Forum Daihatsu Cuore
Reacties van eigenaren
Antwoord: De wegligging zal beter zijn, maar och ik scheur met mijn premium op 13 inch ook door de bochten. De zijwind gevoeligheid is een punt, maar alleen bij extreme wind. De prijs is echt buiten gewoon met het type wat je noemt. En dan valt deze auto in een klasse met veel meer keus. Neemt niet weg dat ik dat er wel voor over zou hebben, maar je moet dan wel een zwak voor deze auto hebben.
Antwoord: Hallo Leo,
Excuses voor mijn late reactie. Wanneer ik met mijn oude cuore Premium bij harde wind een tunnel inreed dan komt het meer dan vaker voor dat hij Gigantisch naar links of rechts uitzwenkte en soms wel een halve meter. Heel, heel erg eng. Nu ik de wat duurdere Cup heb, heb ik daar bijna geen last meer van. Echt een pak van mijn hart.
Daarbij neem ik de meerprijs op de koop toe omdat ik mijn leven en mijn veiligheid heel belangrijk vind :-) en de velgen best Cool vind :-).
Ik wens je veel plezier met jouw Cuore want het is echt een Super Karretje :-).
Ervaring met Daihatsu Cuore Clever-basis: Koop een met stuurbekrachtiging, als je last van rheuma of atrose hebt. Anders is het geen probleem. Je hebt (zonder) wel een beter wegcontact!
Nu met meerdere merken problemen zij, komt Daihatsu, zeker op plaats een van de betrouwbaarste auto. Dus mensen maak Uw keuze en koop een Daihatsu, qua betrouwbaarheid en ruimte. Tevens zuinigheid, weinig Co2 uitstoot. Kopen dus! Ik zelf al een 2o autos gehad waarvan 5x Daihatsu en Subaru eenmaal. Toyota nog niet maar Daihatsu als (BESTE van allen)!
J.O . 71 Jr.
Ervaring met Daihatsu Cuore Comfort: Ervaring is super. Waarschuwing: ja. je voelt je net een BMW-rijder door de ruimte en de snelheid en de mogelijkheden met terug schakelen en dan goed hard kunnen inhalen.
Tip: is toch de airco ... ondanks ik hem niet wilde maar hij er bij het pakket met de schuifbare bank bijzat ... erg fijn in de zomer! plus dat het onderhoud niet schokkend is beloofde de dealer mij.
Antwoord: Onderhoud van een airco is idd niet moeilijk en kost je de kop niet, wel als er iets met de pomp of verdamper is.
De kunst is om de airco 10 minuten voor aankomst uit te zetten, ook al is het meer dan 30 graden. Dan heeft condens op de verdamper tijd om te verdwijnen. En laat de airco regelmatig even draaien. Dus ook in de winter, dat laatste wordt vaak vergeten en is dan funest.
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Kijk door het uiterlijk heen, dan heb je een fantastische auto. Heerlijk ruim van binnen en ook op de lange afstand comfortabel en bovenal waanzinnig zuinig. Ik heb ondanks een bij tijd en wijle zeer pittige rijstijl nog nooit onder de 1 op 20 gescoord.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 TREND: Een zee aan ruimte en ongelooflijk zuinig. Bij rustig rijden moeiteloos 1:25. Iets anders kopen is onzin, tenzij je de geldpest hebt.
Ervaring met Daihatsu Cuore Comfort: Een kleine auto die in veel opzichten veel ruimer is dan een grotere.
Ervaring met Daihatsu Cuore Cup: Ik heb 1,5 jaar gereden met een Cuore Premium. Het enige minpunt van dat type was de zeer slechte wegligging.
Ik ben nu gegaan voor de Cuore Cup, welke is voorzien van een stabilisatorstang, 14 inch lichtmetalen velgen en sportvering. De wegligging is werkelijk een wereld van verschil in vergelijking met de vorige Cuore. Nu plakt de auto op de weg en is 75 procent minder windgevoelig.
Mijn advies: als je een Cuore wilt aanschaffen ga dan voor het type met stabilisatorstang, 14 of 15 inch velgen en de sportvering.