Forum Daihatsu Cuore
Reacties van eigenaren
'09
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
10
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
8k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Ceesgraauwmans, datum : 22 maart 2009
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Koop geen beschermstrips voor de portieren maak ze zelf. De meest kwetsbare punten zijn de uitstekende delen v. h. portier. Koop 'aquariumslang' en schuif op elk portier twee stukjes van plm. 5cm op die meest uitstekende delen. Aan de binnenkant fixeren met een stukje tape. Visueel haast onzichtbaar wel effectief.
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Koop geen beschermstrips voor de portieren maak ze zelf. De meest kwetsbare punten zijn de uitstekende delen v. h. portier. Koop 'aquariumslang' en schuif op elk portier twee stukjes van plm. 5cm op die meest uitstekende delen. Aan de binnenkant fixeren met een stukje tape. Visueel haast onzichtbaar wel effectief.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Gib_, datum : 12 februari 2009
Ervaring met Daihatsu Cuore: Heb hem nu bijna een jaar - althans nu even niet want op de provinciale weg raakte een tegenligger onwel en kwam op mijn weghelft terecht. Dankzij de stuurbekrachtiging en de kooicontstructie alles overleeft gelukkig dus op dat punt niets dan lof!
Zuinigheid: ik zal wel niet goed rijden maar ik haal 1:17 (mix snelweg en stadverkeer). Enige waar ik spijt van heb is dat ik geen centrale deurvergrendeling heb genomen.
Grote pluspunt: verschuifbare achterbank (optie): geweldig, wat een bageruimte of beenruimte je kan creeeren!
Ervaring met Daihatsu Cuore: Heb hem nu bijna een jaar - althans nu even niet want op de provinciale weg raakte een tegenligger onwel en kwam op mijn weghelft terecht. Dankzij de stuurbekrachtiging en de kooicontstructie alles overleeft gelukkig dus op dat punt niets dan lof!
Zuinigheid: ik zal wel niet goed rijden maar ik haal 1:17 (mix snelweg en stadverkeer). Enige waar ik spijt van heb is dat ik geen centrale deurvergrendeling heb genomen.
Grote pluspunt: verschuifbare achterbank (optie): geweldig, wat een bageruimte of beenruimte je kan creeeren!
Reactie van: Jandeman63, datum: 9 augustus 2009
Antwoord: erg vreemd. u weet dat er ook een vijfde versnelling op zit of schakelt u te snel naar een hogere versnelling?
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
4k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
9
Naam: Famhoekhoff, datum : 20 december 2008
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 Premium: Koop een Premium-uitvoering met als optie airconditioning. Je hebt dan een auto die je redelijk comfortabel en super goedkoop van A naar B brengt. Zelfs lopen is duurder!
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 Premium: Koop een Premium-uitvoering met als optie airconditioning. Je hebt dan een auto die je redelijk comfortabel en super goedkoop van A naar B brengt. Zelfs lopen is duurder!
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
22k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
8
Naam: Mike_lankreijer, datum : 2 november 2008
Ervaring met Daihatsu Cuore Automaat: Mis centrale deurvergrendeling (optioneel). Optionele cruise control werkt redelijk / acceptabel. Mijn automaat rijdt 1:17 gemiddeld, een heel verschil met de schakelversie. Ik rijd niet harder dan 110km en lange stukken. Voor de rest betrouwbare en zuinige auto voor weinig geld.
Ervaring met Daihatsu Cuore Automaat: Mis centrale deurvergrendeling (optioneel). Optionele cruise control werkt redelijk / acceptabel. Mijn automaat rijdt 1:17 gemiddeld, een heel verschil met de schakelversie. Ik rijd niet harder dan 110km en lange stukken. Voor de rest betrouwbare en zuinige auto voor weinig geld.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
5k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
9
Motor
8
Naam: Alfa_33_imola, datum : 12 september 2008
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 premium: Ik heb nu de daihatsu cuore ff langer dan 3 maanden. En moet zeggen: de auto rijdt prima. Hij is aardig fel tot de 3e versnelling. Bij 4 en 5 is hij idd minder vlot, maar op de snelweg terug naar 4 en het inhalen is geen probleem.
De 1.0 3 cilinder overtreft al mijn verwachtingen. Om eerlijk te zijn, dat klinkt wat raar misschien, omdat het niet de snelste auto is. Maar als je hem soms hoog in de toeren rijdt, is hij erg vlot en snel en zuinig welke auto heeft al die dingen bij elkaar?
Minpunten van de auto zijn idd de windgevoeligheid maar dat komt natuurlijk door een laag gewicht smalle en hoge koets en de smalle bandjes.
Wat ik ook een minpunt is idd het overhellen in bochten als je ze snel neemt en de grip van de banden ik denk ook serieus na als hij voor een beurtje moet van 15.000 km de hankook banden voor bridgestone banden. Dan zal de grip enzo vast veel beter worden idd lijkt mij.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 premium: Ik heb nu de daihatsu cuore ff langer dan 3 maanden. En moet zeggen: de auto rijdt prima. Hij is aardig fel tot de 3e versnelling. Bij 4 en 5 is hij idd minder vlot, maar op de snelweg terug naar 4 en het inhalen is geen probleem.
De 1.0 3 cilinder overtreft al mijn verwachtingen. Om eerlijk te zijn, dat klinkt wat raar misschien, omdat het niet de snelste auto is. Maar als je hem soms hoog in de toeren rijdt, is hij erg vlot en snel en zuinig welke auto heeft al die dingen bij elkaar?
Minpunten van de auto zijn idd de windgevoeligheid maar dat komt natuurlijk door een laag gewicht smalle en hoge koets en de smalle bandjes.
Wat ik ook een minpunt is idd het overhellen in bochten als je ze snel neemt en de grip van de banden ik denk ook serieus na als hij voor een beurtje moet van 15.000 km de hankook banden voor bridgestone banden. Dan zal de grip enzo vast veel beter worden idd lijkt mij.
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Nu ruim drie maanden op de weg en 9500km probleemloos weggereden!
Verbruik met voornamelijk snelweg schommelt tussen de de 1 op 20/22.
Verbruiksindicator is realistisch, aantal km op een tank niet, nadat de tank op reserve staat kun je nog gemakkelijk 150 - 200 km doorrijden. De boordcomputer geeft dan aan dat je nog 0 km kunt rijden op de tank.
Iedereen verbaast zich over de riante binnenruimte, erin gereden met vier volwassen mannen(gem. lengte1.95m) en ieder zat heel goed!