26 september 2017
Citroen C4 Cactus

Forum Citroen C4 Cactus

Reacties van eigenaren

  

, datum: 2 december 2015

Ervaring met auto: Ik heb mijn Cactus nu driekwart jaar en ik ben er nog steeds tevreden over.
Buiten een ster/scheur (door steenslag) in de voorruit, tot nu toe geen problemen gehad.

Interieur:
De stoelen (havanna leer) zitten prima, een goede mix van comfort/steun. De centrale bediening m.b.v. touch-screen was wel even wennen, maar eenmaal gewend is het best fijn.
Het panoramadak is mooi, maar als bestuurder heb ik er helemaal niets aan, het zit te ver naar achteren. Achteraf gezien zou ik het niet gekozen hebben.

Exterieur:
Gris-Shark met zwarte airbumps, zwarte 17" velgen en rode accenten (spiegels/ C-stijl).
Ik blijf het een leuke verschijning vinden, lekker eigenwijs, nog steeds stap ik met een glimlach in.

Motor/wegligging:
De motor (110pk, benzine) bevalt goed, best pittig en snel. Helaas schiet het verbruik wel enigszins de lucht in als je een beetje opschiet, ik rijd ongeveer 16km op een liter.

De wegligging is comfortabel, maar bij scherpere bochten voel je de carrosserie wat kanten, en wordt de besturing ook minder scherp, en krijg je vage feedback. Grosso modo gewoon goed.

Mijn conclusie:
Ik ben tevreden over mijn C4 Cactus, en op de een of andere manier heb ik er ook een band mee gekregen, anders dan met mijn voorgaande auto's. Ik kan het niet uitleggen, maar ik heb nog nooit een van mijn vorige auto's zo leuk gevonden als deze.

UitvoeringE-THP 110 Shine
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
Dealer Van Splunder

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 30 november 2015

Ervaring met auto: Sinds een paar weken zijn wij in het bezit van een Citroen Cactus in de kleur zwart met zwarte airbumbs in de meest luxe Shine-uitvoering.

Gekozen voor een handbak, die prima schakelt. Wel zijn de schakelwegen wat lang. De auto is erg comfortabel, niet alleen vanwege het lage geluidsniveau, maar ook door de prima stoelen.

Het infosysteem , bestaande uit een soort tablet, went snel en is handig in gebruik. Net als de achteruitrijcamera trouwens.

De auto ligt erg stabiel op de weg. Niet zoals een hard geveerde Duitse auto. Maar er is sprake van een goede mix tussen wegligging en comfort.

Over de betrouwbaarheid valt nog weinig te zeggen, maar gezien de eerdere ervaringen met Citroen, verwachten we weinig problemen. Daarom voorlopig een 10 gegeven.

De Puretech motor van 82 pk is voldoende. Wil je meer prestaties dan kun je voor de 110 pk gaan.

De ruimte in de auto is prima. Er kunnen zelfs vier volwassenen goed zitten in de auto. Het verbruik is nog niet helemaal duidelijk bij ons, alleen maar kleine stadsritjes gereden en dan is het verbruik 1 op 13. Terwijl anderen het juist hebben over 1 op 16 of lager. We zullen zien.

UitvoeringPure Tech 82
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerEmerpark

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor8
  
 
Reactie van: Wientes, datum: 4 maart 2016

Antwoord: Hallo mijn naam is Jan en heb ook een C4 Cactus van Bj.2014, maar ik heb al contact gehad met Citroen Nederland. De verbruik cijfers kloppen niet, ik heb zelf een automaat en die zou op de snelwegen 1:25 kunnen halen, maar als ik heel netjes rijd haal ik maximaal 1:15 1:16 dus ver weg van de opgegeven resultaten. Dit wordt ook door Citroen bevestigd, het zijn de Europese regels die toelaten dat de verbruik gegevens mogen worden bepaald door eventueel de achterbank de rechterstoel alle vloeistoffen die niet nodig zijn te verwijderen. En ja, dan een testrijder er in van 50 kilo en ja dan zou je misschien op die verbruikscijfers komen. En dit mag allemaal van Brussel dus in de praktijk komt het er op neer dat je op een volle tank niet de door Citroen opgegeven resultaten haalt 50 liter maal 1:25 zou dus 1250 km zijn die je kunt rijden maar laten we het niet te gek maken 1:20 zou dus 1000 Km zijn. Nou, uit eigen ervaring rijd ik dus 1:15 is 750 km maar aangezien wij niet constant op de autosnelweg rijden kom ik aan een axiradius van tussen de 450 a 550 km dus dat is heel wat minder.

 
Reactie van: Hkhoekstra25, datum: 4 maart 2016

Antwoord: Inderdaad is het verbruik veel hoger dan de autofabrikanten opgeven. Het verbruik van onze Cactus puretech 82 is na 5000 km ong. 1 op 14 gemiddeld. Voor zo'n auto heel normaal.

  

, datum: 16 november 2015

Ervaring met auto: Achteruitrijcamera laat sinds kort deel van kentekenplaat zien. Volgens dealer is dit normaal, maar bij aanschaf gaf de camera een overzicht zonder kentekenplaat in het zicht.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Gino, datum: 2 december 2015

Antwoord: Ik heb exact dezelfde ervaring. Kentekenplaat sinds kort hinderlijk zichtbaar in beeld. Volgens Citroen Nederland zou dit een producteigenschap zijn. Met andere woorden: camera's die gewoon spontaan onderuitzakken. Inderdaad mister Citroen: creative technologie. En het lullige is dat de dealer gewoon de schouders ophaalt.

 
Reactie van: Jpkloosterman, datum: 14 december 2015

Antwoord: Zelfde meegemaakt met de achteruitrijcamera. Bij Dijkstra Heerenveen dezelfde reactie gehad. Ze wilden beweren dat dit altijd al het geval geweest zou zijn. Is pertinent niet waar. Alle nieuwe cactici die daar stonden hadden echter wel hetzelfde euvel. Verder al 2 keer een nieuwe katalysator gekregen, 1 x lekkage bij krukas en storingen in de ETG. Hopen dat alle ellende nu achter de rug is.

 
Reactie van: Hkhoekstra25, datum: 4 maart 2016

Antwoord: Ook bij ons is de camera gezakt. We zien nu ook een deel van de kentekenplaat. Komt waarschijnlijk door het dichtklappen van de achterklep. Euvel is bekend bij de fabriek, maar een oplossing is nog niet voor handen.

  

, datum: 20 oktober 2015

Ervaring met auto: Een verademing na vier jaar geploeter met een Duitse auto, ook na een jaar en ruim 40.000 km alles storingvrij. Rijd veel lange afstanden in Duitsland met redelijk hoge snelheid, verbruik ca. 4.5l/100 km. Het comfort en de zitpositie in de zetels doen sterk denken aan de XM die ik 25 jaar geleden reed.

Mindere punten: bij een laag staande zon als de automatische verlichting inschakelt gaat het display al in de nachtstand, terwijl dat nog niet gewenst is. Een sneltoets om tussen dag- en nachtstand te wisselen zou dan fijn zijn. Een in delen neerklapbare achterbank is niet leverbaar in NL, maar in bijvoorbeeld Australïe standaard. Leuke auto, waar je bekijks mee hebt!

UitvoeringBusiness HDi 100
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand42.000 km
Dealer Ruesink

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Hkhoekstra25, datum: 6 januari 2016

Antwoord: Je kunt de nachtstand van het info display ook uitschakelen of je kunt de helderheid in de nachtstand aanpassen. Dan moet dit geen probleem meer zijn.

 
Reactie van: Jpbkkr, datum: 4 mei 2016

Antwoord: Nee, is het niet, omdat de automatische nachtstand in het donker zeer gewenst is. Omdat je een aantal handelingen moet verrichten op het display is het veiliger om er voor te stoppen, en dan een uurtje later al weerom het nachtdisplay weer in te stelen. Met deze open deur kwam Citroen ook al. Als mijn vrouw of een van de kinderen de auto mee heeft is het al helemaal te veel gevraagd om deze instelling te wijzigen.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 11 oktober 2015

Ervaring met auto: Automatische airco werkt niet en als ik dat uitschakel stopt de airco totaal na half uur. Start/ stop is een drama bij elke rit opnieuw instellen. Heb heel veel spijt van dit barrel. Is nu maand oud en 2000 km. Ga nu inruilen voor een Seat. Dealer vindt dat alles prima is en doet verder niks.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ik woon in Spanje en de auto is gekocht bij grote Ciroen dealer in Elche, dealer begrijpt niets van de problemen,helemaal niks van de software. Kortom een drama. IK KOOP NOOIT MEER CITROEN!

UitvoeringHD 100
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort3
Motor6
  
 
Reactie van: E. Raspoort, datum: 31 januari 2016

Antwoord: Dat ligt dan niet aan de auto , maar aan de dealer, lees alle reviews eens, blijft van uw verhaal weinig over...

  

, datum: 28 juli 2015

Ervaring met auto: Ik kom uit een DS3 eHDI 70 EGS chic. Ik wilde overstappen naar een 4-deurs. Uitgekomen op een Cactus C4 eHDI 90 ETG. Automaat was een eis. Die reden wij ook in een gewone C4 en in de DS3. Bevalt nu heel goed. Bij de DS3 was de versnellingsbak niet aangenaam: late reacties bij bijvoorbeeld rotondes (afremmen en onmiddelijk weer optrekken). Nu is dat euvel verholpen. De bak direct op bij gas geven en bevalt uitstekend. Geen gezoek naar een lagere versnelling. Het gebruik is niet uitzonderlijk gunstig: 24.3 km op 1 liter. Gemiddeld rijd ik 105 km p.u. Comfort in de auto is uitzonderlijk. Geen gefluit. Wel vind ik het geluid van de aandrijflijn in de 5e versnelling hinderlijk (binnenwegen 60 km). Ik rijd hoofdzakelijk lange afstanden.

UitvoeringEHDI 90 ETG Business
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand21.000 km
DealerDijkstra

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 30 juni 2015

Ervaring met auto: Met de diesel uitvoering handgeschakeld is, in afwijking van opgave ANWB, 1:30 haalbaar (ANWB 1:25). Dit in de situatie snelweg met 100km/pu incl. files. Ja echt waar 100km/pu went snel en je komt nauwelijks later op je werk. De console was erg wennen.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerCoolen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »