Forum Volvo XC70
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo XC70 D5: Vanuit een 10 jaar oude S60, 300 000 km gelopen, overgestapt naar XC70 vanwege frequent rijden over glibberige, ondergelopen danwel besneeuwde bergwegen (Engeland). Met AWD gaat dat perfect, scherpe bochten kunnen met een kwart meer snelheid dan de S60 zonder uitbreken worden genomen. Bij hard inrijden bocht drift de auto een klein beetje naar buiten waarna de vierwielaandrijving resoluut orde op zaken stelt. Ondanks forse afmetingen en gewicht, is de wendbaarheid verassend goed -beter dan mijn oude S60.
Advies: Koop deze auto handgeschakeld met AWD. Handgeschakeld rijdt zuiniger dan Geartronic. AWD biedt een beter rijgedrag dan alleen voorwielaandrijving, tegen minder dan 5% extra brandstofverbruik.
Ervaring met verkoop: Perfecte Volvo merkdealer, familiebedrijf op het Engelse platteland waar ik al 14 jaar klant ben. D.m.v. een goede taktiek voor mij geregeld dat de zomerkorting op een gewone klantorder bij de fabriek kon worden genoten.
Ervaring met onderhoud: Nog geen onderhoud aan mijn splinterniewe XC70 vijftien onderhoudsbeurten aan mijn vorige S60 tegen schappelijke prijs verricht met als enige grote onderhoudspost een nieuwe koppeling (1600 Euro) na 225000 km.
Ervaring met Volvo XC70 Momentum: De XC70 voldoet aan alle verwachtingen. Absolute top reisauto. In 5 jaar nog steeds geen problemen gehad.
Antwoord: Hier in Sheffield met steile hellingen en water of sneeuw op de weg kom je 2WD niet ver, en kan je met AWD altijd de weg op. D5 handgeschakeld AWD kost nauwelijks extra in verbruik (4 voor 52pk extra vermogen) en aanschaf (5): boevendien zijn de AWD versies waardevaster. Vandaar dat ik na 300000 km mijn S60 heb ingeruild voor een AWD XC70.
Ervaring met Volvo XC70 D5: Zeer zuinige auto. Ik rijd veel op de snelweg houd mijn redelijk aan de maximumsnelheden en kom op gemiddeld van 5,8 per 100 kilometer (D5 motor).
Proven technology, dus geen kinderziekten. Ik ben er erg tevreden over en het is een echte alleskunner. Of zoals laatst iemand zei die ik moest slepen: Wolf in schaapskleren. Je kan er goed mee werken en ook representatief mee voor de dag komen.
U merkt: ik ben een fan dit soort type auto's. Zaterdag het hockeyteam erin en 's avonds mee naar een sjiek feest.
Ervaring met Volvo XC70: Heb net een software update mbt de Geartronic: een enorme verbetering! Schakelen is bij lagere toeren mogelijk en hij reageert een stuk beter op het gaspedaal.Een aanrader!
Heb ook een Zip-Tuning laten doen vande D5 motor: nu 586 Nm en 210 pk.
Met name werken in Duitsland is nu nog prettiger...tegen 10 minder verbruik
Daarom ook nog 18 inch: banden genomen, hierdoor rijdt de XC een stuk strakker en iets zuiniger!
Hee t iemand al ervaring met een open dak? En dan met name windgeruis mdat ik de XC veel stiller vind dan de V70 wil ik niet meer windgeruis in de auto dan nu.
Antwoord: Heb een V70 gehad met fabrieksschuifdak dat boven 120 km/u veel herrie maakte. Daarvoor een V70 met Hollandia schuifdak gehad dat aanzienlijk minder windgeruis gaf. Heb begin dit jaar een XC70 gekocht en ivm ervaring laatste V70 geen schuifdak meer genomen. Ik heb het afgelopen zomer ook niet echt gemist. Maar mocht ik alsnog besluiten tot een schuifdak dan weer inbouw achteraf, ook al is het dan wat duurder.
Antwoord: Let op! In een XC70 kan achteraf geen schuifdak worden gemonteerd. Dat kan alleen als de auto vanuit de fabriek met opendak is geleverd.
Het dak is namelijk verstevigd.
Antwoord: @Id8, je opmerking m.b.t. schuifdak in de XC70 is niet juist. Ik heb in mijn XC70 een Webasto (=Hollandia) schuif-kanteldak laten monteren en dit functioneert uitstekend. Aan de constructie van de auto hoeft niets gewijzigd te worden, dit zou men bij Webasto overigens ook niet doen.
Ervaring met Volvo XC70 2.4 momentum: Uitstekende kilometervreter. Bij nat weer oppassen met optrekken daar de voorwielaandrijving nauwelijks het vermogen van 420 Nm aankan. De voorwielen raken hierdoor snel in de slip.
Antwoord: AWD dan toch maar?
Ervaring met Volvo XC70 Ocean race d5: Verbruik 1 op 11,5 tot nu. Hier voor een V70 zelfde motor deed 1 op 15. XC wel zwaarder, maar toch een fors verschil.
Antwoord: Wij hadden helaas een heel andere ervaring! Een heleboel bla, bla. Totaal geen interesse in onze wensen. Absurd hoge prijzen, en we konden niet eens een proefrit maken in de auto waar we interesse in hadden! Die stond namelijk binnen, en moest dan weer gepoetst worden...! Nou ja..!?
We voelden ons dan ook niet erg serieus genomen. Inmiddels hebben we een erg mooie S80 gekocht bij Volvo Verkerk in Bilthoven. Deze was een jaar jonger dan de S80 in Hoorn, met veel meer opties, en meer dan 4000 euro verschil in prijs! Verder ook eenveel betere service!
Ervaring met Volvo XC70 D5 summum: Deze Volvo XC70 D5 is inmiddels mijn 10e nieuwe Volvo. Met de eerste 8 auto's is gemiddeld 60k per jaar gereden en heeft de auto nooit technische problemen gehad. Stoelen zijn, zoals bekend, van uitzonderlijke kwaliteit.