Forum Citroen C4 Grand Picasso
Reacties van eigenaren
Antwoord: Haal je je lampjes bij de benzinepomp?
Probeer dan eens een originele lamp van de dealer.
Heb ook ooit 4x dezelfde lamp verwisseld (Osram van benzinepomp), na klacht bij de dealer (VW) originele lamp geplaatst... Daarna geen problemen meer gehad
Antwoord: Heeft niets te maken met lampjes. De lampjes krijgen soms een te hoge stroom piek.
Bij citroen hebben ze een stroom stabilisator gestoken, en het probleem is weg. Het koste maar 50 euro.
Antwoord: Dat is typisch een probleem van Citroen/Peugeot door piekspanningen bij het starten. Met 120.000 km/jr de nodige ervaringen, elke maand nieuwe lampjes.
Of dat nu dure Philips of goedkope merken waren maakte niets uit.
Antwoord: Bij Toyota zou je dan een goede service krijgen. Zij zouden de auto's terugroepen en bijv. die stroonstabilisator GRATIS plaatsen!! De Fransen zijn in het algemeen nogal terughoudend met fatsoenlijke service vind ik.
Antwoord: Bij Toyota zou je dan een goede service krijgen. Zij zouden de auto's terugroepen en bijv. die stroonstabilisator GRATIS plaatsen! De Fransen zijn in het algemeen nogal terughoudend met fatsoenlijke service vind ik. Ik rijd zelf ook een Grand Picasso en heb op 60.000 km al 5 x een lamp gewisseld.
Antwoord: In 9 jaar en 120.000 km niet 1x een lampje hoeven vervangen bij mijn Corolla Verso.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDiF 138: Nog maar 1 week in het bezit van deze auto. Tot op heden heb ik nog geen opmerkingen en ben erg tevreden over deze reisauto. Het enige wat ik nog in de gaten moet houden is zijn verbruik. Heb het idee dat deze niet komt aan de opgegeven waardes, maar is misschien nog te vroeg om precies aan te geven.
Heb veel slechte recensies over deze auto gelezen, maar gelukkig, tot op heden, zijn mijn ervaringen erg positief.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij Mega Occasion Center in Tilburg. Ze hebben goed hun best gedaan, maar qua uitleg zeer weinig aandacht aan besteed. Uiteindelijk gaat het ook om het rijden. Boekje lezen kan altijd nog.
Maar...autoverkopers is toch wel een apart slag volk...
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 1,6thp: Deze EGS-versnelling vind ik een ramp: reageert veel te traag op in intrappen van het gaspedaal wat uitermate irritant is, zeker bij het inhalen. Soms reageert hij niet en heb je ineens geen versnelling. Is mij 2x overkomen op de laatste vakantie. In de bergen is flipperen een must, daar de bak slecht reageert.
Verder een fijne auto: ruim, gebruiksvriendelijk en alles wat je nodig hebt zit er op. Als hij met een echte automaat wordt uitgerust koop ik hem zo weer dus echter dat zal niet gebeuren. Zien dan wel verder.
Ervaring met verkoop: Prima
Ervaring met onderhoud: Wordt vlgs boekje uitgevoerd
Antwoord: Had dezelfde ervaring, aantal keren geen versnelling. Redelijk gevaarlijk bij rotonde en stoplicht. Twee keer een reset van de computer. Laatste keer, zouden de electrische draden in het vet gezet zijn.
Garage doet alles om e.e.a te verhinderen. Nu ruim 6,000 km geen probleem.
Achteruit een helling op, daar houdt de koppeling niet van en dan ruik je de koppelingplaten. Km stand 46000.
Antwoord: Nu 60.000 km en geen schakelproblemen meer gehad. Garage Van Beek in Bergen op Zoom toont zich coulant en behulpzaam.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 2.0 eb6v benzine: Heerlijke auto, volgende wordt zeker weer een Citroen.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso Grande Picasso: Electronica blijft een aandachtspunt.
Antwoord: Deze problemen komen bekend voor. De oplossing is dat u draadboom rechts van de accubak (die daar niet is afgeschermd ) is aangetast door de accudampen. De bedrading is daar niet tegen bestand en de storingen volgen elkaar achter elkaar op. De dealers zijn hiervan op de hoogte, maar doen hier niets mee (omdat mijn auto buiten de garantie van twee jaar valt). Dus wees op je hoede! Dit grapje kost plusmiuns 2.000 euro, incl arbeid.
Antwoord: Wij hebben ook al een versnellingsbak stuk gehad en nu ook stukken aan de vering maar... alles wordt heel netjes opgelost! Zonder bla-bla! De auto gaat binnen en wordt hersteld tot het opnieuw functioneert. En wat belangrijk is: zonder al teveel kosten. Wij hebben een super garage.
Al vinden we geen enkel model nog mooi van Citroen, wij kunnen niet anders dan daar een auto kopen! Als het goed is mag het ook gezegd worden! Bedankt GARAGE BRAEKEN IN OVERPELT!
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDiF: Ik heb op dit moment dagelijks diverse keren problemen met storingen aan de handrem, tenminste dat geeft hij aan. Daarna valt de EBF uit en even later de ABS.
Ook kan ik dan de cruisecontrol niet gebruiken en soms ook de A-versnellingen niet. Moet dus handmatig schakelen, alhoewel de laatste keer kwam hij niet boven de 3 uit. Gelukkig was dit op een 80 km weg.
De problemen beginnen vaak bij het remmen en in bochten, meestal naar links, bijvoorbeeld op rotondes.
Wie heeft deze problemen ook?
Hoor rare dingen over deze C4GP.
Verder is het een perfecte wagen. Alhoewel hij ook schokkerig optrekt en inderdaad, bij gas geven inhoudt om dan terug te schakelen.
Ervaring met onderhoud: Heb de auto pas 7 maanden en hij heeft alleen de winterkeuring gehad en die was goed.
Antwoord: Ik heb hetzelfde gehad, erg vervelend. Bleek een breuk in een massadraad te zijn. Het heeft de garage een paar dagen gekost. Hierna nooit meer problemen.
Antwoord: Het zelfde heb ik gehad met mijn Picasso. Naar de dealer geweest en die wisten meteen wat het probleem was (remschakelaar vernieuwd) opgelost verder hiermee geen problemen meer gehad.
Bij firma Hoefnagels Helmond, prima bedrijf.
Antwoord: Wij hebben dezelfde storing gehad: eerste versnelling en niet meer hoger kunnen schakelen heeft 1.200 euro gekost om de electronica te vervangen van de tiptronic.
Luchtvering achter al twee keer vervangen, 340 euro per keer. Plastiek pelt af van het dachbord. De twee opbergvakken, kleppen die open gaan komen los van de plastiek. We hebben deze opnieuw moeten plakken, maar hebben het veersysteem in het dashbord laten vallen en ik zou moeten betalen om het op te vissen. Achteraan een kloppend geluid en ze kunnen niks vinden. Na 40.000 km vering van de moterblok kapot (95 euro). De auto al 15 keer aan de computer laten aansluiten om foutmeldingen weg te krijgen die geen fouten zijn. De garage kent niks van de auto's. Ik had een blaas op een band en vroeg voor een nieuwe band deze zijn op bestelling omdat ze 350 euro kosten, maar je kan je rezerve wiel opleggen toch? Neen, heeft geen reserveband voor mij geen Citroen meer!
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso: Erg windgevoelig. Geen soepele automaat; houdt in bij volgende versnelling. Trillend stuur bij 120 a 130 km/u.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 1.8: Net weer een H4 lamp vervangen. Zit nu op frequentie van 1x per 2 maanden. Hiervoor Zafira. Nooit een lamp vervangen. Duidelijk een elektrische ontwerpfout.
Overmatige bandesluitage achter agv toespoor. Niets aan te doen.
Verder binnenkort vervanging van elektrische aansturing panoramadak. Grapje van 650 euro. Mooie auto, maar geen kwaliteit.