Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS Bifuel: Sinds nov 2010 een zwarte Spark 1.0 ls bifuel aangeschaft. De eerste maanden al problemen met de schokbrekers, deze bonken bij rijden over klinkerwegen en verkeersdrempels. Tot twee keer schokbrekers vernieuwd, dit probleem is redelijk verholpen.
Nu na 1,5 jaar onthechting van de kleurlak op beide dorpels onder de deuren de witte onderlaag komt er doorheen (slechte autolak). Er is al een expert via Chevrolet Nederland bij geweest en meldde dat dit onheil van buitenaf is en dat ik het maar met mijn verzekering moet regelen. Wel een beetje jammer met 3 jaar lakgarantie! Zijn er meer Spark-rijders die dit probleem hebben?
Chevrolet Nederland wil wel auto's verkopen maar geen sevices verlenen.
Antwoord: De Spark van modeljaar 2010 vertoont wat mankementen, echter de Spark van modeljaar 2011 is nagenoeg goed. Ik heb een nieuwe van december 2011 en tot op heden draait de motor prima en heb ik geen enkel probleem met schokbrekers of anderszins.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS Bifuel: Geen snelheidsmonster maar 130km/u lukt wel, al duurt het wat langer voordat je er bent. Wel lekker zuinig op gas. Goedkoper rijden kan bijna niet.
Antwoord: Die slechte communicatie moeten ze zeker aan gaan werken. Klanten indirect uitmaken voor leugenaar en van hot naar her laten gaan om het uiteindelijk zelf op te moeten lossen, is niet echt bevorderlijk voor het vertrouwen in deze dealer.
Ervaring met Chevrolet Spark Bio fuel: Ruime, goedkoop rijdende auto. Houdt alleen in tijdens het rijden. Zeker als je wat meer gas geeft, zoals invoegen op de rijksweg. Wie kan mij hier mee helpen? Al 2x terug naar de dealer, maar zonder resultaat.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 bi fuel: Is je uitgangspunt een goede auto die ook nog eens zuinig rijdt? Zoek verder!
Is je uitgangspunt een zeer zuinige auto die er ook nog eens leuk uitziet? Kopen!
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0: De auto voldoet aan mijn verwachting. Het is een goedkoop en zuinig karretje. Ik heb hem nu zes maanden en er zijn geen problemen. Jammer is wel dat er geen klokje in zit.
Antwoord: Jawel, er zit een digitaal klokje in maar misschien is dit afhankelijk van de uitvoering die je hebt. De LS die mijn zoon heeft daar zit het wel in en dat is dezelfde uitvoering als nu de LT.
Antwoord: Nadeel is dat je het zo moet instellen (clock indrukken) dat je ten allen tijde de klok voor je hebt. Maar als je je afstand, of trip wil weten moet je steeds op de knoppen drukken, lastig en vervelend.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 bifuel: Ik zie regelmatig vragen/opmerkingen van mensen m.b.t. het chiptunen van de Spark. We rijden in het gezin inmiddels 2 Sparks en beiden zijn bij VTUNE in Huizen onder het mes geweest.
Verwacht geen wonderen, maar de auto is toch net even iets soepeler te berijden. Optrekken gaat prettiger en de trekkracht onderin is iets beter. Persoonlijk vond ik het toch wel de moeite waard. Gemiddeld verbruik ligt bij mij rond de 1:15 maar ik rijd overwegend snelweg. Prima karretje verder.
Wel al aan het tweede setje schokbrekers bezig. Probleem lijkt nu weg te blijven. Waar voor je geld en veel economischer kun je denk ik niet rijden.
Antwoord: Ook ik ben een tevreden Spark gebruiker. ik ben ook aan het overwegen om via VTune te laten chiptunen en ben blij te lezen dat het toch wel zin heeft. Rijdt u ook op LPG of alleen op benzine ? Is het bij beide te voelen na de chiptuning?
Antwoord: Alles op de LPG natuurlijk. Effect van het tunen is ook daar merkbaar. Bij Vtune kun je het gewoon 10 dagen uitproberen. Als het je toch tegen mocht vallen kun je het zaakje simpel weer verwijderen en krijg je de centjes weer terug.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 l: Heb de auto nu 2 weken en nog geen echte problemen.