26 september 2017
Citroen C4 Cactus

Forum Citroen C4 Cactus

Reacties van eigenaren

  

, datum: 28 juni 2015

Ervaring met auto: Nu 2 maanden de E-VTi 82 Feel ETG in bezit en er 2350 km mee afgelegd. Het comfort is in alle opzichten goed. De automaat voldoet in het algemeen prima. Echter niet teveel gas geven bij het wegrijden uit stilstand, dat...


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerBrockhoff

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 22 juni 2015

Ervaring met auto: Rijd vanaf november 2014 in de e-thp benzine turbo versie (110 pk) in de Shine uitvoering. Als extra's het panoramische dak, habana velours bekleding en skidplates. Veel trekkracht in m.n. de 3e en 4e versnelling (dankzij 205 Nm koppel en het lage autogewicht). Dus vlotte inhaalacties. Wel even wennen aan het touchscreen om te weten waar alles zit. Heerlijk comfortabel en ruim interieur. Instaphoogte is van een hatchback maar de zithoogte is wel lekker hoog. Navigatie is niet altijd nauwkeurig maar voldoet ruimschoots. Jammer wel dat...

Uitvoering110 E-thp
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand5.500 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 18 mei 2015

Ervaring met auto: Een leuke auto de Cactus C4, vaak bekijks door z'n uiterlijk.
De automaat moet zeer beheerst bediend worden, schiet soms onverwachts te snel vooruit of achteruit.
De bediening console moest na 100 kim. vervangen worden - geen nav beeld of radio.
De radio kraakt in het buiten gebied - advies garage: digitale radio aanschaffen.
Foto's van mijn i-phone zijn niet compatibel met de tablet wat wel mogelijk zou moeten zijn.
Achter-uitrij-camera werkt niet in donker en bij nat weer.
Het bekende fluiten bij harde (stormachtige) wind was ook met mijn auto het geval - rubbers voordeur verzetten !
Climate controle is veel koude lucht via de midden consoles (bij ong. 15 graden) of de consoles afsluiten is slecht te regelen.
In 2/3e versnelling was gas geven niet meer mogelijk terwijl de auto in de Drive bleef staan - auto aan de kant en opnieuw starten. 2x gebeurd en uiteindelijk gereset in Culemborg.

Ik ben matig tevreden over de prestaties van mijn Cactus C4.

UitvoeringE-VTi 82 ETG Shine
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand9.000 km
DealerVisscher Rivierenland

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Phj. Frissen, datum: 21 mei 2015

Antwoord: Probleemloze auto gedurende de eerste 10.000 km behalve de automaat: bruusk aangrijpen, traag reageren op gas met name in de achteruit, schokkerig rijden rond 50 km. Na vervanging keuzemodule van de automaat en resetten volstrekt probleemloos rijgedrag (alhoewel er natuurlijk betere auotmaten te koop zijn dan deze).

 
Reactie van: John. Jocker, datum: 11 juni 2015

Antwoord: Mijn Cactus heeft ook dat bruuske aangrijpen van de koppeling. Dit is een flinke domper op een verder zo'n fijne auto. Mijn dealer is welwillend, maar kan het probleem niet vinden. Ze hebben onlangs de koppeling vervangen en dat heeft een kleine verbetering gegeven, maar nog niet afdoende. Kunt u aangeven wie uw dealer is? Dan vraag ik mijn dealerom contact met hun op te nemen. Hopelijk rijdt mijn Cactus dan ook net zo fijn als de uwe.

 
Reactie van: Bosgrot, datum: 4 januari 2016

Antwoord: Sinds nov. 2014 ook problemen met schokkend rijden. Heeft iemand ook problemen met opritten van parkeergarages?

 
Reactie van: John. Jocker, datum: 1 maart 2016

Antwoord: Mijn Cactus heeft problemen met elke hobbel of oprit, als je langzaam rijdt of wegrijdt. Dit geldt voor zowel vooruit (1e versnelling) als achteruit rijden. De koppeling hapt als het ware, waardoor je plotseling vooruit of achteruit schiet. Je kan dan niet gedoseerd wegrijden. Ik heb hierdoor al een paaltje geraakt bij het achteruit wegrijden uit een haaks parkeervak. Mijn dealer kan het niet oplossen. De demoauto waarin ik heb gereden, deed dit niet.

 
Reactie van: Kursn, datum: 14 maart 2016

Antwoord: Vraag je dealer voor een software update van het motormanagement systeem, dat zorgt voor iets andere timngs, probleem is daarmee bij mij opgelost.

 
Reactie van: John. Jocker, datum: 30 maart 2016

Antwoord: Een software update is al diverse keren gedaan en heeft bij mij niet tot het gewenste resultaat geleid. De schokken bij het wegrijden zijn soms zo hevig dat mijn vrouw hier veel last van heeft. Zij is gehandicapt en kan zich niet schrap zetten op zo'n moment. Met al mijn vorige auto's heb ik dit nog nooit gehad. Ik heb dus maar besloten de Cactus in te ruilen voor een Volvo V40. Duur rijden, op deze manier. Jammer, want het is verder een leuke auto.

  

, datum: 15 mei 2015

Ervaring met auto: Prima motor, hoge mate van comfort, prachtig design, praktisch in gebruik.

Uitvoering82-Shine ETG
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerEmerpark

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 4 mei 2015

Ervaring met auto: We hebben onze Cactus dus van 6 maart 2015. Geweldig toffe wagen, ook zeer tevreden over de automaat, met een kleine bedenking, namelijk bij inhalen op autoweg kan ie soms op het meest onmogelijke moment een duik nemen, letterlijk dan, en snelheidsverlies voor een paar seconden.

Voor het overige, netjes afgewerkte wagen, heerlijke zitbank, prima wegligging, knappe wissers op de vooruit, op elke snelheid goed bruikbaar voor het schoonvegen (water sproeisysteem).

MIN punten: de fluittoon! Inderdaad bij hevige wind en hogere snelheid, zeer vervelend. Blij dat ik hier op het forum er advies rond gelezen heb. Helaas weet mijn dealership in Belgie er nog NIETS van. Heel raar hoor, dat men in Nederland bij Citroen er weet van heeft, en dat hier in Belgie niemand iets weet.

Heeft het soms te maken met de maxsnelheid die hier beperkt is tot 120/u terwijl ik veel in Frankrijk rondhos aan 130/u met fluittoon... Als iemand uit België hier meer van weet, geef me een seintje aub.

Dank

UitvoeringShine
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Kris. Wheelsonsteel, datum: 10 mei 2015

Antwoord: Fluittoon komt van rubber strip van de voordeur; die zou iets te lang zijn en de fluittoon veroorzaken. Citroen zou hier van op de hoogte zijn. Wel raar dat de dealers bij ons in Belgie er geen weet van hebben.

Ik zelf volg dit forum enkel uit intresse i.v.m. autos. Rij zelf al bijna 16 jaar met corsa b 167000 km zonder al te veel problemen en nog helemaal nieuwstaat.

  

, datum: 17 april 2015

Ervaring met auto: Prachtige auto. Komen van een Peugeot 208 HDi uit 2012. Ik was wel tevreden met de automaat, maar de koppeling begon bij 60 000 km licht te slippen in z'n 3 en 4. Turbo ook al eens vervangen, misschien iets te enthousiast geflipperd...

Cactus zit zeer goed, halfleer met stoelverwarming is een aanrader. Pedalen inderdaad erg hoog, ik ben 1,96 dus dat is even wennen, maar de brede stoelen en goede zit compenseren veel. Prima kracht in de motor, onderin is het vermogen ok. Bij hoger toerental trekt 'ie lekker door. Schakelen gaat iets harkerig.

Tablet is groot en navigatie werkt goed. Wel goed de knoppen drukken op het scherm. Achterin voor de kinderen 11 en 8 is ruim voldoende en achterbak met dezelfde inhoud als 208 toch een tas meer in kwijt, zal dan iets hoger zijn.

Verbruik 4.5l / 100 km. Prima. 208 was 5 L/ 100 km.

Volgende week dus ook 'fluitend' met de Cactus naar de dealer... maar dat komt dus wel goed lees ik zo op het forum. Op naar Italie in de meivakantie, de echte test komt dus nog.

Echte aanrader de cactus met 14% bijtelling over € 20 000 en dan gepimpt voor € 5000, waar geen bijtelling over hoeft....scheelt in aanschaf € 10 000 met BV Peugeot 308 (sw) Blue hdi.

UitvoeringBusiness Hdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand1.100 km
DealerHet Motorhuis

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Anniepiet2, datum: 15 juli 2016

Antwoord: Inmiddels een jaar verder en op naar de 35.000 km. Fluiten is verholpen. Inmiddels is de tablet vervangen, want de radio ging spontaan aan en de navigatie stopte er spontaan mee. Garantie dus geen probleem.

Gemiddeld verbruik ligt op 1 op 21 km bij gebruik in stad en bij volle bepakking op vakantie. Lange afstand is zuiniger goed mogelijk. 170 km/u is mooie maximum snelheid. Ruim genoeg voor twee volwassenen en kind van 10 en 13, achterin. Achterbak is ok qua ruimte.
Auto zoeft over de weg.

Minpunt: geluid van dieselmotor is aanwezig.

 
Reactie van: Anniepiet2, datum: 16 januari 2017

Antwoord: Nu weer half jaartje verder. Verbruik is gemiddeld 4,8 ltr op de 100 km. Veel stadsritjes. Op de snelweg bij normaal rijden is 4.0 prima haalbaar. Stoelen met stoelverwarming zijn nog steeds een genot.

Minpuntjes: dieselmotor geluid is duidelijk hoorbaar, 2 keer per jaar mis je de deelbare achterbank en af en toe schiet de radio spontaan aan als je over een hobbel rijdt. That is it!

  

, datum: 17 april 2015

Ervaring met auto: Zeer zuinig en soepel. Comfortabel, praktisch en grappig. Ergonomisch goed doordacht.

UitvoeringBlueHDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
DealerVisscher Rivierenland

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »