Forum Citroen XM
Reacties van eigenaren
'94
2
bouwjaar
jaar in bezit
223k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
9
Motor
8
'93
6
bouwjaar
jaar in bezit
217k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
5
Motor
7
Naam: Ivs_3, datum : 24 maart 2008
Ervaring met Citroen XM 2100td d12 break: Wat ik wil zeggen: vind de XM best meevallen in onderhoud mits je met een setje stersleutels bijna heel de wagen demonteert. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Belgie vind ik de onderdelen bij de vleet zelfs nieuw zijn ze niet duur (duplicaat). En trouwens Peugeot Boxer bestelwagen heeft dezelfde motor als de XM 2100 td en bij de slooper betaal ik max 25/50 euro naargelang het onderdeel. XM duur? Nee, zal ik nooit zeggen zit ondertussen aan mijn 6 XM en ik moet toegeven dat ik veel geleerd heb van de XM en nog bijleer, maar ik blijf ze kopen zolang ze te vinden zijn mijn nieuwste aanwinst is een XM2100 d12 Break Turbo diesel van 93 met 216.000 km op de teller wat niets is voor zo een wagen is best een pittig wagentje. Met een testritje op de snelweg had die geen enkel probleem om de 190 te overschrijden en dat met een bijna 1400kg zware auto. Alleen jammer mits je zoveel plaats hebt in de Break dat het laadvermogen niet echt hoog ligt in vergelijking met de Xantia.
Ervaring met Citroen XM 2100td d12 break: Wat ik wil zeggen: vind de XM best meevallen in onderhoud mits je met een setje stersleutels bijna heel de wagen demonteert. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Belgie vind ik de onderdelen bij de vleet zelfs nieuw zijn ze niet duur (duplicaat). En trouwens Peugeot Boxer bestelwagen heeft dezelfde motor als de XM 2100 td en bij de slooper betaal ik max 25/50 euro naargelang het onderdeel. XM duur? Nee, zal ik nooit zeggen zit ondertussen aan mijn 6 XM en ik moet toegeven dat ik veel geleerd heb van de XM en nog bijleer, maar ik blijf ze kopen zolang ze te vinden zijn mijn nieuwste aanwinst is een XM2100 d12 Break Turbo diesel van 93 met 216.000 km op de teller wat niets is voor zo een wagen is best een pittig wagentje. Met een testritje op de snelweg had die geen enkel probleem om de 190 te overschrijden en dat met een bijna 1400kg zware auto. Alleen jammer mits je zoveel plaats hebt in de Break dat het laadvermogen niet echt hoog ligt in vergelijking met de Xantia.
'92
1
bouwjaar
jaar in bezit
186k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Garagebrandenburg, datum : 17 februari 2008
Ervaring met Citroen XM 2,o: Laat de auto door een expert (dealer) bekijken. Iis de auto goed, dan heb je er geen probleem mee. Zeer degelijk gebouwde auto.
Ervaring met Citroen XM 2,o: Laat de auto door een expert (dealer) bekijken. Iis de auto goed, dan heb je er geen probleem mee. Zeer degelijk gebouwde auto.
'94
6
bouwjaar
jaar in bezit
165k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
9
Naam: Sjefenjolanda, datum : 14 maart 2007
Ervaring met Citroen XM Ambiance: Dit type geeft wel eens een storing aan op boordcomputer bv. remlicht defekt. Komt door slechte stekkerl; verbinding even inspuiten met contactspray en klaar.
Ervaring met Citroen XM Ambiance: Dit type geeft wel eens een storing aan op boordcomputer bv. remlicht defekt. Komt door slechte stekkerl; verbinding even inspuiten met contactspray en klaar.
'99
2
bouwjaar
jaar in bezit
394k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
9
Motor
8
Naam: Ay. Den, datum : 7 november 2006
Ervaring met Citroen XM Break 2.1 TD Automat: Een heerlijke auto, vooral voor lange reizen en in steden met veel verkeersheuvels. De Break is bovendien heel groot (bijna 5 meter) en handig met een flink gezin. De automaat heeft slechts vier versnellingen, dat vind ik eigenlijk te weinig. Laat je XM wel onderhouden door een specialist! Dan kun je (zoals ik) ook met vier ton op de teller nog een prachtige luxe wagen rijden.
Ervaring met verkoop: Auto is gekocht bij een specialist die de wagen helemaal kende.
Ervaring met onderhoud: Voor iemand die er verstand van heeft is de XM niet zo'n moeilijke auto. Voor Beun de Haas (of een andere onnozele monteur) valt er heel wat te verprutsen.
Ervaring met Citroen XM Break 2.1 TD Automat: Een heerlijke auto, vooral voor lange reizen en in steden met veel verkeersheuvels. De Break is bovendien heel groot (bijna 5 meter) en handig met een flink gezin. De automaat heeft slechts vier versnellingen, dat vind ik eigenlijk te weinig. Laat je XM wel onderhouden door een specialist! Dan kun je (zoals ik) ook met vier ton op de teller nog een prachtige luxe wagen rijden.
Ervaring met verkoop: Auto is gekocht bij een specialist die de wagen helemaal kende.
Ervaring met onderhoud: Voor iemand die er verstand van heeft is de XM niet zo'n moeilijke auto. Voor Beun de Haas (of een andere onnozele monteur) valt er heel wat te verprutsen.
'93
2
bouwjaar
jaar in bezit
278k
?
km
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Stcsm1ts, datum : 13 oktober 2005
Ervaring met Citroen XM 24v 6v: Dure auto maar presteert zeer goed
Ervaring met onderhoud: Doe alles zelf want met een grote motor kost deuur tarief bij elke garage teveel
Ervaring met Citroen XM 24v 6v: Dure auto maar presteert zeer goed
Ervaring met onderhoud: Doe alles zelf want met een grote motor kost deuur tarief bij elke garage teveel
'93
2
bouwjaar
jaar in bezit
250k
?
km
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Er1942, datum : 5 oktober 2005
Ervaring met Citroen XM Turbo ct: Een goede koop gezien de tweedehands prijs. Verzinkte carroserie dus geen roest. Gewoon een vlotte confortabele auto voor weinig geld.
Ervaring met Citroen XM Turbo ct: Een goede koop gezien de tweedehands prijs. Verzinkte carroserie dus geen roest. Gewoon een vlotte confortabele auto voor weinig geld.
Ervaring met Citroen XM CT turbo: Absolute topper, comfortabel en snel. Wel laten onderhouden bij specialist, dealer snapt er weinig van en vraagt de hoofdprijs. Via marktplaats voor weinig geld om te bouwen naar de meest luxe uitvoering.
Ervaring met verkoop: Garage Mooyman in Den Haag, goed en niet duur