Forum Chrysler 300C
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chrysler 300C 3.5 V6 automaat: Rijdt buitengewoon. Geen problemen.
Ervaring met verkoop: Onderhouden door merk-dealer is erg belangrijk.
Ervaring met Chrysler 300C 5.7 V8 hemi: Ik ben in het bezit van een Chrysler 300C touring. De auto heeft de volgende klacht: bij koude start en de eerste 2-3 km zijn er geen problemen. Vervolgens begint de auto te "stotteren" maar blijft wel rijden. Dit doet zich voornamelijk voor in het toerengebied tussen 1500 en 2500rpm. Het stotteren is soms meer, soms minder. Ik tank alleen Shell V power benzine en voeg met enige regelmaat brandstofsysteemreiniger toe. Dit alles zonder resultaat. De bougies zijn vervangen maar dat heeft ook niet geholpen. De computer is uitgelezen maar de motor geeft geen storingen aan. Weet U een oplossing?
Ervaring met onderhoud: Volgens voorschrift
Antwoord: Ik heb de zelfde probleem. Ook buggies vervangen en kabels maar tevergeefs. Heb het laten uitlezen en kreeg veel meldingen zoals crankshaft sensor ook vervangen overegens maar ook niet geholpen. Een keer dat ik ging rijden brande esp bass lamje en van af toen was er helemaal niks meer aan de hand totdat ik de auto uit deed en opnieuw starte en de esp bass lamje weer uit ging was de probleem weer terug. Esp bass is volgens zeggen iets met abs. Dus moet er in die richting gezocht worden. Ik hoop dat dit je helpt.
Succes
Antwoord: Het zat 'm dus in de automatische versnellingsbak. Ik heb deze laten spoelen, de filters vervangen en een software update laten doen. Rijdt nu weer prima.
Antwoord: viel de motor ook uit?
Antwoord: ik heb dus ook de zelfde probleem. Bij mij als ik 'm laat uit lezen krijg ik meldingen van krukasssensor en transmision controle unit en abs sensor. Ik heb alles al vervangen maar tevergeefs. Ik ga aanstaande donderdag (8maart 2018) automaat bak laten spoelen na dat ik jou bericht heb gelezen. Want zowie zo kom ik er niet meer uit. Heb echt alles gedaan wat het maar zou kunnen zijn. Zoals jij ook hebt laten doen. Buggie kabels, buggies, lambesonde sensors (want dat was ook 1 van de meldingen). Abs sensors heb ik een tijdtje uitgeschakeld om tbe kijken of ik het probleem nog zou hebben na uitschakelen. om zo dat uit te sluiten. Maar tevergeefs. Had nog steeds de zelfde probleem. Dus ik ga nu als laats nog laten spoelen en als dat geen reultaat geefd dan weet ik het ook niet meer. Maar zoals ik lees heb ik het zelfde brobleem als bij die van jou. Bij koude start goed maar na loop van der tijd begint hij te stotteren.
zou heel fijn vinden als je mij nog wat info geefd.
al vast bedankt
Antwoord: Kan ook nokkenas ingesleten komt vaak voor heb ik ook gehad
Antwoord: Ik heb mijn versnellingsbak laten spoelen,en eindigde met een totaal gereviseerde bak.
navraag bij Chrysler was dat een bak van een Chrysler nooit gespoeld mag worden.
Ervaring met Chrysler 300C 5.7 hemi awd: Met deze motor gaat deze wagen als de brandweer. Dashboard geeft wat rammeltjes. Originele velgen vervangen deze waren behoorlijk verweerd. Verder probleemloze auto. Zeer tevreden mee.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Janssen in Doetichem
Ervaring met Chrysler 300C: Als je niet kunt parkeren, niet kopen haha!
Ervaring met onderhoud: Onderdelen zijn duur, maar op internet stukken goedkoper: aliexpress of eBay alleen heb je dan wel paypal nodig bij eBay.
Ervaring met Chrysler 300C 2.7: Rijd super, veel ellende. Motor vervangen, versnellings bak vervangen, km-teller terug gedraaid bleek achteraf. Ondanks dat liggen de onderhouds kosten erg hoog.
Ervaring met verkoop: Ik noem dat simpelweg opgelicht bij Jeroen Pijnappel. Km-teller terug gedraaid, motor vervangen na 13.000 km en ook automatenbak. Kostte meer dan ik voor de auto betaald heb. Het valt onder verborgen gebreken volgens de ANWB en heeft niets te maken met garantie of iets wat er op lijkt.
Volgens Jeroen Pijnappel: tja is erg vervelend voor u, jammer. Sucses verder, wij voelen geen verplichting naar u toe. Is heel normaal dat dat kan gebeuren. Wij weten niets van deze auto.
Ervaring met onderhoud: Ik zou er 2 keer over na denken, onderdelen schreeuwend duur en regelmatig naar de garage. Olie lampje gaat branden, niet genoeg power met aanhanger.
Antwoord: Heeft er iemand ervaring met imitatie xenon-lampen? Want laatst had ik een kapotte lamp bijna 200 euro! Nu vraag ik me dus af of ik er volgende keer een imitatie lamp van 6 tientjes in kan zetten of dat dit niet verstandig is.
Antwoord: Ik heb mijn ballasten vervangen maar bleek dat mijn imitatie lampen de ballasten zo weer om zeep helpen. Heel snel nu philips lampen gemonteerd maar helaas knippert 1 lamp nu weer doordat de imi lampen gebruikt zijn. Dus imitatie lampen zijn funest voor je ballasten. Liever een originele lamp van philips of osram maar let op deze worden ook nagemaakt en staan ook op marktplaats. Op een origineel doosje staat een soort zegel met een code ofzo.
Antwoord: Iemand ervaring met die EGR klep? Ik wil hem graag afdoppen maar ik heb geen idee hoe ik de storing kan omzeilen c.q. voor de gek houden.
Afsluiten is niet moeilijk gewoon een dichte pakking maken en er tussen zetten, maar hoe zorg je dat die vervelende storing op het dashboard wegblijft? (motor management blijft branden)
Ervaring met Chrysler 300C: Groot probleem bij 265000 km. De koppen zijn er wel eens eerder afgeweest (vrij recent door vorige eigenaar). Nu blijkt er een scheur in het onderblok te zitten. Kortom onherstelbare motor (heb de auto nog maar 5 maanden). Mijn rijstijl is vrij rustig 100 a 110 km/u. Mayonaise in de olie (en niet een beetje). Kosten post 4500 euro incl montage en ruilmotor.
Buiten dat hij lekker rijdt, mooi is om te zien en voldoende luxe baal ik er enorm van. Had er net al 1500 aan onderdelen uitgegeven zoals remmen met schijven, multiriem, olie en bougies. Gewone slijtage vind ik zelf maar is wel duur in onderhoud en de 2.7. heeft te weinig vermogen, zeker met aanhanger.
Kies voor minimaal een 3.5. Die heb ik eerder gehad bevalt prima en kan werken goed aan. 2.7 schiet echt te kort als werk auto.
Ervaring met verkoop: Mooi gesproken van Jeroen Pijnappel, Suzuki dealer te Apeldoorn. Ik geloof de man ook wel maar eenmaal klachten, weinig c.q. geen service.
Ervaring met onderhoud: Prijzig, in vergelijking tot Amerika waar ik regelmatig kom liggen de onderdelen prijzen toch stukken lager.
Antwoord: Beste Lezers,
Heb een complete Chrysler 300C Hemi 5,7 L in onderdelen te koop staan.
Indien je gebruikte Chrysler 300C Hemi onderdelen nodig hebt kan je altijd mailen naar H.Uslu@hotmail.com
Groet,
Huseyin
Ervaring met Chrysler 300C: Ik had originele lampen gekocht voor 190 euro binnen 2 maanden stuk. Imitatie gekocht voor 50 euro en tot nu nog geen problemen, dus beter koop je imitatie.