Cadillac XLR
Cadillac presenteert XLR-V
Het gaat bij de V-versies om extra luxe en krachtige auto's, waarvan Cadillac slechts een bescheiden aantal produceert. Het kloppend hart van de XLR-V is een nieuwe 4.4-liter versie van de Northstar V8, die in dit geval is voorzien van een supercharger met intercooler. De V8 heeft dubbele bovenliggende nokkenassen en is tevens de krachtigste motor die Cadillac ooit heeft geproduceerd. Deze Northstar V-8 SC (supercharged) heeft een maximumvermogen van 328 kW/440 pk bij 6.400 rpm en een maximumkoppel van 576 Nm bij 3.600 rpm. Negentig procent daarvan is beschikbaar tussen 2.200 en 6.000 rpm. Door het hoge koppel over een breed toerenbereik accelereert de XLR-V binnen vijf seconden van 0 naar 100 km/u. Achterin is een geheel nieuwe Hydra-Matic 6L80 zestrapsautomaat gemonteerd. Dit is ook de enige transmissie waarmee de XLR-V wordt geleverd.
In vergelijking met de XLR heeft de V-versie grotere remschijven en een op sportief rijden afgestemd Magnetic Ride Control. Ook zijn voor en achter dikkere stabilisatoren gemonteerd terwijl enkele punten van de wielophanging zijn versterkt. Daarnaast heeft de auto grotere wielen en banden, een koeler voor de hydraulische vloeistof van de stuurbekrachtiging en een brandstofpomp met een hogere capaciteit.
Talrijke uiterlijke aanpassingen zorgen voor een agressiever voorkomen van de XLR-V. Het gaat hierbij om details zoals een gepolijst chromen gazen grille met een V-Series-logo, motorkap met middenop een verhoging, nieuwe aluminium tienspaakswielen met een afwerking in sterling silver, vier gepolijst chromen uitlaatuiteinden en aluminium accenten op de dorpelpanelen.