Chevrolet Volt
GM, Goodyear en Bose werken samen om Chevrolet Volt te optimaliseren
Het Bose; Energy Efficient audiosysteem is 30 procent kleiner, 40 procent lichter en gebruikt 50 procent minder energie dan conventionele audiosystemen van Bose. Onder bepaalde rijomstandigheden en bij een bepaalde weergave zorgen de energiebesparende maatregelen voor een langere operationele capaciteit van de Volt, vergelijkbaar met het verwijderen van ruim 20 kilo gewicht uit de Volt.
De Goodyear Assurance Fuel Max alleseizoenen banden van de Chevrolet Volt maken gebruik van Goodyear's laatste ontwikkelingen en vertegenwoordigen de volgende generatie banden die een positieve bijdrage moeten leveren aan verminderen van het brandstofverbruik. Een speciaal, energiebesparend compound draagt bij aan de reductie van energieverbruik, waardoor de rolweerstand lager wordt.
GM maakt grote vorderingen op het gebied van de ontwikkeling van de Volt van concept auto tot serieproductieauto in de showroom. Zo maakte GM onlangs tijdens de Washington Auto Show een uitgebreid actieplan bekend om 'early-adopter' gemeenschappen als San Francisco en Washington, D.C te helpen om zich voor te bereiden op de komst van plug-in elektrische voertuigen.
Tijdens de North American International Auto Show in Detroit eerder dit jaar kondigde GM aan dat het zelf in de USA 16-kWh, T-vormige lithium-ion Volt batterijpacks zal produceren. Meer dan 30 prototypes, aangedreven door lithium-ion batterijpacks, ondergaan momenteel uitgebreide beproevingen op GM's testbaan in Milford, Michigan.