Forum Citroen C4 Cactus
Reacties van eigenaren
Ervaring met Citroen C4 Cactus VTI 110 Shine: Fijne auto die nog steeds niet tegenvalt. Technisch niet top. Hiervoor een Berlingo gehad zonder enig probleem. Bij de Cactus al een motor vervangen (bougie gebroken in de cilinder). Navigatiesysteem is prut. Loopt ernstig achter, ook na de laatste updates. Ben genoodzaakt een TomTom ernaast te gebruiken die overigens mooi op het dahsbord past. Ruimte valt erg mee en alles kan mee. Heerlijke reisauto.
Ervaring met Citroen C4 Cactus Vti 82 Shine: Heerlijk rijdende auto: stil, comfortabel geveerd en met fijne stoelen. De navigatie is prima: ieder half jaar een update. Bij een beurt helemaal gratis, anders 29 euro.
Verbruik is niet bijzonder : 1 op 13. Wel veel stadsritten.
Sommige mensen hebben het over zijwindgevoeligheid, maar dat is niet meer dan bij andere auto's bij harde wind.
Ervaring met verkoop: Keurige aflevering.
Ervaring met onderhoud: Beurt keurig uitgevoerd. Klant krijgt foto's te zien van de werkzaamheden. Bij ophalen van de auto is deze van binnen en buiten schoongemaakt.
Antwoord: waar kan je die update laten doen voor euro 29, mijn garage vraagt euro 148?
Antwoord: Ik rijd zelf 5/100 gemiddeld ! 1.2 VTI met ETG. Dus 1 : 13 is echt een veel te hoog gebruik!
Ervaring met Citroen C4 Cactus:
Ervaring met onderhoud: Bijvullen urea lekker handig met je interval van de onderhuidsbeurten kan je eerder terug om bij te vullen en later nog een keer voor je beurt en 1e en laatste Citroen. Zie mijn eerdere berichten m.b.t. windgevoeligheid.
Ervaring met Citroen C4 Cactus Bussines plus: Hele fijne comfortable reismachine. Ontspannen rijden en fijne stoelen. Zeeuwszuinig met diesel.
Ervaring met onderhoud: Perfect.
Ervaring met Citroen C4 Cactus Feel 82G: Super leuke en fijne auto. En gelukkig ook te krijgen in iets anders dan het gebruikelijke saaie grijs, zwart of wit. Heel zuinig rijden in onze 82g uitvoering. Een heuse aanrader, waar we zelf ook heel blij mee zijn.
Ervaring met Citroen C4 Cactus Pure tech 82: Ik heb de auto nu 10 maanden en er staat 10.000 km op. Leuke auto vooruit gaat prima maar moet achteruit een flinke helling op nou dan kan je lachen, net mijn eerste vakantie in de bergen in Duitsland met de Cactus. Als je achteruit naar boven moet, dan kantelt het hele motorblok en begint de hele auto te stampen.
Had vandaag afspraak bij de dealer 17-08-2016 hebben er mee getest en ook een andere Cactus en ze zeggen dat het koppel te laag is om de auto wat beter naar boven te krijgen moet je maar met veel gas en slippende koppeling rijden. Ze kunnen er niets aan doen. Nu gaan ze het op mijn verzoek voorleggen bij Citoen Nederland.
Als ik dit had geweten had ik dat ding nooit gekocht. Ik heb dit nog nooit meegemaakt met andere auto's ik kom mijn hele leven al in berglanden. Nooit meer een spons bob.
Antwoord: Lees ik het goed: in z'n achteruit naar boven? Of is dit een spelfout?
Wat is uw ervaring met vooruit met volbeladen auto de heuvels/bergen in?
Antwoord: Nee echt waar, de auto is niet normaal achteruit een helling van 25 procent op te krijgen; alles begint te horten en stoten. Ze hebben het speciaal voor mij getest bij Citoen Nederland en hebben een 110 pk gebruikt op de hellingbaan daar 40 procent, maar ze kwamen ruim halverwege en dat met 25 pk meer. Ze zeggen dit is normaal. Antwoord op je vraag je moet veel schakelen anders ben je net een slak. Ik heb de auto na 10 mnd met 10500 km er op ingeruild voor een nieuwe Opel Mokka perfect deze auto, voor mij nooit meer een Citroen.
Antwoord: Waarom zou je in godsnaam perse in de achteruit omhoog willen? Ik denk dat de meeste voorwielaandrijvers dit niet overleven.
Antwoord: Fileparkeren op een helling bijvoorbeeld.
Ervaring met Citroen C4 Cactus: Hoed U voor de automaat, echt niet van deze tijd.
Ervaring met verkoop: Kreeg auto mee met blanco onderhoudsboekje!? Werd wel aangepast op mijn vraag.
Ervaring met onderhoud: Geen update voor verouderde navigatie!?