26 april 2012
Opel Insignia (2008 - 2017)

Opel Insignia (2008 - 2017)

Opel bouwt 500.000ste Insignia

26 april 2012 | De 500.000e Opel Insignia rolde vandaag van de band in de fabriek van het Duitse Rüsselsheim en dat werd gevierd met een ceremonie in aanwezigheid van Axel Scheiben, Plant Director. Het gaat om een witte Insignia Sports Tourer, uitgerust met de ultramoderne 2.0 BiTurbo CDTI motor (vermogen van 195 pk, koppel van 400 Nm), die in februari zijn intrede deed.

"De werknemers van deze fabriek zijn erg trots op de mijlpaal die we vandaag vieren. Sinds de lancering van de Insignia in oktober 2008, spannen onze collega's zich extra in", zegt Scheiben. "Al vanaf het begin wisten we dat de Insignia een geboren winnaar was. Ik ben blij dat de 500.000e Insignia is uitgerust met de nieuwste tweeliter BiTurbo dieselmotor. De nieuwe motor werd onlangs pas gelanceerd en kreeg al zeer positieve feedback van media".

De Insignia heeft sinds zijn debuut in 2008 meer dan 50 nationale en internationale prijzen in de wacht gesleept, waaronder in 2009 de prestigieuze titel 'Auto van het Jaar'. In september 2011 werd de Insignia door de Duitse GTÜ (Vereniging voor Technische Controle) uitgeroepen tot de beste occasion in het middensegment. Bovendien scoorde de Insignia in 2012 voor de tweede opeenvolgende keer erg goed in het verslag van DEKRA. Het model behaalde de beste resultaten in zijn segment als het gaat om storingsvrije exemplaren. De lof die het model van de specialisten kreeg, wordt ook weerspiegeld in de vraag van klanten, waarbij Rusland koploper is wat betreft omzetgroei. In 2011 werden in Europa ongeveer 150.000 exemplaren verkocht.

Opel Insignia (2008 - 2017)

Van alle Opels Insignia die in Rüsselsheim gebouwd worden, is 40 procent Sports Tourer, 40 procent vijfdeurs en de overige 20 procent vierdeurs.

De geavanceerde fabriek in Rüsselsheim draait sinds januari 2002 en is de enige fabriek in Europa die in handen is van General Motors en die voertuigen van twee segmenten monteert op dezelfde productieband: in dit geval, compacte en middelgrote modellen.

Rüsselsheim bouwt 60 voertuigen per uur of 860 per dag, waaronder de vijf- en vierdeurs en Sports Tourer variant van de Insignia en de vijfdeurs Astra. De productieband moet daarom uiterst flexibel zijn. De 770 volledig automatische robots werden geprogrammeerd om alle verschillende modellen te onderscheiden en kunnen de ongeveer 9000 verschillende onderdelen verwerken die nodig zijn om de Insignia te bouwen. Ongeveer 3000 mensen werken in twee ploegen in deze fabriek.