Forum Audi A6 Avant (1998 - 2005)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Audi A6 Avant 2.0: Heb de wagen met A1 garantie gekocht, de wagen zou ook een beurt krijgen en APK, tevens hebben we nog navraag gedaan naar de distributieriem. Men zou alles goed nalopen zodat we een goede wagen zouden krijgen die niet na 1 jaar veel geld zou moeten kosten. Na 1 maand moest er al ruim 1,5 liter in, na 2,5 maand moesten de remschijven worden vervangen (ik mocht er geen dag meer meer rijden van een andere Audi dealer). Nu ruim 1 jaar in mijn bezit bracht ik de wagen weg voor een grote 120.000 km beurt en de distributieriem moest worden vervangen. Kosten van de beurt zouden bijna 2.000 Euro zijn.
Ervaring met onderhoud: Deze dealer krijgt de ellende die de andere dealer (J. Maas) heeft verkocht.
Ervaring met Audi A6 Avant 1.9tdi: Prima auto, pas alleen op voor Audi-dealers!
Antwoord: In december 2007 hebben wij, met het oog op een winterse vakantie in Duitsland, een set lichtmetalen velgen met winterbanden aangeschaft en opdracht gegeven die op onze A4 te monteren. De auto werd gereed gemeld en de velgen zijn afgerekend.
Pas in april bleek, toen de zomerbanden niet te vinden waren in het bandenhotel, dat er nooit winterbanden met velgen zijn geleverd. Slechts na aandringen werd het aankoopbedrag - zonder verschuldigde rente - teruggestort. Ook hier hield de heer Van Beynum zich afzijdig. Excuses werden niet gemaakt.
Antwoord: Ook ik heb slechte ervaringen met bovenstaande firma. Na diagnose door de firma bleek een sensor kapot te zijn. (auto liep slecht) Echter na vervanging van deze sensor verergerde de klachten.
Resultaat: een reparatie van 2800 euro, en de heren Van Beynum wassen hun handen in onschuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Dit terwijl de auto keurig op tijd zijn onderhoud geniet.....
Enfin, uiteindelijk slikken en laten repararen, dan mag je ervan uitgaan dat alles 100%, zoniet 200% is. Niets is minder waar, uiteindelijk is de auto nog zo:n 4 x terug geweest voor uiteindelijke ondeskundige montage, en bar slechte eindcontrole. Komt bovenop dat ik gisteren strandde met een defecte auto midden in Antwerpen, omdat de 'kundige en ervaren AUTOTECHNICUS', van Van Beynum, vergeten was de slangen klemmen op het dieselfilter aan te draaien, waardoor deze losgeschoten waren.
Reactie van Van Beynum: 'M.b.t deze zaak kunnen we weinig betekenen, alleen de motorruimte reinigen, we vergoeden niets, ook geen brandstof'. Dit terwiijl er zeker een 20 liter is weggelopen, bovenop het feit van het ongemak dat je treft om 2 uur 's nachts in een verlaten stad. En ja, tegenwoordig kan iedereen zelf z'n motorruimte reinigen, die optie heb je bij de wasbox, dus daar hoef je niet bepaald voor geleerd te hebben, maar het gaat om het principe. Reinigen kon pas over een week, dus moest zeker nog een week in de dieselstank rondrijden....
Al met al een zeer dubieuze kwestie, waarin het laatste woord nog niet is gezegd. Voor de rest: gezien de klantvriendelijkheid, erkennen van fouten en oplossen hiervan,en kundigheid, zien ze me hier NOOIT meer TERUG!
Ervaring met Audi A6 Avant: We doen hem voorlopig niet weg. Heerlijke betrouwbare auto.
Ervaring met verkoop: Deden zich bij de aankoop voor als Audi-dealer. Na tussenkomst Audi een tegemoetkoming van hen gehad.