10 februari 2005
Citroen C6
Nieuws

Citroen C6

Citroen presenteert C6

10 februari 2005 - In de traditie van grote modellen van Citroen wordt nu de gepresenteerd: een technologisch geavanceerde "grande routiere". De Citroen C6 onderscheidt zich door strakke, vloeiende lijnen en een reeks geavanceerde technologische voorzieningen die het comfort optimaliseren. Deze reeks omvat: head-up display, een V6 HDi dieselmotor met 208 pk voor het eerst toegepast in een Citroen , actieve vering met variabele demping, Lane Departure Warning System en meedraaiende Xenon koplampen.

Het design onderscheidt zich dankzij de proporties, de daklijn en het profiel die de auto direct als Citroen herkenbaar maken. Met zijn strakke, vloeiende lijnen en uitgebalanceerde verhoudingen, lange overhang voor en een korte overhang achter heeft de Citroen C6 de allure van een berline en de elegantie van een coupe.

Citroen C6

Veel aandacht is besteed aan de zitpositie voor de bestuurder met recht voor zich het instrumentenpaneel en head-up display. De projectie van bijvoorbeeld snelheid en navigatie-instructies op de voorruit levert een belangrijke bijdrage aan de actieve verkeersveiligheid. Nieuw voor Citroen is de toepassing van een elektrisch bediende parkeerrem. Daarnaast beschikt de C6 over de technologische innovaties die het rijden eenvoudiger moeten maken en die al in de Citroen C4 en C5 zijn toegepast: Lane Departure Warning System, parkeersensoren voor en achter, meedraaiende Xenon koplampen, cruise control en snelheidsbegrenzer.

Om de positionering aan de top van het modellenprogamma te illustreren kan bij de C6 gekozen worden uit twee zescilinder motoren: een nieuwe V6 2.7 HDi die 208 pk (150 kW) levert en voorzien is van een roetfilter en een 3.0 V6 benzinemotor die 215 pk (155 kW) levert. Beide motoren worden gekoppeld aan een zestraps automaat.

Citroen C6

Grote modellen van Citroen zijn traditioneel voorzien van geavanceerde veersystemen. De nieuwe Citroen C6 vormt daarop geen uitzondering. Het nieuwe actieve veersysteem met variabele demping stelt eigen maatstaven voor comfort, wegligging en rijdynamiek.