Forum Chrysler 300C
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chrysler 300C 2.7 V6: Sinds afgelopen vrijdag ben ik een zeer trots eigenaar vaan een 300C 2,7V6 uit 2005 met 125.000 km op de teller. Ik heb er nog niet heel veel mee gereden maar dat gaat zeker komen.
Ik las bij iemand over een storing in de versnellingsbak... Hoe en wat? Ik heb het idee dat die van mij af en toe te schokkerig schakelt namelijk...
Weet iemand een goed garagebedrijf in de omgeving van Harderwijk waar ik mijn onderhoud/reparaties kan laten doen?
Antwoord: Versnellingbak past zichzelf aan aan uw rijstijl. Probeer hem te resetten door de desbetreffende zekering (vaak no. 11) ongeveer 1 min. uit de zekeringskast te verwijderen.
Onderhoud doe ik zelf merendeels.
Veel rijplezier!
Antwoord: Laten spoelen in Nijkerk, alles is dan opgelost. Ik heb mijn Chrysler 17 jaar. Heerlijk.
Ervaring met Chrysler 300C V8 Hemi AWD: Ik waardeer de auto hoog, vnl omdat het zo'n mooi ding is en vooralsnog probleemloos.
Wilde per se de benzine V8 hebben, maar zou misschien toch de diesel nu kopen en wel om 2 redenen:
1. De dieseluitvoering rijd ook goed, heb er in proefgereden en is zuiniger
2. Heb het idee dat de V8 eigenlijk te heftig is voor de grote zware wagen, hij reageert als een raket en zou denken dat de diesel soepeler rijdt, misschien iets langzamer, maar nog snel genoeg.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Wamsteker, Gaanderen en maakte een zeer goede betrouwbare indruk, rijd nu een klein jaar in de auto en totaal geen problemen ervaren.
Ervaring met Chrysler 300C 3.0 crd v6: Gewoon doen, wereldauto. Verbruik diesel 1 op 13 gemiddeld en heerlijk snel en stil.
Ervaring met Chrysler 300C 3.0 crd v6: Heerlijke auto. Wat een kracht! Stil en snel, verbruik 1 op 12.7 en dat niet alleen op de snelwegen, nee gemiddeld. Wegenbelasting is hoog, maar ik betaal het graag om deze auto te rijden.
Ervaring met Chrysler 300C 5.7 awd HEMI: Ik heb de 300C awd Hemi nu ruim 1,5 jaar geheel probleemloos gereden. Ik heb er direct LPG van Prins er in laten zetten (kosten ca EUR 1800,-).
De onderhoudskosten zijn in vergelijking met andere merken wel duurder. Olie moet vaak ververst worden en ook de andere zaken (oliefilter etc.) moeten vaak vervangen worden.
Ook het verbruik 328 km met 57 liter LPG vindt ik wel aan de hoge kant (en ik ben geen agresieve rijder).
Grappig is wel dat de auto bijzonder hard kan rijden, maar ook 90 km per uur op de snelweg is ook fijn in deze auto (paste eigenlijk nooit bij mij). Dan is het verbruik wel lager (ca. 1 op 9). En natuurlijk bij het stoplicht eventjes vol gas optrekken (ahhhhh....heerlijk).
Voor diegene die overwegen om deze auto aan te kopen: DOEN!
Ervaring met onderhoud: Heb de eerste grote beurt in Polen gedaan. Ik moest daar toevallig wezen en bleek aanzienlijk goedkoper te zijn (50%). Dus die gok heb ik maar genomen.
Voor de rest bij een onafhankelijke bovag garage in Soest. Prima en niet duur.
O ja nog wat: de lampjes in het interieur gaan soms kapot (logies). Maar in NL wil men je gelijk een nieuwe unit verkopen. Dat hoeft niet! De interieur lampjes kunnen eenvoudig uit de units (bv aircounit etc) gehaald worden en er nieuwe in gezet worden. De dealer (Mercedes)in Amersfoort wilde gelijk nieuwe units verkopen en bij een andere vervingen zij de lampjes.
Gr
David
Antwoord: Waar haal je die lampjes ik zoek me gek! Ik bedoel doe kleine lampjes op de printplaat.
Antwoord: Ook ik ben benieuwd waar je die lampjes vandaan haalt. Ik zag dat het kleine blauwe LED'jes zijn die erop gesoldeerd zitten.
Antwoord: Ok heb ze besteld bij Conrad. Het zijn LED lampjes. Je moet dus de fitting ook van de printplaat halen; beetje draaien en ze zijn los. Wel alle 5 vervangen, anders ziet het er niet uit. Bij mij is het goed gelukt en het spaart je 260 euro uit aan een nieuwe unit.
Antwoord: Bedankt voor de reactie, ik neem aan dat je die 5 kleine blauwe LEDs bedoelt. Die lampjes met die blauwe plastic kapjes er overheen. Ik zal eens op de website van Conrad kijken.
Ook wou ik graag weten of de asbak ook verlichting heeft, bij die van mij is het namelijk pikke donker...
Antwoord: Ik heb een serieus probleem met mijn 300c 2.7i v6. De motor loopt perfect geen geluid te merken of vibratie. Alleen loopt het overloopbakje te koken als ik gereden heb, maar de temperatuur blijft normaal. Ook wordt de uit van binnen niet meer warm alleen als ik versnel. Ik heb gemerkt dat 1 waterleiding niet meer warm wordt alleen als ik versnel en dit is tijdelijk. Ik heb nu een nieuwe waterpomp en thermostaat besteld voor de zekerheid. Ik heb ook de stop van het water er afgehaald en de motor laten warm lopen en toen gas gegeven. Het water spuit er niet uit, dus zou mijn koppakking niet stuk moeten zijn of toch? Ben ten einde raad. Vind het jammer, want de auto is te gek.
Antwoord: Ik moet wel zeggen: de problemen bleven komen. Eerst ontluchtingshuis stuk, daarna oliedruksensor, daarna thermostaat, daarna de kettinspanner, toen bleek een temperatuursensor stuk en het laatste bleek de koppaking en toen was het afgelopen.
Maar hebben jullie vragen ivm met de 2.7i v6 24klepper vraag maar na 4 jaar ken ik deze van binnen en buiten jammer op zo een manier maarja. Ik hoop dat mijn nieuwe motorblok dit niet meer heeft want een 2de keer zoveel tijd en geld erin steken doe ik niet meer.
Antwoord: Heb ook een 2.7 op LPG. Beetje te weinig vermogen voor een zware auto. Zeker met auto ambulance in de bergen.
Heb nu voor het eerst problemen. Ook de koppakking lek waarschijnlijk. Beetje mayonaise in de olie dop, meestal geen goed teken. Koelvloeistof spuit idd terug de overloop bak. 3 liter koelvloeistof op 10.000 km. Begin van het einde zeg maar.
Voor de rest super auto, rijd lekker, relaxed, meeste doe ik zelf, remmen , olie bougies. Goed te doen, makkelijk te sleutelen. 1 x deurhandel buiten afgebroken bestuurderskant. Dealer prijs voor dit stukje plastic 120 euro. Beetje googelen, 30 euro uit china, werkt prima (nog duur).
De volgende wordt een 3.5 op LPG.
Ervaring met Chrysler 300C 5.7 hemi: Weet iemand een goed adres in het midden van het land waar een specialist voor deze auto zit?
Ervaring met Chrysler 300C CDR v6: Niet kopen.
Ervaring met onderhoud: Dure onderhoudskosten