27 mei 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 april 2016

Ervaring met auto: Elke 60.000 km de bougiekabels vervangen, anders gaat de auto bij lagere toeren horten en stoten. Dit probleem is alleen als je op LPG rijdt, rijd je op benzine dan rijd je probleemloos.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ik onderhoud de auto zelf.


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit5 jaar
KM-stand154.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Sieb. Hulzenga, datum: 2 juli 2016

Antwoord: Hallo hr van Lieshout

Ik bezit sinds een week een Spark 1.0 Bifuel. Gekocht voor mijn dochter die er gebruik van gaat maken voor woon werk verkeer. Dagelijks zo'n kleine 140 km. Leek me de ideale auto hiervoor. Spark is van 2011 met 68000 km. Rijdt super. Heb hem vorige week opgehaald en er 225 km mee gereden. Ik wil het onderhoud ook zelf gaan doen. Deed ik vroeger ook altijd met mijn reeks aan Fiatjes maar sinds de lease auto niet meer nodig.

Ik google nu de hele week al op info over onderhoud, zelf sleutelen enz, maar weinig te vinden. Zoek bv ook een werkplaats handboek van bv Haynes maar dat lijkt nooit uitgebracht. Filters, olie ed is natuurlijk niet het probleem. Gaat me nu in eerste instantie over een richtlijn hoe bij die bougies te komen. Zitten erg diep weggestopt. Heb iridium bougies besteld maar die moeten er natuurlijk ook nog in. Heeft u de bougies al eens zelf vervangen en heeft een u een stappen plan?
Andere tips? Ik ga er van uit dat u de materialen ook via internet besteld bij? Winparts lijkt voordelig.

Graag een reactie.

  

, datum: 17 maart 2016

Ervaring met auto: Ik heb deze auto 4 jaar nieuw gekocht. 3 jaar onderhouden door de dealer Ambergen in Winschoten. Wel okay, maar te duur. Vorig jaar november naar Timmermansoog in Ten Boer voor een grote beurt. Vier weken geleden rijd ik op de A7 en hoor een wat metaal op metaal geluid. Controle bij een tankstation. Uitlaat vast niets te vinden. Geen controlelampjes. 5 km later blokkeert de auto heftig. Wordt naar de dealer die constateert dat het oliefilter los zat en er geen drup olie meer inzat. Dealer bood een nieuw blok aan voor 5500 euro ef een gebruikt blok voor 2700. Pffffff, Timmerman in Ten Boer heeft een gebruikt blok erin gezet voor 1200 euro. 60.000 km gelopen. Auto loopt weer als een zonnetje. Blijft wel heel raar dat er geen lampje is gaan branden.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Helft goedkoper dan bij Ambergen.


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit5 jaar
KM-stand60.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 9 maart 2016

Ervaring met auto: De auto bevalt prima. Enige wat ik heb laten doen is een vaste LPG aansluiting in de achterbumper. Kostte 100 euro, maar scheelt veel ergernis. Verder prima auto.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Onderhoud bij de garage erg duur. Monteur van Opel / Chevrolet doet het nu in de avond uren. Scheelt veel euro's.


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand79.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Maldegem53, datum: 20 maart 2017

Antwoord: Zo'n monteur wil ik ook. Graag reageren.

  

, datum: 3 januari 2016

Ervaring met auto: Een hele fijne, goedkope auto. Ruimer dan dat hij lijkt, genoeg comfort om lange ritten te maken!


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand77.000 km
Dealer J. Aantjes

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 30 december 2015

Ervaring met auto: Hoi ik ben in het bezit van een Spark Bifuel LS+ uit 2013. Een mooi flitsend karretje (lichtgeel). Dit is het nieuwe facelift model. Ik twijfdelde heel erg om een Spark te kopen ivm de vele klachten hierbij even antwoord op de meeste vragen:

1. Onderhoud is duur:
Ik vind persoonlijk van niet 150-300 euro per beurt is normaal je wilt immers je kar ook goed onderhouden.

2. Bonk geluid schokdempers:
ik heb een 2013 versie (nieuw model) geen last van.

3. Tanken met nippel.
Ik heb de normale chevy vulnippel. Ik ondervind vanaf het begin al geen problemen. Schroef de nippel normaal erop vast is vast. Pak de slang draai hem negentig procent en sluit hem af. Nog nooit problemen met gasverlies gehad (behalve als je slang eraf haalt maar dat is normaal).
Tanken weerhield mij eerst om een Spark te kopen na de vele klachten. Echter heb ik ze nooit gehad. En voor 10 euro per maand wegenbelasting meer heb ik het toch maar gegokt. Voor 300 km voor 12,50 eur. je lacht gewoon de ballen uit je broek.
Tip: ga eens rustig oefenen bij een onbemande pomp!

Bougies: Bij mij vervangen na 30.000km. is normaal bij deze auto. nu bosch lpg bougies.was overigens niet duur.

snelheid:
vaak hoor ik traag, geen gang in en helemaal niet op LPG. Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een Swift 1.3 gewend (85pk) maar ik kan hier heerlijk in rijden en inhalen. Voor mij voldoende en anders moet je voor een 1.2 gaan of niet rijden op gas.

model:
mooier dan C1, 107, i10 etc.
mochten mensen vragen hebben stel ze. doei.

Ervaring met verkoop: Autobedrijf Zeeuw in zwijndrecht.
aardig personeel!
snel
nette auto's
eerlijke prijzen.


Brandstoflpg
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand35.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 30 december 2015

Ervaring met auto: Hoi ik heb een Chevrolet Spark bifuel 1.0 LS uit 2013 kleur heel licht geel (mooie kleur). het is een auto met de nieuwe facelift (mooiere grill, van binnen iets gepimpt, 14nullinch wielen met velgen dat is mooier dan de standaard toch wel saaie velgen).

ik hoor veel klachten over:
-bougies (bij mij vervangen na 30.000km) maar goed is niet duur.
-bonk achterin (schokdempers) zelf geen last van maar heb dan ook een nieuwer model.
-schokt bij 3000 toeren. Geen last van bij mijn auto.
-sloom met optrekken of in zijn 4 en 5. voor een 1.0 vind ik er nog wel pit inzitten! zelfs op gas. ik had hiervoor een swift 1.3 (85pk dacht ik) maar ik mis hem niet. en als je wilt scheuren zou ik zelf geen 1.0 kopen.
daarnaast vind ik het wel een strak design met veel ruimte. beter dan de C1,107,i10, aygo etc. (maar dat is smaak, en daarover valt niet te twisten).
laatste euvel wat ik veel lees is tanken op lpg.
ik was heel huiverig om lpg te nemen ivm tanken. uiteindelijk toch maar genomen omdat de belasting maar 10 euro per maand verschilt met benzine.
vanaf mijn eerste tankbeurt heb ik (onervaren lpg tanker) geen problemen gehad. ik draaide rustig de chevy nippel erop (niet te strak), vervolgens de slang etop 90graden draaien en vastzetten. klaar is kees. als je de lang eraf haalt spuit die een beetje maar dat is logisch. de gas klep zit dicht en het restant zit dan nog in de nippel/slang. als je benzine tankt heb je ook wel eens last van een druppel.
je lacht wel de ballen uit je broek. pak hem beet 300km voor 12,50 euro. 😜

daarnaadt hoor ik ook mensen klagen over de onderhoudskosten. ik vind dit persoonlijk wel meevallen. als je een nieuwe auto hebt moet je er zuinig op zijn. optijd zijn beurtjes geven etc. ik rij maar 10.000km per jaar dus vaak maar 1x onderhoud per jaar. dan vind ik 150-300 euro niet duur.

ik hoop dat ik ook andere mensen kan helpen hiermee. ik vind het een top autootje.

vragen mag altijd.

groet Dennis

Ervaring met verkoop: Autobedrijf zeeuw uit zwijndrecht.
is ook chevrolet dealer.
perfecte service en vriendelijk personeel. keurige zaak met mooie wagens. (niet zonulln schimmige handelaar).!, weet wat je koopt!


Brandstoflpg
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand35 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 28 december 2015

Ervaring met auto: Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn Spark 1.2 LT.benzine. De verwarming word miet snel genoeg warm? Leidingen kachelradiateur worden wel warm en de verdamper heeft ijsafzetting zonder dat ik de airco aan zet en er is een zoemend geluid die blijft zoemen ongeveer 10 seconde na dat ik de auto uit zet (sleutel er uit} ik ben vast de eerste met dit rare probleem. wie kan mij helpen?

Uitvoering1.2 LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit5 jaar
KM-stand70.000 km
DealerMerel

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Dennisregeer, datum: 30 december 2015

Antwoord: Ja, ik denk dat je de eerste bent. Ben dit nergens nog tegengekomen. Ik zou ff bij een merkdealer in de buurt langsgaan. Dan weet je gelijk wat het is.

 
Reactie van: Michael288, datum: 17 januari 2016

Antwoord: Hierna heb ik de airco een beurt gegeven met de juiste hoeveelheid koelmiddel. IJsafzetting op verdamper is niet meer aanwezig, dit is begrijpelijk vanwege 2jaar geen aircobeurt, hierdoor heb ik theoretish 20% koelmiddelverlies waardoor de drukken lager zijn en het systeem zijn apsolute koudepunt krijgt en ijsafzetting krijgt. Bent u het hier mee eens? Het probleem is hierbij nog niet opgelost.

Na 2 dagen is mijn accu leeg. Toen nieuwe accu erin na 1 dag weer leeg. Daarna de accu en dynamo opgemeten en het bleek goed. Daarna het amperage opgemeten tussen de minpool en minpolen, er bleek een ongewenste verbruiker aanwezig. Toen de zekeringen 1 voor 1 eruit getrokken; het bleek de zekering van de airco die stroom trok als de auto stil staat (sleutel er uit).

Ik ben iemand met een bovengemiddele autotechnishe kennis, tot zover ben ik momenteel gekomen. Weet iemand wat het probleem kan zijn? mvg michael..

 
Reactie van: Jenjbruens, datum: 1 september 2016

Antwoord: Bij mij was de temperatuursensor defect.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 »