Forum Volvo XC70 (1997 - 2007)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb sinds kort een XC70T uit 2001, deze houd took constant in en schokt maar dan vooral bij 2000-2500 toeren in z'n 5. Bij koud wegrijden eerst geen probleem tot dat ik hem stil heb gezet en na 15 min weer herstart is het mis. Reeds veel vernieuwd oa lamba, elect gasklep, katalysator. Auto stinkt ook naar uitlaatgassen. Bij de Volvo zeggen: ze aard van het beestje, maar geloof hier niets van. Oid binnen in auto heen net kleine beurt gehad, herken je hier iets in?
Ervaring met Volvo XC70: Ik rijd al een aantal jaren in deze door mij nieuw aangeschafte Volvo. Ben er echt tevreden over. Na een kleine 300.00 kilometer rijdt deze auto nog steeds probleemloos en kan moeiteloos meekomen.
De winter is een feest voor deze auto. Dan pas gaat de techniek werken. De auto is zuinig in gebruik en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Mooie efficiente laadruimte waarin als veel is vervoerd. Het is en blijft een auto waarmee je goed op vakantie kan gaan en lange afstanden probleemloos aflegt. Maar als representatieve zakenauto komt deze auto goed voor de dag. Ondanks zjn leeftijd heeft hij een, in mijn ogen een mooi en tijdloos uiterlijk. Motor technisch is er niets mis mee.
Ervaring met Volvo XC70 D5: Prettige auto. Hoge zit bevalt prima. Rijcomfort beter dan V70. Tot nu toe 60.000 km mee gereden, vooral grote afstanden en dat is probleemloos en lage onderhoudskosten en niet ongunstig verbruik.
Ervaring met Volvo XC70 D5 2.4 AWD: Bij de kilomerstand van 128.000 tijdens het trekken van de caravan stopte de motor ineens. Later bleek de aandrijfrol van de distributieriem stuk te zijn. Het gevolg was een nieuwe motor in Frankrijk, kosten: 9.5300 euro. Ondanks tijdige onderhoudsbeurten kreeg ik van Volvo Nederland niets vergoed terwijl ik dit euvel als een constructiefout zie.
Bij de volgende beurt zijn de inspuitkoppen vernieuwd, totale kosten 3200 euro.
Tijdens de volgende rit met de caravan in Frankrijk kreeg ik de melding: Versnellingsbakservice vereist, de cruisecontrol werkte toen niet meer en de auto ging moeilijk in de versnellingen. Kosten in Montpellier/Volvo 330 euro voor het verversen van de olie in de automaat. Kilometerstand was 161.000. Na ongeveer 100.000 kreeg ik weer dezelfde melding, echter zonder bijkomende problemen.
Ik vertrouw de auto nu niet meer helemaal. De kosten zijn nu wel hemelshoog gestegen. Het lijkt mij stug dat ik na ongeveer 1000 km de olie van de automaat/versnellingsbak weer moet vervangen.
Ervaring met verkoop: Geen problemen bij autohandelaar in Dedemsvaart.
Antwoord: Heb precies het zelfde meegemaakt met een 2008 model. Auto is niet te vertrouwen. Nieuwe motor, vermogens problemen die blijven terug komen. Kosten reizen echt de pan uit. Ben goed ziek van dit model.
Ervaring met Volvo XC70 2.4: Dit is onze prive-auto. Voldoet al jaren en laten deze jaarlijks door de Volvo-dealer nakijken. Zorg voor juiste wisseling van de banden en je rijdt met de Visco-koppeling zonder problemen jaren lang. Zeker bij de Volvo-dealer in Eersel (Beemd/van Roosmalen) is klantgerichtheid een speerpunt voor alle klanten. Dus prive of lease.
Ervaring met verkoop: Goed advies van de verkoper dat deze auto meer zou kosten dan de ingeruilde V70 classic.
Ervaring met onderhoud: Ondanks het bouwjaar van 2001, denkt de dealer mee. Inruil zomer-winterbanden die nog ruim voldoen voor onze 8.000 km per jaar die we ermee rijden. Het meedenken en je niet op kosten jagen is echt een pre van deze dealer in Eersel. Chapeau!
Ervaring met Volvo XC70: Mijn voorliefde voor het rijden in een Volvo is, nadat ik mijzelf een XC70 heb aangeschaft, behoorlijk gekelderd. De XC70 is een zeer comfortabele auto om in te rijden. Daarnaast vind ik het voorlaatste model XC70 zeer geslaagd en mag ik er nog steeds met veel plezier naar kijken.
Maar wat is 'ie slecht geconstrueerd! De kapotte aandrijfassen en wiellagers vliegen mij om de oren. Daarnaast is de achterwielophanging dusdanig geconstrueerd, dat dit kan leiden tot zeer gevaarlijke situaties. Zo stond de carrosserie van de XC twee maanden geleden plotseling klem op de achterwielen.
De auto kon niet meer voor of achteruit. Het was maar goed, dat we niet op de snelweg reden toen dit gebeurde.... En dan de automaatbak, een terugkerende bron van ergernis.
Nu denkt u vast, dat wij Jos Verstappen regelmatig imiteren of alle onverharde wegen in de omgeving uitproberen... Dat is dus niet het geval. Dan hadden we wel een Audi, Seat of BMW aangeschaft...
Antwoord: Ha T., ik ga nu zelf ervaring opdoen, met deze uitvoering. Ik laat je de avonturen weten.
Ervaring met Volvo XC70 2.4D AWD Geartronic: Wij rijden vanaf 1985 steeds Volvo. Deze XC70 uit 2005 kocht ik in 2009 met 110.000 op de klok. Geweldig, een beer van een auto! Dit is een pure reisauto, met power, rust en zoals alle andere Volvo's superstoelen!
Het gebruik valt enorm mee (5,8 Liter op 100 km). Een geweldige caravantrekker bovendien.
Vanaf 2004 koop ik Volvo occasions bij van Aarle in Nuland. Bijzonder goed, zijn zeer deskundig en rekenen faire werkplaatstarieven. Als vaste klant geniet ik kortingen bij producten. Daar koop ik bij 300.000 km zeker weer een Volvo.
Ervaring met Volvo XC70 2.5T AWD: Super wagen! Zon'n 40.000 km in mijn bezit. Bougies tijdig vervangen, vooral als er een tuning op zit. Hield vermogen in (schokken) bij vragen van veel vermogen.
Ervaring met onderhoud: Dealer is nu gelocaliseerd in Lijnden, Sydneystraat. Goed overleg mogelijk, prettig personeel.