24 januari 2018
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 4 april 2012

Ervaring met auto: Ik heb zelf een nieuwe Bifuel LS uit 2011 en vanaf dag 1 nog steeds dik tevreden met deze leuke kleine stadsauto. Nog steeds zonder de problemen die ik wel eens lees bij andere gebruikers. Thans ongeveer 3.500 op de teller, verbruik op gas stadsverkeer gemiddeld 1 op 13 en na ongeveer 300 km weer vol tanken. Vanaf 3000 tpm is de Spark ook pittig te berijden, mogelijk dat ik een keer laat chiptunen voor iets meer koppel onderin. Wie heeft daar goede ervaringen mee en bij welke tuner? Binnenkort nieuwe lichtmetalen velgen erop en het wordt allemaal nog leuker!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Meneer_de_laat, datum: 19 april 2012

Antwoord: Ik lees overal dat het verbruik op 1:12 a 1:14 op benzine en gas ligt. Is dat niet erg hoog voor zo'n kleine motor in zo'n licht autootje? Dit haal je ook makkelijk met een grotere en zwaardere middeklasser. Zo moet je i.d.d. wel op LPG rijden om het een beetje betaalbaar te houden toch?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 19 april 2012

Antwoord: Het verbruik op LPG in stadsverkeer is gemiddeld 1 op 13. Dat komt doordat het rendement van LPG lager is dan benzine. Je verbruikt dus ook meer LPG in verghelijk met benzine. Ik rijd gemiddeld 300 KM en neem dan een nieuwe tankbeurt. Op LPG en benzine is de Spark zuiniger als je autosnelweg rijdt. Op benzine is hij ook zuiniger. Echter het grote voordeel blijft toch de LPG prijs per liter. Ik heb onlangs een retourtje Sittard- 's Hertogenbosch gereden voor EUR 15 dat redt je echt niet op benzine! Succes ermee.

  

, datum: 2 april 2012

Ervaring met auto: Eerder heb ik een negatief beeld geschetst van de Spark. Echter heb ik na een super behandeling te hebben gehad bij de Chervorlet dealer Auto van Laar in Maasbracht en rijdend in mijn nu nieuwe Spark zonder mankementen mijn mening danig moeten herzien en een prbeer ik langs deze weg toch nog een positive beeld neer te zetten. Spark groot in veel opzichten netjes en lux afgewerkt, prima wegligging en naar de auto goed ingereden te hebben een soepel en lekker karretje met een sportive smoeltje.

UitvoeringBifuel 1.0 Ls
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerAuto Van Laar

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 31 maart 2012

Ervaring met auto: Heerlijk karretje. Rijd zo'n 350 km op 1 gastank, lachen bij de pomp, voor 17 euro de tank vol.
Wel de lelijke standaard velgen vervangen door een setje 15 inch, 50 x 195. Dat oogt een stuk beter en levert nauwelijks rijcomfort in.
Wat mij wel irriteert zijn de standaard gemonteerde speakers. Iemand ervaring met betere exemplaren?

Uitvoering1.0 LS Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
Dealer Van Esch

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 4 april 2012

Antwoord: Ik vind de standaard speakers zeker niet slecht te noemen, als je de equalizer op de stand Jazz zet heb je best wel een fijn geluid. Uiteraard zit er geen subwoofer in maar dat is toch alleen maar voor de liefhebbers. Ik ben ook aan het denken aan 15 inch, wordt de vering dan niet harder en stugger op wegen die hobbelig zijn?

  

, datum: 20 maart 2012

Ervaring met auto: Heeft iemand ervaring met tanken op gas middels verloopnippel? Hoop gedoe, klein aansluitpunt, weinig ruimte om te manouvreren met de gas aansluiting met gevaar op krassen bij tankdop.

Uitvoering1.0 Ls Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Ronald, datum: 21 maart 2012

Antwoord: Je kunt bij de dealer een verloopset kopen, met daarbij, naast de Nederlandse ook de Duitse en Italiaanse nippel. Kost ong. 35 euro en is ongeveer 5 cm langer dan de standaard nippel. Werkt perfect en de benzinedop hoeft er niet af.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 23 maart 2012

Antwoord: Ik kom met de originele aansluitnippel ook goed uit, wel de benzinedop afdraaien en daarna de gasnippel erop schroeven, vervolgens de LPG bajonet erop en een kwart slag naar rechts draaien en daarna tanken maar. Ging vanaf de 1e keer goed, rustig en met beleid lukt dit zeker. Succes.

 
Reactie van: G. Schoots, datum: 25 maart 2012

Antwoord: Ik heb een verlengde aansluitnippel bij de aankoop van de auto gekregen, werkt perfect.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 19 maart 2012

Ervaring met auto: Ben zwaar teleurgesteld in het gas- en benzineverbruik. Ook houdt de auto met optrekken in de 3 in, wat heel vervelend is.
Ruimte en verder gebruik zijn goed.
Kan het verbruik verschil maken met een andere wielmaat?

Uitvoering1,0 Ls Bifuel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand4.300 km

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor3
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 23 maart 2012

Antwoord: Het verbruik op gas is gemiddeld 1 op 13, op benzine is de Spark zuiniger. Hangt natuurlijk ook af of je stadsritten doet of veel op de autosnelweg zit. LPG is qua rendement nu eenmaal iets minder dan benzine derhalve een iets hoger verbruik op LPG. Op benzine is de Spark zuiniger dan mijn vorige auto Kia Picanto uit 2006. Chiptunen schijnt ook een goede optie te zijn om het verbruik zuiniger te krijgen. Daarnaast niet te overdreven brede en vooral platte banden. Succes.

  

, datum: 8 februari 2012

Ervaring met auto: Prima auto. Verbruik 1 op 13 en geen wegenbelasting (ha, ha, ha). Prima dealer Aaltink in Nijverdal. Geen rammeltjes op piepjes.

Uitvoering1.0 Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand28.000 km
DealerAuto Aaltink

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 19 maart 2012

Antwoord: Is nog steeds een prima rijdende auto, zeer geruisloos en soepel, vanaf 3000 tpm ook pittig te rijden, verbruik op gas gemiddeld 1 op 13. Thans 3200 km op de teller en nog steeds zeer tevreden.

 
Reactie van: Ronald, datum: 21 maart 2012

Antwoord: Eens, zowel Aaltink Nijverdal als de Spark doen het prima. :)
Ik ben er erg blij mee.

  

, datum: 3 februari 2012

Ervaring met auto: Ik heb mijn Spark L nu 30 dagen in mijn bezit. Goedkoopste uitvoering bevalt prima.
Maar vandaag in de sneeuw een herrie met het afremmen niet normaal! Ik weet nartuurlijk: ABS blokeer, maar dit geluid heb ik nog nooit gehoord. Even met mijn zwager erin gereden, die heeft ook nog nooit zoiets gehoord en dat terwijl hij toch ook al vele auto's met ABS gehad heeft nu ook weer een nieuwe en bij hem hoor je amper wat.
Heb de dealer gebeld die zei idd ABS zal wel meevallen zei hij nou als hij naast me gezeten had dan had hij wel anders gepiept. Ik ben benieuwd of andere mensen dit ook hebben gemerkt dit is nartuurlijk pas de 1e dag met sneeuw ben benieuwd!
joop

UitvoeringL
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Wim. Deer, datum: 5 maart 2012

Antwoord: Vroeger een Chevrolet Matiz en Skoda Felicia gehad. Skoda reageerde helemaal anders dan mijn Chevrolet Matiz. Bij de Matiz reageerde de ABS maar half precies, met veel rumoer en haperingen. Nu bezit van een Hyundai Accent 2010 en idem probleem met ABS. Dus ik denk dat dit typisch Koreaans trekje is.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 april 2012

Antwoord: Ik heb zelf geen last van een hard bijgeluid bij ABS remmen, lijkt mij niet normaal te zijn. Ik heb veel ervaring met Koreaanse auto's vanaf 1989 bijv. Hyundai en Daewoo maar normaal is dat niet. De Spark remt normaal zonder bijgeluid, wel de speciale trilling als de ABS erin komt dat is normaal.
Ik heb afgelopen dagen stad- en autobaan gecombineerd gereden en het verbruik op gas kwam op 1 op 14.2 (340 km.) Indien ik minder hard had gereden en niet inhalen zou het ongetwijfeld zuiniger kunnen. Normaliter uitsluitend stadsverkeer kom ik op 300 km uit. Al met al keurige waarden, zeker gezien de LPG prijzen.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »