Uniek is het spel ook omdat BMW op deze wijze nieuwe doelgroepen voor het merk denkt te kunnen winnen. Spelers kunnen de door henzelf behaalde scores gemakkelijk E-mailen aan vrienden en hen op deze manier uitdagen. Degene die wordt uitgedaagd ziet zijn of haar uitdager vervolgens als tegenstander terug op de baan in het spel.

De bedoeling van het spel is om zo efficient mogelijk een circuit af te leggen. Dat kan door middel van het behalen van diverse bonuspunten die leiden tot een optimaal rijresultaat. Deze bonuspunten ("Power Ups") bestaan uit de diverse innovaties die BMW sinds kort toepast op onder andere de nieuwe BMW 1 Serie. Innovaties als remenergie regeneratie en een start-stopsysteem worden standaard geleverd onder de verzamelnaam "EfficientDynamics".
Bij deze filosofie wordt nagestreefd om het brandstofverbruik en de emissies te verlagen en daarbij het rijplezier te verhogen. Door gebruik te maken van een online racespel wil BMW dit voor het merk kenmerkende principe spelenderwijs aan een breed publiek uitleggen. Wie op de juiste manier gebruik maakt van EfficientDynamics kan de beste tijd neerzetten.


28 juni 2010

29 oktober 2009

21 maart 2008

16 januari 2007