Forum Chevrolet Aveo (2008 - 2011)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Auto is inmiddels al een half jaar op en af naar de dealer geweest. Even de punten op een rijtje na 8000 km:
- Trilling in het stuur blijft, auto trekt ook lichtje naar links en middenstand van het stuur is uit het midden. Tijdens het rijden voelt het alsof er iets loszit in de voorwielophanging (koets trilt lichtjes mee) Volgens de dealer niks aan te doen!
- Verbruik van gem. 1 op 12 (1 op 14 haalbaar met EXTREEM voorzichtig rijden, let wel: stad/snelweg gecombineerd!) Volgens de dealer kloppen deze cijfers met de 1.4 motor, voor 1.2 zou het beter moeten zijn.
- Inmiddels al 4 nieuwe radio's geplaatst. Allemaal Error 1, 2, 3 , 9, 17 en 49, Geluid valt spontaan weg en dan is volume niet meer te bedienen. Radio vreet de CD ook vaak op. Zowel bij MP3 als originele CD's. Dealer kan hier ook niets meer aan doen dan WEER een andere proberen.
- Airco begint nu na een half jaar eigenaardig te brommen, schijnt volgens de dealer normaal te zijn?!?! Wat extra olie bij de compressor zou het moeten verhelpen.
- Toeren blijven over het algemeen erg lang staan en zakken heel langzaam weer terug (niet het normale doodvallen van de naald bij het intrappen van de koppeling), voornamelijk bij het opschakelen van 1ste naar 2de vesnelling.
Ik ben het inmiddels zo beu dat ik bij Chevrolet/dealer niet serieus genomen word dat ik de auto heb verkocht. Voor mij NOOIT meer een Chevrolet.
Antwoord: Hmmmm, het eerste punt herken ik ook in mijn auto en ik hoopte van u te horen hoe u dit heeft kunnen oplossen om onnodig naar de garage te gaan te vermijden.
Antwoord: @ Erik: Ik had de auto toen nieuw gekocht en ben een half jaar lang op en af geweest naar de dealer. Uiteindelijk een heel gemakkelijke oplossing kunnen vinden: auto verkocht! Dit kwam vooral door de opstapelende problemen met de auto: motor die niet lekker liep, radio die compleet de weg kwijt was, ophanging die schudt en kraakt. Ach leest u mijn berichten maar terug :)
Ervaring met Chevrolet Aveo 1.2 l: Begin nooit aan dit merk, want alles behalven service kan je wel vergeten. De impoteur laat je in de kou staan net zo min als de dealer. Zonden van je geld. Als ik een cijfer moet geven is het 3 voor prestatie 2 voor afwerking.
Antwoord: Ik heb die moed met de dealer ook opgegeven. Altijd moet ik terug. Telkens. Die auto is niet goed afgeleverd en ik moet maar olie, koelstof en alles bijvullen. Volgens dealer ik ben een ouwe zeur. Hij zegt telekens tegen mij dat die auto goed is, beter dan Opeltje dat ik ingeruild heb.
Ervaring met Chevrolet Aveo 1.4 l: Mijn Aveo 1.4 l rijdt gemiddeld 1 op 11 is dus veel te duur. Ik verwachtte 1 op 16 , werd mij ook verteld door dealer. Bij schakelen blijft hij doorgieren en de toerenteller gaat soms zelfs omhoog. Dealer zegt dat dit naverbranding is, maar dat vind ik geklets er kan ook niets aan gedaan worden volgens dealer. Ik ben dus zeer ontevreden. Ik overweeg om hem na 1800 km al weer in te ruilen.
Antwoord: Ik heb exact hetzelfde probleem. Wanneer je de koppling intrapt, blijft de toerentalmeter gewoon staan. Volgens mij toch ook niet best voor de koppelingsplaten en drukgroep? Zet de airco maar eens aan dan vliegen de toeren nog verder omhoog. Ik baal er ook van.
Antwoord: Probeer eens het gaspedaal eerst helemaal los te laten en dan de koppeling intrappen. Bij mij helpt dit uitstekend! Het gieren is dan helemaal over.
Verbruik begon idd bij 1:11 maar het wordt steeds beter ik zit nu rond je 1:13.5. En bij 1800km is een motor nog niet ingelopen dus het kan nog zeker verbeteren. Maar let wel op dat 1:16 de fabrieksopgave is, dit is door mijn dealer bij de koop ook gezegd. Fabrieksopgave is op een rechtstuk weg 80km/h met geen tegenwind. Dus dit is ook niet realistisch.
Antwoord: Volgens de dealer is het belangrijk om die versnelingshendel tussen de 2000 en 3000 om te zetten. Dan verbruikt de auto niet zoveel petrol meer. Bij ons werkt dat wel. The auto rijd nu ongeveer 6 liter per 100Km. Ook het hangende gas is opgelost. Volgens dealer moet ik V-power tanken, is beter voor de engine. Helaas is wel weer die loge los gaan zitten. De monteur had te kleine wartels gebruikt.
Antwoord: Ook wij hebben ook een Aveo 1.4. En ook bij ons blijven de toeren hangen (vooral van 1e versnelling naar z'n 2e). U schrijft dat bij U het hangende gas is opgelost. Wat heeft Uw Dealer precies gedaan?
Ervaring met Chevrolet Aveo 1,2l: Goede automobiel, maar moet wel op die olie letten en logo embleem vast solderen
Ervaring met Chevrolet Aveo 1,2L: Toestel schokt bij 80km/h. Volgens dealer moet de olie nog een beetje insmeren. Dit hadden we bij ons vorig toestel niet. Volgens dealer is de engine net zo sterk als de 1,4L maar hij acceleert niet. Het is meer kruipen en het motorlampje brand. Volgens dealer kwestie van inrijden. In proefmodel gereden en die was veel beter. Dus toch olie insmeren en inrijden?
Antwoord: Alle problemen opgelost: kartorpanpacking was lek. Hebben ze vervangen. Nu blijft de olie zitten. Bij mij ook logo bij 80 km/u eraf gevallen. Door dealer harderwijk met bout en moer vastgesoldeerd aan de auto. Volgens hen kwam dat door resonansie van de carosserie.
Ervaring met Chevrolet Aveo 1.4 LS: Bij het ophalen zat er water achter het logo die er inmiddels al af is gevallen. De bekleding zit los, de deur van de passagier sluit niet goed. Het meest schrikbarend is het brandstofverbruik: bij 502 km was de tank leeg en moesten we drukken. De binnenverlichting werkt wanneer het zin heeft, op de achterbank klikt een van de gordels niet vast, onze aveo heeft 100 pk maar die zijn ver te zoeken. We hebben de auto 3 maanden in ons bezit, maar hebben er geen vertrouwen meer in.
Antwoord: ik rijd sinds 2004 chevrolet kalos ik ben wel belg en wens hier te schrijven dat mijn wagen nu 80 000 km me nog nooit heeft in de steek heeft gelaten laat staan is raar heeft gedaan.
Ik reed voorheen met een mazda 323 die heeft me 300 000km (1300cc) van dienst geweest
Als mijn kalos het ook zo lang uithoud zou ik heel tevreden zijn en op het ogenblik lijkt dit zo te zijn want dit is een uitstekende wagen met een service die overal bovenuit stijgt.
ALS JE NIET TEVREDEN BENT WAARSCHUW DAN DE INVOERDER WANT DIE IS GEVESTIGT IN HOLLAND EN IS DE ZELDE ALS NEDERLAND !!!!
zij zullen je voort helpen en verander zo snel mogelijk van garage
Ervaring met Chevrolet Aveo: Ik heb de 1.4 LS uitvoering en heb er nu ongeveer 2000 km mee gereden. Net als vele anderen valt het verbruik mij vies tegen: met een fluwelen voet en cruise control aan haal ik gemiddeld 1 op 14, met een beetje normaal rijden zakt dit al gauw naar 1 op 11. En normaal is dan een relatief begrip: tot de 3000 toeren is de auto niet vooruit te branden, daarboven gaat het iets beter, maar met 5000 toeren gaat de motor duidelijk protesteren. Die 20 extra pk ten opzichte van de 1.2 zijn echt paarden met een dosis Valium achter de kiezen. Tussensprintjes op de snelwel zijn een ware kwelling voor de auto, na de 80 is de fut er echt een beetje uit en is terugschakelen een betere optie. Ook bij mij blijven de toeren duidelijk hangen bij het opschakelen, zelfs wanneer ik overdreven rustig de handelingen van het schakelen doe: volledig voet van het gas, 2 sec. wachten, koppeling in en de toeren blijven dan gerust 3-5 sec. staan.
De radio is overigens meteen na oplevering vervangen wegens grote problemen met het afspelen van CD's, zowel originele als MP3 CD's. Daarbij zit er ook nog eens een eigenaardige trilling in het stuur bij 100 km/u. De banden zijn al 2x gebalanseerd, dus dat is het niet.