Forum Citroen XM
Reacties van eigenaren
'94
15
bouwjaar
jaar in bezit
191k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
9
Reactie van: Heumen2, datum: 22 december 2015
Antwoord: Sjef, ik ben sinds een jaar ook een XM 2.0 turbo. Daarvoor een 16V uit 94. 500.000 km en weggedaan voor een 16V automaat uit 99. Stom : rechter chassisbalk rot, HD-leiding door. Naar sloop, toen deze turbo uit 97. Na een jaar uitlaatspruitstuk lek. Onderdelen moeilijk, bereikbaarheid onmogelijk. En toch weer roest rechterkokerbalk, zowel bij voor- als achterwiel. Hou het in de gaten. Eerlijke garagetje Renee Spaan. Garage Rene Spaan [info@renespaan.nl]
'97
1
bouwjaar
jaar in bezit
266k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
9
Naam: Alkersaan, datum : 17 april 2015
Ervaring met Citroen XM 2.0i 16v: Redelijk zuinig, 1:12, erg stil, motor is erg soepel, draait al bij 50 km/u zonder morren in z'n 5. Alles komt erg solide over en auto is bijzonder comfortabel, ook op lange ritten.
Ervaring met onderhoud: Tres Beau Leerdam, klein bedrijf, persoonlijk contact, veel kennis, hoog serviceniveau. Specialist in de oudere Citroens.
Ervaring met Citroen XM 2.0i 16v: Redelijk zuinig, 1:12, erg stil, motor is erg soepel, draait al bij 50 km/u zonder morren in z'n 5. Alles komt erg solide over en auto is bijzonder comfortabel, ook op lange ritten.
Ervaring met onderhoud: Tres Beau Leerdam, klein bedrijf, persoonlijk contact, veel kennis, hoog serviceniveau. Specialist in de oudere Citroens.
'99
7
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
9
Motor
9
Naam: Abeffers, datum : 14 januari 2014
Ervaring met Citroen XM 2.5 TD Exclusive: Een fantastisch luxe en comfortabele auto. Nodig voordat tot aanschaf wordt overgegaan is een betrouwbare garage voor het noodzakelijke onderhoud. Ook omdat ze inmiddels op leeftijd aan het komen zijn.
Let op: het grootste struikelblok is de zwakke koppakking. Als deze kapot is, moet de hele motor eruit ter reparatie. Dat is een tamelijk kostbare reparatie.
Ervaring met Citroen XM 2.5 TD Exclusive: Een fantastisch luxe en comfortabele auto. Nodig voordat tot aanschaf wordt overgegaan is een betrouwbare garage voor het noodzakelijke onderhoud. Ook omdat ze inmiddels op leeftijd aan het komen zijn.
Let op: het grootste struikelblok is de zwakke koppakking. Als deze kapot is, moet de hele motor eruit ter reparatie. Dat is een tamelijk kostbare reparatie.
'00
12
bouwjaar
jaar in bezit
159k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
9
Motor
9
Naam: Allertsmits, datum : 4 februari 2012
Ervaring met Citroen XM 25td: Haat/liefde verhouding
Ervaring met verkoop: Verkocht en opzouten 35.000 euries
Ervaring met onderhoud: Zoek een echte specialist anders kan je het wel vergeten
Ervaring met Citroen XM 25td: Haat/liefde verhouding
Ervaring met verkoop: Verkocht en opzouten 35.000 euries
Ervaring met onderhoud: Zoek een echte specialist anders kan je het wel vergeten
'99
7
bouwjaar
jaar in bezit
260k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
10
Motor
8
Naam: Dirkp. Delange, datum : 20 oktober 2009
Ervaring met Citroen XM Alle opties: Let op algehele indruk. Kijk naar slijtage-plekken op stuur pedalen Knopversnelling-pook. Vraag naar onderhouds boekje. Let of alle electrische ramen functioneren. Ramen regelmatig open en sluiten om het wechanistme lenig te houden. Kijk vooral waneer distributieriem is vervangen. Een goed draaiende diesel heeft uitlaatgassen van een LPG auto.
Ervaring met onderhoud: Een kwestie van vertrouwen. Gesodemieter komt altijd in een tweede instantie. Zie dan wat de garage-houder werkelijk waard is...
Ervaring met Citroen XM Alle opties: Let op algehele indruk. Kijk naar slijtage-plekken op stuur pedalen Knopversnelling-pook. Vraag naar onderhouds boekje. Let of alle electrische ramen functioneren. Ramen regelmatig open en sluiten om het wechanistme lenig te houden. Kijk vooral waneer distributieriem is vervangen. Een goed draaiende diesel heeft uitlaatgassen van een LPG auto.
Ervaring met onderhoud: Een kwestie van vertrouwen. Gesodemieter komt altijd in een tweede instantie. Zie dan wat de garage-houder werkelijk waard is...
'99
7
bouwjaar
jaar in bezit
260k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
8
Motor
6
Naam: Dirkp. Delange, datum : 20 oktober 2009
Ervaring met Citroen XM 2.1 turbo: Let op electronica bij 2.1 TD. Lucas brandstof-pomp rotzooi. Veel problemen met gaspedaalsensor. Zelf een een echte Citroen-dealer is niet in staat computeruitdraai goed te intrpreteren. Hele geintje heeft mij onnodig 2500 Euro gekost. Bij motorsoring herhaaldelijk dus. Ga naar een motoren revisiebedrijf.
Ervaring met onderhoud: Met de echte citroen-dealer Garage Fa H.J. Groenewoud bv. Schagen waar onze familie generaties lang zaken doet. Zeer schoftig en ondeskundig behandeld. Wat uit eindelijk een relais was van 46 Euro. Is door de echte dealer uitgelopen op een reparatie van onodig 2.500 euro. En nog niet eens excuses! Voor het Niedorper motoren-revisie bedrijf in de kop van Noord-Holland alle lof. Zij weten tenminste waar het om gaat.
Ervaring met Citroen XM 2.1 turbo: Let op electronica bij 2.1 TD. Lucas brandstof-pomp rotzooi. Veel problemen met gaspedaalsensor. Zelf een een echte Citroen-dealer is niet in staat computeruitdraai goed te intrpreteren. Hele geintje heeft mij onnodig 2500 Euro gekost. Bij motorsoring herhaaldelijk dus. Ga naar een motoren revisiebedrijf.
Ervaring met onderhoud: Met de echte citroen-dealer Garage Fa H.J. Groenewoud bv. Schagen waar onze familie generaties lang zaken doet. Zeer schoftig en ondeskundig behandeld. Wat uit eindelijk een relais was van 46 Euro. Is door de echte dealer uitgelopen op een reparatie van onodig 2.500 euro. En nog niet eens excuses! Voor het Niedorper motoren-revisie bedrijf in de kop van Noord-Holland alle lof. Zij weten tenminste waar het om gaat.
'94
2
bouwjaar
jaar in bezit
223k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
9
Motor
8
Naam: Pohl002, datum : 19 december 2008
Ervaring met Citroen XM CT turbo: Absolute topper, comfortabel en snel. Wel laten onderhouden bij specialist, dealer snapt er weinig van en vraagt de hoofdprijs. Via marktplaats voor weinig geld om te bouwen naar de meest luxe uitvoering.
Ervaring met verkoop: Garage Mooyman in Den Haag, goed en niet duur
Ervaring met Citroen XM CT turbo: Absolute topper, comfortabel en snel. Wel laten onderhouden bij specialist, dealer snapt er weinig van en vraagt de hoofdprijs. Via marktplaats voor weinig geld om te bouwen naar de meest luxe uitvoering.
Ervaring met verkoop: Garage Mooyman in Den Haag, goed en niet duur
Ervaring met Citroen XM 20i Turbo CT Ambianc: Auto is nog steeds roestvrij en start altijd, nooit mee stil gestaan. Zoek wel een goeie garage die er verstand van heeft.
Ervaring met onderhoud: Geen grote reparaties gehad alleen het onderhoud.