12 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 oktober 2016

Ervaring met auto: Pluspunten: Zeer ruim voor deze maat. Verrassend veelzijdig interieur (je verbaast je wat je mee kan slepen) en biedt comfort alsof het een groter maatje is. Op LPG is het elke keer weer genieten bij de pomp. Veel zicht. Goede geluidsinstallatie.

Minpunten: Nu twee keer schokdempers achter moeten vervangen (rijstijl is niet heel bijzonder nullsportiefnull te noemen). Schokdempers achter schijnen ietwat ondergedimensioneerd te zijn. Lak is ook niet van beste kwaliteit, dus af en toe bijlakken met een lakstift.

UitvoeringLS
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand140.000 km
Dealer Has

Betrouwbaarheid8
Comfort10
Motor7
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 1 november 2016

Antwoord: Ik heb onze Spark nu bijna 5 jaar (nieuw gekocht) en heb er 129.000 km mee gereden. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Start en rijdt altijd. Het onderhoud regel ik zelf vanaf jaar 3. Zeer lage kosten. Nu net de bougiekabels vervangen en nieuwe iridium bougies. Deze bougies heb ik 50.000 km eerder ook laten vervangen. Het gasfilter onder de motorkap kan ook wel 50.000 km mee i.p.v. de geadviseerde 15.000 km. Bij zelf oliefilter verwisselen wel het filter stevig aandraaien want anders trilt ie los met kans op grote problemen. Dat is mij bijna een keer overkomen. Olie kan rustig 25.000 - 30.000 km mee. Verbruik olie is circa 1 liter op 8500 tot 9000 km, dat gaat. Het stijgt nauwelijks. Met de schokdemper achter heb ik geen problemen gehad. Blijkbaar is dat met modeljaar 2012 opgelost. Wel irriteert mij het geklapper van de schokdempers/ veren achter wanneer ik over kinderkopjes rijd. Ben afgezien daarvan en dat er weinig kracht in zit heel tevreden. Rijdt gemiddeld bij 1 op 15. Groet Kees

  

, datum: 7 oktober 2016

Ervaring met auto: Inmiddels mijn eerste 10.000km erop zitten. Goed wagentje. Rijdt lekker. Ik heb geen problemen met tanken of met mijn verlichting.

APKkeuring gedaan en de garage vond het een perfect autootje. Enige nadeel vind ik de kleine tank, maar goed iedere week tanken 400 0,469 cent per liter dan lach je je ballen uit je broek haha.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand45.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 1 oktober 2016

Ervaring met auto: Een hele fijne, goedkope auto. Ruimer dan dat hij lijkt, genoeg comfort om lange ritten te maken!

Uitvoering1.0 LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit4 jaar
KM-stand90.000 km
Dealer Engelsma en Wijnia

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 27 juni 2016

Ervaring met auto: Topper voor weinig geld en met LPG een forse kostenbesparing. Jammer dat ze van Chevrolet uit Europa vertrekken.


Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit6 jaar
KM-stand140.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 30 mei 2016

Ervaring met auto: Rijdt soepel, maar tussen 80 en 120 km/uur duurt meer dan een halve minuut.


Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit4 jaar
KM-stand185.500 km
Dealer van Haren

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 18 mei 2016

Ervaring met auto: Fijne auto voor de lange afstanden maar ook voor korte afstanden. Rij al 50 km en elke dag loopt ze weer als een zonnetje.

Nooit problemen mee gehad tot vorige week; airco had moeite met de hitte. Ga dat volgende week laten repareren / bijvullen. Verder een top auto. Enige nadeel is dat het niet een snelle auto is maar de prijzen aan de pomp maken dat meer dan goed.

Uitvoering1.2L
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand132.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 7 april 2016

Ervaring met auto: Elke 60.000 km de bougiekabels vervangen, anders gaat de auto bij lagere toeren horten en stoten. Dit probleem is alleen als je op LPG rijdt, rijd je op benzine dan rijd je probleemloos.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ik onderhoud de auto zelf.


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit5 jaar
KM-stand154.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Sieb. Hulzenga, datum: 2 juli 2016

Antwoord: Hallo hr van Lieshout

Ik bezit sinds een week een Spark 1.0 Bifuel. Gekocht voor mijn dochter die er gebruik van gaat maken voor woon werk verkeer. Dagelijks zo'n kleine 140 km. Leek me de ideale auto hiervoor. Spark is van 2011 met 68000 km. Rijdt super. Heb hem vorige week opgehaald en er 225 km mee gereden. Ik wil het onderhoud ook zelf gaan doen. Deed ik vroeger ook altijd met mijn reeks aan Fiatjes maar sinds de lease auto niet meer nodig.

Ik google nu de hele week al op info over onderhoud, zelf sleutelen enz, maar weinig te vinden. Zoek bv ook een werkplaats handboek van bv Haynes maar dat lijkt nooit uitgebracht. Filters, olie ed is natuurlijk niet het probleem. Gaat me nu in eerste instantie over een richtlijn hoe bij die bougies te komen. Zitten erg diep weggestopt. Heb iridium bougies besteld maar die moeten er natuurlijk ook nog in. Heeft u de bougies al eens zelf vervangen en heeft een u een stappen plan?
Andere tips? Ik ga er van uit dat u de materialen ook via internet besteld bij? Winparts lijkt voordelig.

Graag een reactie.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »