de auto met gemak richting de 150 halen.
Bij de benzinepomp lach ik mijn b**llen uit mijn broek (sorry voor het taalgebruik). Per week tank ik voor slechts 25 tot 30 euro met een gemiddeld gebruik van 4,3 / 4,7 liter per 100 kilometer (en dan rijd ik heel pittig). Wanneer ik rond de 100 kilometer per uur rijd is de Cuore nog zuiniger tot wel 3,9 liter per 100 kilometer (zelf opgemeten).
Kortom: klein van buiten maar groot van binnen. Een superautootje.
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Een supergeweldige auto, als je met zijn tweetjes bent. Gaan er mensen mee, dan schuiven we de achterbank naar achteren zodat de auto qua ruimte ineens verandert in een kleine limousine.
Ik rijd gemiddeld een kleine 600 kilometer per week en de auto wordt met de maand alleen maar pittiger. Ik zie nog steeds de dikke BMW's op hun neus kijken als de klein Cuore er als een speer vandoor gaat!
In zijn vierde versnelling haal ik met gemak de 130 kilometer per uur. Is het even rustig dan kan de auto met gemak richting de 150 halen.
Bij de benzinepomp lach ik mijn b**llen uit mijn broek (sorry voor het taalgebruik). Per week tank ik voor slechts 25 tot 30 euro met een gemiddeld gebruik van 4,3 / 4,7 liter per 100 kilometer (en dan rijd ik heel pittig). Wanneer ik rond de 100 kilometer per uur rijd is de Cuore nog zuiniger tot wel 3,9 liter per 100 kilometer (zelf opgemeten).
Kortom: klein van buiten maar groot van binnen. Een superautootje.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
11k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
8
Naam: Ben, datum : 27 mei 2009
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: De auto is erg zuinig wanneer je er normaal mee rijdt. Gemiddeld haal ik de 1:20 dat is stadsverkeer en snelweg (110 km/h). Met de cuore haal je met gemak de 140 km/h maar daarmee verbruikt hij wel meer het verbruik met zeer pittig rijgedrag ligt rond de 1:19
Met de verschuifbare achterbank scoor je punten, passagiers zitten riant, en je kan ook grotere spullen vast zetten doordat de bank verschuifbaar is.
Op een slecht wegdek is de cuore wel wat lawaaierig.
De cuore is zeer geschikt voor lange mensen, voor erg brede dikke mensen is de cuore wel wat smal.
Omdat je wat hoog zit heb je in de eerste instantie het gevoel dat de auto om kan vallen maar als je de auto kent kan je bochten hard nemen, de wegligging is zeer goed.
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: De auto is erg zuinig wanneer je er normaal mee rijdt. Gemiddeld haal ik de 1:20 dat is stadsverkeer en snelweg (110 km/h). Met de cuore haal je met gemak de 140 km/h maar daarmee verbruikt hij wel meer het verbruik met zeer pittig rijgedrag ligt rond de 1:19
Met de verschuifbare achterbank scoor je punten, passagiers zitten riant, en je kan ook grotere spullen vast zetten doordat de bank verschuifbaar is.
Op een slecht wegdek is de cuore wel wat lawaaierig.
De cuore is zeer geschikt voor lange mensen, voor erg brede dikke mensen is de cuore wel wat smal.
Omdat je wat hoog zit heb je in de eerste instantie het gevoel dat de auto om kan vallen maar als je de auto kent kan je bochten hard nemen, de wegligging is zeer goed.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
23k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
9
Naam: Ewagenmakers, datum : 15 mei 2009
Ervaring met Daihatsu Cuore Trend: Gewoon doen
Ervaring met verkoop: Valt weinig op af te dingen
Ervaring met onderhoud: Kan altijd beter
Ervaring met Daihatsu Cuore Trend: Gewoon doen
Ervaring met verkoop: Valt weinig op af te dingen
Ervaring met onderhoud: Kan altijd beter
Ervaring met Daihatsu Cuore Comfort: Auto is zeer zuinig 1 op 22 zonder moeite, rijdt en schakelt goed.