Forum Citroen C4 Grand Picasso
Reacties van eigenaren
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso Exclusieve: Voor de koop altijd een chassis inspectie uitvoeren op een hefbrug. De auto kan er heel goed uitzien, maar dat kan ook tegenvallen door chassisschade en of lekkages motorblok. Let op dat de onderhoudsgeschiedenis duidelijk is. Zijn de reparaties gemeld en de rekeningen erbij. Alleen een nieuwe a.p.k. is niet voldoende.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij Tensen Enkhuizen.prima ontvangst. Goede afhandeling. Maart 2017.auto bevalt uitstekend. In principe rijd ik hem op.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso Exclusieve: Alleen kopen met een goede onderhoudsgeschiedenis, dus niet alleen met een nieuwe APK. Liever niet met bijvoorbeeld 200.000 km. Dan is er kans op extra reparatiekosten.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Tensen Enkhuizen, maart 2008. Helaas werkt de verkoper er niet meer, jammer. Prima ontvangst.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 1.6 THP Collection: De ruimte in deze auto is echt gigantisch! Ook de 6e en 7e zitplaats! Koop deze auto alleen als men deze qua ruimte (b.v. gezin met 3 tienerkids) ook echt nodig heeft. Koop de auto bij een betrouwbare dealer die een historie van de auto heeft. Belangrijk omdat de THP-motor niet geheel vlekkeloos kan zijn. Deze auto is niet populair, alleen voor aparte doelgroep. Dealer is bereid om in het voordeel van de klant te onderhandelen!
Antwoord: ik heb een Citroen Grand Picasso C4. van mei 2014. Problemen met motorgeluid en wat andere dingen.
Prima geholpen door Citroen garage Bertens, uiteindelijk een nieuwe motor erin gelegd zonder kosten voor mij. Doet het verder prima, rijdt geweldig en comfortabel.
Rien.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 108 buissnes: Veel onderhoud nodig. Snel kosten aan koppeling, versnellingsbak ,remschijven, aandrijfriem en ga zo maar door. Ben geen coureur.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso Exclusief: Hebben in 2 jaar 60000 km alleen de luchtbalgen moeten vervangen. Met een gemiddeld verbruik van 1:16,4 (10000km) ben ik zeer te vreden.
Ervaring met verkoop: Zeer goede service mogen ontvangen, alles wat ook maar enigzins niet klopte werd probleemloos opgelost.
Ervaring met onderhoud: Als je exclusief model rijdt, houd er dan rekening mee dat de veerbalgen ongeveer 2 jaar volhouden daarna worden ze porreus en moeten worden vervangen (duurt 15 min) prima zelf te doen. Koop ze dan niet in Nederland maar via internet in Duitsland, scheelt ongeveer 300 euro.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 1800 sx: 204.000 km gereden zonder enig probleem. Nu frequent motorstoring bij traagloop, dan draait het op 3 cilinders (na stilleggen en herstarten is het probleem weg). Er is reeds een ontstekingsbobine vervangen van cilinder 2 (defect volgens computer), maar het veranderde niets aan het probleem. Nu start hij soms moeilijk en geeft de boordcomputer storing beveiliging startbeveiliging. Heeft er nog iemand dat probleem?
Antwoord: Een vergelijkbaar probleem heb ik al meer dan een jaar. Er is van alles aan de auto vervangen. van bougies (3x), bobines (2x) lamda sondes (2x), een heleboel sensoren, olie ververst (geen idee wat daar de geachte achter was), tank leeggereden en op super gaan rijden (zonder resultaat), benzinepomp vervangen, carbon clean (2x), alles zonder resultaat behalve voor de portemonnee want die is behoorlijk leeg geraakt. Thans is het zo dat rijden op vaste snelheid prima gaat totdat de snelheid wordt verlaagd. Wanneer voor dat moment knop snel ruit ontwasemen wordt aangezet blijft het probleem uit. Adviezen van dealer en Bosch autoservice zijn computer vervangen en/of cilinderkop uit elkaar halen en schoonmaken.
Zelf denk ik aan een oorzaak in een sensor welke de snelheid van de luchtstroom meet. Misschien moet iets dergelijks een aanjager, bij het verlagen van de rijsnelheid, een tandje harder laten draaien wat niet gebeurd.
Wordt nog verder naar gezocht. Mocht iemand een ervaring of idee hierover hebben dan hoor ik het graag.
Antwoord: Hallo Hans,
Ik kwam jouw verhaal net tegen omdat ik dit probleem sinds gisteren ook ervaar. Wij hebben in februari een C4 2008 benzine model gekocht. Heb zelf geen ervaring met Citroen, ben namelijk Opel gewend.
Ik heb net het gevoel of de auto een cilinder mist of dat de benzine niet goed gedoseerd wordt. Ben nu wel geschrokken door jouw verhaal dat ik een probleem-auto gekocht heb.
Ben eigenlijk benieuwd welk model en jaar jouw citroen is.
Groet Peter
Antwoord: Begrijp dat probleem niet voorkomt bij belasting elektrisch circuit (na herstart of zware belasting door voorruit verwarming). Mogelijk is dynamo laad spanning te hoog waardoor computer in de fout gaat.
Antwoord: Picasso 2014: na 65.000 km begonnen de motorproblemen, inmiddels schoonmaak (euro 750) en morgen nieuwe brandstofpomp (850 euro), maar gezien de hiervoor vermeldde problemen heb ik het angstige vermoeden dat dit een eindeloze lijdensweg gaat worden.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 1.6 Turbo: Let op de robo-automaat, verbruikt best veel olie.
Ervaring met verkoop: Gekocht zonder garantie. Maar wel eerljke info gehad.
Ervaring met onderhoud: Ondanks de km stand (nog) geen grote onkosten gehad.