Forum Volvo V60 (2010 - 2018)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo V60: Volvo V60 van 2012 gekocht met volledig ingevuld onderhoudsboekje. Tellerstand 180.000 km, nu 240.000 km. Een en al ellende. Kosten tot nu toe 4.000 euro. Nooit een Volvo meer. Navraag bij andere Volvo-eigenaren dezelfde problemen. Volvo stond voor betrouwbaar, maar daar merk ik nu niets van. 2 bedrijfsauto's V70 in de lease, zelfde ellende. Hiervoor Ford Mondeo, Mazda6 400.000 km zonder problemen. Nooit meer Volvo.
Ervaring met Volvo V60 D6: Compressor airco is in de loop der jaren 3 keer (onder garantie) vervangen. Verder top-auto en toen fiscaal ideaal. Een keer per jaar naar de dealer voor onderhoud en verder nooit storingen gehad.
Heerlijk veel power als dat nodig is maar ook heel zuinig (1:40) als je dat wil en dagelijks laadt. Jammer dat een OBC unit defect is gegaan na 6 jaar ( zie ik trouwens in veel reviews) met dat apparaat (1800 euro) kun je aan het stroomnet opladen. Weet niet of ik dat nog doe; met mijn kilometers spaar ik maar 300 per jaar extra door 's nachts op te laden. Ik had ‘m anders nog graag een aantal jaren gereden.
Ervaring met Volvo V60 PHEV: Een heerlijke reisauto, maar betrouwbaarheid en kosten vallen tegen: gekocht in 2018, 5 jr oud, 80.000 op de klok. In onderhoud gedaan bij officiële Volvo dealer. Goede, sympathieke dealer, maar.... m.i. hoge onderhoudskosten, zal mede komen door hybride systeem. In januari 2020 jaar Power converter (lader) kapot bij 135.000 km. Deels onder garantie vervangen, toch 1000 euro afgetikt. Amper 3 weken later airbag-module defect, daardoor storingsmeldingen van alle sensoren. Kon wel doorrijden, na reparatie weer 900 euro lichter. De uurtarieven snap ik wel maar de onderdeelprijzen gaan t.o.v. inkoop minstens drie keer over de kop!
En dit zou één van de betrouwbaarste auto’s zijn? De hybride blijkbaar niet... Vraag me nu af wat zal volgen en wat dat weer zal kosten, maar daar wacht ik niet op. Ik ga private leasen. Eerst aan Volvo inruil gevraagd op een XC40. Raad eens wat? Ze deden het laagste inruilbod van alle merken waar ik langs ben geweest. Op hun eigen product wat ze net duur hadden opgeknapt.
Om op een positieve noot te eindigen: dit was wel de meest comfortabele auto die we ooit hebben gereden, op misschien de BMW 5-Serie na. En mijn 4-seizoenen banden gingen 50.000 km mee (Michelin).
Ervaring met verkoop: Geen opmerkingen. Duidelijk en eerlijk
Ervaring met Volvo V60 D5 Hybride: Veel problemen met de hybride kant van de auto. Niet opladen, wel een volle accu maar niet op stroom rijden, alleen op Pure maar niet op Hybride.
Hij heeft een keer 11 weken bij de garage gestaan voordat het toenmalige probleem opgelost was. Dure reparatie, gelukkig garantie. Daarnaast blijft de auto licht naar rechts trekken, onlangs uitlijnen, balanceren, nieuwe banden en schokdempers.
Een geweldige auto qua rijcomfort en trekkracht. 4WD is magnifiek. Goede caravantrekker (1600 Kg). Verbruik is laag, richting 1:20, alleen de actieradius van de accu wordt minder (30 km in plaats van 50).
Ervaring met verkoop: Gekocht bij CarNext. Goede service, ruime keuze. Onderhoud standaard bij Bosch Car Service ernaast. Inruil waarde bepaling loopt via een handelaarssite, CarNext ruilt niet in. Goede aankoopervaring.
Ervaring met onderhoud: Bosch Carservice, goede service. Soms moet de auto (elektrisch gedeelte) naar Volvo. an duurt het iets langer. Altijd vervangend vervoer, vriendelijke en kundige monteurs.
Ervaring met Volvo V60: Afknapper: automaat heeft twee keer verbrande olie gehad bij het trekken van een lichtgewicht caravan (1100kg). Hiervoor heb ik toch geen automaat gekocht? Wat ik de Volvo echt kwalijk neem is dat er geen voorlichting is over het rijden met de automaat. Bij aanloop werd niets gezegd, dealer wist dat ik een caravan had, na de 1e keer verbrande olie (schade een dikke E 300 !!!) werd gezegd niet in de 6e versnelling te rijden, dus S5 gebruiken. Na de 2e keer een jaar later, nog eens E 400 schade (!!), werd gezegd dat een caravan alleen met de S schakeling gebruikt kon worden. Een negatieve ervaring.
Overigens, verder is het een top wagen, heerlijke 5 cilinder diesel motor, behalve dit euvel, zelden problemen.
Antwoord: Vorige week multi-riem geknapt en tussen de distributieriem gekomen. Bij 187.000 kmvervangen nu bij 217.000 km dus hierdoor de hele motor in de soep. Euro 8.000,- schade. Dat moet niet kunnen bij zo'n dure Volvo. Tja, kan gebeuren is het antwoord.... gewoon pech. Iemand meer deze ervaring?
Antwoord: Ik heb precies hetzelfde, waar heb jij je auto laten repareren?
Antwoord: ik heb precies hetzelfde. Alles bij Bosch car in Limmen gerepeteerd. Kost 4000 euro. Nu heb ik motor met 90.000 km in plaats van 230.000. Nieuwe koppeling, tweewielmassa.
Ervaring met Volvo V60 PIH: Prima auto!
Antwoord: Top auto. Rijd V60 D3 automaat Summum uitvoering nu 2 jaar. Zelf geimporteerd met hulp van Auto Siero (topbedrijf). Alleen onderhoud. Geen problemen na 60.000 km. Kilometerstand nu haast 180.000 km.
Ervaring met Volvo V60 D3: Tja, na ruim 500.000 km rijdt de auto nog steeds als een nieuwe. Na 95.000 km de motor vervangen onder garantie. Gescheurde cylinder. Verder alleen onderhoud en iedere 60.000km de automaat gespoeld.. nieuw gekocht... en rijd ermee tot hij stopt.
Altijd 4 seizoenen Michelin banden gemiddeld 100.000 km. Rij altijd snelweg. Gemiddelde snelheid over lange tijd rond de 80 km/uur.
Voor mij een topper!
Ervaring met onderhoud: Voer onderhoud uit! en spoel de versnellingsbak op tijd...