Forum Volvo V70
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo V70 2.5T: Ga niet voor een instapmodel, maar opteer op zijn minst voor een 2.0 T (benzine) of een 2.4 D (diesel). In een comfortabele cruiser als dit hoort een passende krachtbron. Zorg ook voor een adequaat uitrustingsniveau: opties als leder, RTI, parkeersensoren en high performance audio vergroten het rijplezier en maken de auto bovendien meer courant.
Antwoord: Kun u mij vertellen wat de kosten zijn van de chromen raamomlijsting?
Antwoord: Die chromen strips kun je na twee jaar al weer laten vervangen. Heb dit aangekaart met bij de dealer maar die kon er niets mee. Worden vlekkerig en slaan wit uit rond de achterramen op het breedste stuk.
Ervaring met Volvo V70 2.0D: Ik rijd nu bijna 1 jaar in deze auto. Hiervoor heb ook twee keer een benzine vijf cilinder V70 gehad. Altijd tevreden geweest en geen problemen gehad. Echter, deze nieuwe V70 heeft een probleem met een krakende achterklep. Probleem aangegeven bij servicebeurt, ik dacht het probleem voorbij was maar na een maand is het probleem terug. Zijn er meer V70 rijders met dit probleem en hoe is dit opgelost?
Antwoord: Kraak in klep is bekend euvel van nieuwe V70. Het komt door torsie van klep waardoor het wringt op slot. Volvo heeft speciale creme in kleine witte type tube dat smeert zonder vet te maken. Dat heeft dealer in Tilburg erop gesmeerd en einde probleem! Dat doen ze daar preventief bij elke beurt. Wist elke dealer dat maar.
Ervaring met Volvo V70 2.4 Sports Edition: Super fijne, degelijke en veilige auto
Ervaring met Volvo V70: Ik mag een V70 D2.0 rijden en heb er nog 15000 km meegereden. De afgelopen weken lijkt het elect. systeem even uit te zjn geweest tijdens het rijden. Alle lampjes gaan even uit (een fractie van een seconde). Gisteravond hoorde ik zelfs het sloten even op en neer gaan, het licht uit, alle lampjes flamden even op, en een melding met DSTC werd zichtbaar, een oranje lampje bleef branden, en de toerenteller sloeg niet meer uit. Volvo Assistance gebeld tijdens het rijden, en ze zeiden dat het geen kwaad kan. Daarna heb ik een stop gemaakt, auto van contact geweest (dus een rest ?), en bleek alles weer te functioneren (voor hoelang?).
Voor de zekerheid naar de dealer en laten uitlezen. 2 weken ook laten uitlezen na 2 keer zo':n hik up, maar er was niets vastgelegd... maar ja als overal de spanning afgaat ??
Inmiddels heeft de garage de oorzaak gevonden: een los contact ?! Mijn garage heeft me 2 dagen kosteloos een vervangende Volvo verstrekt.
Ervaring met Volvo V70 2.4D: 2.4D laten chippen naar 225pk is een absolute aanrader
Antwoord: Ik heb deze week een 2e hands V70 2.4D momentum met 163 PK, rn 23000 km gekocht, maar lees dat een chiptuning zeker zin heeft. Wat is het voordeel ervan en gaat hij niet nog meer gebruiken?
Ervaring met Volvo V70 D5: Verbruik (handgeschakeld / 6 bak) is grote tegenvaller. Ca. 15 - 20% hoger dan oude V70! Volgens dealer is er niets aan te doen.
Antwoord: Je hebt gelijk. Het verbruik gaat sterk omhoog als je van een D5 van 163 Pk (oude type tot 2006) overstapt naar een D5 van 185 pk (vanaf 2006).
Er zijn verschillende redenen voor het meerverbuik:
-De vernieuwde D5 heeft een roetfilter , wat extra weerstand oplevert in de motor. meerverbuik 10%.
-De vernieuwde D5 stoot minder stikstofoxiden uit en hiervoor is een rijkere afstelling nodig, meerverbuik 5 %
-De vernieuwde D5 heeft meer PK die je stiekem toch gebruikt bij het optrekken en passeren, meerverbruik 5 %
Alles bij elkaar gebruikt hij hierdoor 20 % meer.
P.S. Winterbanden geven ook 3% meerverbruik
Wat kun je doen?
EGR klep schoon laten maken en eventueel Cyclone 3 ringen laten plaatsen zodat EGR klep niet meer vervuild. Deze roetvervuling tegen de wanden van de luchtslangen en binnenzijde inlaatspruitstuk is na 150.000 aanzienlijk (2 -3 mm roetaanslag!).
(P.S. Cyclone 3 ringen koop ik bij de Go Greeners Club o.a. Pierre Wijen Weert, deze bouwd ze ook in. Kosten ca &euro: 300,=, minderverbuik 3% + merkbaar hoger koppel)
Zorg altijd voor schoon luchtfilter (vervang deze iedere 20.000 km)
tank een merkdiesel Esso of Shell , zeker geen Avia, Gulf of Tango
Gebruik 5w/30 olie in de motor bv Mobil I/Shell Helix Ultra/Castrol
Je verbuik gaat dan naar 1:14,5 -15
Chiptuning met de nadruk op zuinigheid geeft ook een verbetering op het verbruik echter bij mijn nieuwe D5 heb ik dat nog niet gedaan. Het verbruik kan dan nog met 7-8 % omlaag volgens de kenners (Ik doe dit voorlopig niet omdat ik geen concessie wil doen qua koppel en beschikbaar vermogen)
Houdt het toerental verder tussen de 1700 en 2200 omw/min.
Tot slot een echt zuinige D5 2,4 liter die vlot vooruit gaat bestaat niet !
P.S.Een D5 uitgerust met automaat verbruikt nog eens 20 % meer (gemiddeld 1:11,5)
Ervaring met Volvo V70 2.4D: Kopen, maar wel met minimaal 5 cylinders, 4 passen niet bij deze auto.