Audi e-tron Sportback concept
Voorbode van tweede elektrische Audi onthuld
Zijn watergekoelde lithium-ion batterij heeft een capaciteit van 95 kWh, waardoor de auto een NEDC-actieradius heeft van ruim 500 kilometer. Het batterijpakket is tussen de assen onder de stoelen geplaatst. Een positie die zorgt voor een laag zwaartepunt en een gewichtsverdeling van 52:48 voor en achter. De Audi e-tron Sportback kan worden opgeladen via een Combined Charging System (CCS), met zowel AC- als DC-aansluitingen.
Opvallend aan de e-tron Sportback is zijn lichttechnologie. Hij is voor en achter uitgerust met digitaal aangestuurde Matrix LED-lampen en heeft dagrijverlichting die LED's combineert met piepkleine beweegbare spiegels. Daarmee is de Audi in staat om onder meer lichtanimaties te laten zien. Niet alleen om zijn bestuurder te verwelkomen, maar ook om bijvoorbeeld te communiceren met andere weggebruikers. Iets waar de e-tron Sportback ook de twee 'lichtvelden' naast de grille (die elk bestaan uit ongeveer 250 LED's) voor gebruikt.
Audi's kenmerkende Singleframe-grille is op de e-tron Sportback opvallend breed en laag, aangezien elektromotoren even goed koellucht nodig hebben. Het studiemodel heeft fors uitgebouwde wielkasten om zijn vierwielaandrijving te benadrukken en staat op 23 inch lichtmetalen wielen. De buitenspiegels zijn vervangen door kleine camera's, die hun beelden op twee monitoren in de deuren projecteren. Deze technologie zal in de nabije toekomst worden toegepast op productie-Audi's. De e-tron Sportback zelf gaat in 2019 in productie en is de tweede volledig elektrische Audi na de e-tron quattro die in 2018 verschijnt.