Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Spark: Sinds kort heb ik een Chevrolet gekocht. Auto rijdt perfect, alleen heb ik 1 probleem. Bij het starten en wanneer ik een klik hoor dat het over is gegaan naar gas dan zie ik een oranje lampje branden en de auto rijdt nog niet op LPG. Ook al hoor je de overgaan van de gas-installatie rijdt de auto gewoon nog op benzine. Heeft iemand voor mij een advies?
Antwoord: De auto moet eerst warm worden voor hij op LPG schakelt. Bij ons altijd starten op benzine. Als hij warm is, schakelt hij vrij snel.
Antwoord: Ik heb dit ook gehad (oranje lampje en op benzine rijden). Bij mij is er een onderdeel vervangen en ik dacht dat het een temperatuursensor was.
Ervaring met Chevrolet Spark: Zuinig.
Ervaring met verkoop: Als je de auto gaat kopen, zorg ervoor dat 'ie nog niet is gestart dus dat jij hem als eerste start in de ochtend en rijd test tot hij warm is min 15m.
Ervaring met onderhoud: Onderdelen van de dealer kan je meestal ergens anders goedkoper vinden. Doe ook onderhoud aan gas.
Ervaring met Chevrolet Spark: Gewoon kopen, goedkoper kan je niet rijden (na elektrisch).
Ervaring met onderhoud: Onderdelen van deze auto kosten bijna niks (vergeleken met mijn ex BMW 535d).
Antwoord: Als goed is rijd je nog goedkoper dan een EV.
Ik rij met een tank LPG 370 km ongeveer. In de winter maanden rond de 350km.
Verzekering en mrb is ook goedkoper.
Antwoord: Ik rij 1 op 13 met mijn 1.0
Weet iemand welke koelvloeistof er in de Spark moet?
Ervaring met Chevrolet Spark: Ben erg tevreden over deze auto. Ik ben zelfs helemaal naar Griekenland gereden en terug zonder problemen. Met een snelheid van tussen 100/120 en soms kort naar 140 met bergen op in de aanloop en terug in zijn 4 verder op 100 is te doen maar wel alleen geen volle bak laden. Dan blijft de auto licht.en overschakelen naar benzine met bergen op.
Belangrijk is dat je auto wel in top conditie is. Geventileerde remschijven en goede remmen van een goed merk Brembo premium. Verder is het op LPG rijden belangrijk dat je de juiste bougies gebruikt, namelijk de NGK iridium LPG bougie waardoor je auto niet meer stottert en gaan tot wel 90.000km mee.
Vind het een lekker autootje om in te rijden. Woon zelf in de stad en met vakantie neem het gezin de vliegtuig en ik zelf rijd met de auto naar bestemming toe. Omdat ik het leuk vind om te rijden. En we hebben er vervoer is een pluspunt. Ik ben zelf 1.82m en heb genoeg ruimte. Gebruik verder kroon spec.synt 5w40 olie. Heb 175/55/r15 zomerbanden eronder van Bridgestone met mooie velgen. Brede banden geven een goede wegligging. De LPG tank word bij deze auto gebeurt na 15 jaar omdat deze vanuit fabriek is. Normaal bij andere auto's na 10 jaar die er later ingebouwd zijn. Dus rij er nog wel in tot 2026.
Verder is het goed onderhouden beurtjes goed spullen eronder gebruiken. Het meeste doe ik zelf. Online inkoop of een garage waar ik alleen handwerk betaal voor een leuk prijs. Onderhoud het niet in een dealer garage kwikfit enz. Dan kan het nog duur uitpakken. Algemeen dus is deze auto een toppertje grote mannen speelgoed autootje :)
Ervaring met verkoop: Een goede 1 eigenaar die zijn auto goed onderhoude.
Kroon spec. Synt 5w40
Ervaring met onderhoud: NGK iridium bougies voor LPG.
Lpgbougie.nl Gaan 90.000km mee
Antwoord: Halla Brouwers09,
Heb ook een Chevrolet Spark bifuel 2011 model. Heb hem sinds 16 juni dit jaar en daarvoor nog nooit over deze auto gehoord.
Ik las dat je met je auto naar Griekenland bent gereden. Ik wil ook met de auto op vakantie volgende jaar naar Turkije. Wij zijn dan met zijn drieen in de auto. 2 volwassenen en 1 kind van 4 jaar. Met normale bagage op de heenweg en waarschijnlijk wat meer bagage op de terug weg.
Ik hoor van mensen dat de auto het niet zou redden en dat ik waarschijnlijk om de 3 uurtjes zeker een uurtje pauze moet nemen waardoor ik pas na 5 dagen op me bestemming zou komen ipv 1.5 dag rijden.
En dat de motor niet helemaal open is omdat ik en de vorige eigenaar waarschijnlijk alleen of meestal op gas heeft gereden. Dat ik waarschijnlijk de helling niet op kan of vrachtwagens kan inhalen. Dus allemaal negatieve verhalen waar ik beetje onzeker van mijn auto wordt.
Auto is voor ons qua grootte perfect lekker compact en voorzien van alle nodige dingen zoals airco sensors etc. Ik zit dus nu te twijfelen of ik me auto moet laten chiptunen voordat ik op vakantie zou gaan, plus natuurlijk al het nodige onderhoud wat erbij komt kijken voor een lange reis.
Ben ook bang dat ik een lekke band zal krijgen en mijn band niet kan repareren aangezien we geen reserveband hebben maar een reparatiekit.
Ik wil de uitdaging echt aangaan en me gokje wagen maar heb dus soms me twijfels omdat ik bang ben dat de auto het halverwege gaat opgeven en wij de dupe worden in een heel vreemd land.
Wil graag jouw ervaringen weten met je lange reis en hoe vaak je bent gestopt en hoeveel minuten en hoe lang je er over hebt gedaan. En of je het mij wel adviseert om met de auto op vakantie te gaan.
Groetjes Ellie
Antwoord: Ik ben in 2018 met de zelfde auto naar Turkije geweest. Een vriend van mij 2x geweest. Zonder problemen. Je kan gewoon doorrijden als je de berg opgaat gewoon op benzine rijden. Voor een lekke band hoef je je niet zorgen om moet maken. Gewoon een reservewiel van een oude Opel Corsa b c kopen en een krik set.
Voor de meeste verhalen wat hier opstaat over de lpg bougies enz. Ik heb ze geprobeerd en kreeg een storing halverwege in Turkije. De auto is met i gebouwde lpg verkocht dus de bougies enz. allemaal al aangepast. Nu rij ik met de originele bougies.
Houd hierbij rekening met de km stand van de auto.
Ervaring met Chevrolet Spark: Wanneer mijn Chevrolet Spark bifuel 65 pk uit 2010 op LPG rijdt, stottert de auto onwijs. Zowel in koude toestand als warm. Ik moet met hogere toeren schakelen anders valt hij uit. Op benzine is er niks aan de hand.
Ik kan er niet achter komen wat het is en al naar meerdere garages geweest, maar weten allemaal niet zoveel over LPG. De auto heeft nu 160.000 km gereden en bougies zijn al 2x vervangen, maar dan kwam het binnen no time weer terug. Nieuwe v-snaar zit er op nieuwe versnellingsbak. Geen foutmeldingen elektronisch. Soms gaat het motor lampje branden als ik op LPG rijd en hoge toeren moet maken. Er zit geen power in de auto als hij op LPG rijd.
Antwoord: Natte gas filter laten vervangen
Antwoord: LPG bougies NGK iridium . Bougiekabbels en bobine nakijken. Dat gaat over je ontsteking. Zou er de juiste bougies in laten zetten als eerste gelijk kijken of je kabels goed zijn.
Antwoord: Stekker van de herinstallatie is niet zo sterk. Bij mij heeft de monteur alle pootjes weer op scherp gezet en nu rijd hij weer als nieuw.
Antwoord: Herinstallatie is natuurlijk gas installatie
Antwoord: Bij mij was dit over na het vervangen van de bougie-kabels alle 4, maar de kabels moet je niet online halen of bij een automaterialen zaak maar die moet je bij de dealer halen.
Antwoord: Ik koop gewoon een goede merk zoals Beru Bosch. Zonder problemen. Bougies haal ik altijd volgens de boek. Geen lpg bougies van Ngk etc. Uit ervaring. Verdamper zelf gereviseerd. Geen problemen mee.
Antwoord: Originele bougies en bougiekabels gebruiken voor komt veel problemen, zijn wel duur maar het beste voor een Spark.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2l: Super fijne auto, maar nu iets olie lekkage bij versnellingsbak. Komt dit vaker voor?
Ervaring met Chevrolet Spark: Goedkoper kun je niet rijden :)
Ervaring met onderhoud: Kosten per jaar zijn ongeveer 300 euro aan onderhoud, Dan doe ik wel alles zelf. Ik rijd er 30.000 km per jaar mee.