Forum Volvo V70
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo V70 2.4d 175pk: De rust maakt rustig.
Ervaring met Volvo V70 2.4d 175pk:
Ervaring met onderhoud: Sinds 240.000 onderhoud niet meer bij Volvodealer. Scheelt de helft.
Ervaring met Volvo V70 2.0t: Zeer veilige en comfortabele auto met name op grote weg en Autobahn. Geen sportieve auto en soms lastig in de stad. Verbruik met gemiddeld 1:11,8 (soms 1:14) valt mee voor zon'n zware koets.
Goede dealer Rutten Roermond, echter weinig coulance importeur mbt reparaties die niet zouden mogen. B.v. met 12.050 km lekkend oliefilter (gratis vervangen) en met 29.193 km rechter steekas vervangen en maar gedeeltelijk vergoed gekregen. En gisteren dus met jaarbeurt (auto wordt - helaas - 4 maanden per jaar niet gebruikt.) blijkt dat zuigslang stuurbekrachtiging bijna doorgesneden door de pulli! Kosten: 185 euro. Eigenlijk m.i. een ontwerp - afmonteerfout. Maar goed het blijft een fijne en veilige auto met een tijdloos design.
Ervaring met Volvo V70 Sport Edition: Recent een stuurpomp vervangen, ook dit zwak is bij Volvo bekend. De reparatie is behoorlijk aan de prijs 680 euro voor een gereviseerde Volvo stuurpomp. Ter voorkoming van nieuwe schade heb ik de oude olie eruit laten spoelen, naar mijn mening hoor je dit standaard te doen bij zo'n dure reparatie. Volvo verstaat kennelijk niet de kunst om gebreken bij zijn toeleverancier te claimen en legt alles bij de klant neer, vanuit het oogpunt van coulance vind ik dit een slechte zaak.
Ervaring met onderhoud: In onderhoud bij vd Wulp Oud Beijerland, over deze dealer alleen maar lof.
Antwoord: Mijn V70 had last van een 'jankende': stuurbekrachtiging, ik weet niet of dat ook jouw symtomen waren. De garage heeft toen ook de hele stuurpomp vervangen. Hielp niks. Ik op internet zoeken: is het een aanzuigslangetje dat de hydraulische olie op moet zuigen uit het tankje wat lekte. Dat kostte 5 euro. Maar die nieuwe pomp zat er toen al op. De (Volvo-specialist) garagehouder vond het maar raar dat ik als leek het antwoord van internet had weten te halen... Dit soort dingen gebeuren vaker. Voordat je je auto blind naar de garage brengt eerst even online onderzoek doen.
Ervaring met Volvo V70 D5 R Design: De V70 is een comfortabele maar grote Auto, stoel was na 200.000 al doorgezakt. Kan niet tippen aan de kwaliteit van een Audi, na 250.000 km in een A4 gereden toch een overstap gemaakt naar Volvo, denk niet dat je een scherp sturende auto koopt, draaicirkel en parkeren is minpunt. Ruimte achterin valt erg tegen, het RTI navigatie systeem is niet meer van deze tijd. Al met al een fijne auto maar emotieloos, geen rijders auto. Wel een comfortabele reisauto, bij rustig rijden 1:17, 5,7 op de BC. Neem wel minimaal de 2.4 5 cilinder. In 2 maand 10.000 km gereden probleemloos. Zit te denken over een Ricakuur naar 195 of 230 pk, iemand ervaringen?
Antwoord: Ik ben in het bezit van een Cross Country D5 4wd met een RICA chip voor de 230 pk. Die zit er nu 180.000 km in/op. Hij rijdt zuinig (1:20 als ik rustig rijd) en trekt, met die 450 Nm, een 1.800 kg caravan zonder problemen en rijdt met 100 km/u dan 1 op 13-14. Ik ben er zeer tevreden en kan een chipupdate aanbevelen!
Ervaring met Volvo V70 Nordic+: Nog maar net in mijn bezit. Ervaringen over de eerste km zij gewoon perfect. Heerlijke stoelen, prima demping (comfortabel ipv sportief). Niet zo zuinig, maar voor de omvang en zwaarte prima.