Audi
Audi opent eerste Cyberstore
Dankzij moderne media heeft Audi in zijn 'cyberstores' voor het eerst de mogelijkheid het gestaag groeiende modelprogramma inclusief alle kleuren, leverbare opties en functies volledig te tonen. Klanten kunnen de veelvoud zelf ervaren: zo kan de bezoeker zijn of haar gewenste auto uit vele mogelijke configuraties zelf digitaal samenstellen en op grote projectieschermen realistisch op de ware omvang beleven. Daarnaast kunnen technische details als de aandrijflijn, de carrosserie of de LED-verlichting afzonderlijk worden geprojecteerd, zodat complexe technologieën begrijpelijk worden.
De klantrelatiemanager, die op de Audi City-locaties actief is, vormt de spil van deze nieuwe showroom. Voor de klanten is hij of zij het speciale aanspreekpunt, van het eerste adviesgesprek tot aan after sales en aanvullende diensten. Tegelijkertijd is elke Audi City aan een dealerbedrijf verbonden, waar alle producten en diensten van Audi beschikbaar zijn. Audi biedt een gerichte opleiding voor de medewerkers in de 'cyberstores' aan en ondersteunt de dealers ook bij de selectie en verdere training van personeel.
Dankzij de centrale locatie is de Audi City meer dan alleen een extra verkooppunt: de Audi City moet een trefpunt voor liefhebbers van het merk worden, waar ze te allen tijde met de wereld van Audi in contact kunnen treden.
Daarnaast worden de 'cyberstores' gebruikt als een platform voor dialoog over zaken die verder gaan dan alleen auto's. Zo kunnen er na sluitingstijd lezingen, discussies of tentoonstellingen worden gehouden, bijvoorbeeld met thema's als stedelijke ontwikkeling en mobiliteit of aspecten uit kunst, cultuur en design.