Forum Volvo V50
Reacties van eigenaren
Antwoord: Wat de tankinhoud precies is weet ik niet, maar het is beduidend meer dan 39 liter! Bij mij begint het lampje ook bij 39 liter te knipperen, maar ik heb laatst zelfs tot 53 liter getankt (een 700 km)! Betekent dus dat de indicatie van het laatste streepje (en ook display lampje) niet aan de werkelijkheid voldoet!
Antwoord: De inhoud is theoretisch 55l. Wegens meerdere klachten is er in 2006 een volumeverhoging geweest. Alle V50 voor 2006 en waarschijnlijk nog een deel van 2006 halen in de praktijk maar tussen de 39 en 43 liter, de modellen er na gaan naar de 55 liter.
Antwoord: Melding oliepeilcontrole is een preventieve melding (elke 10000 km). Even checken. Klopt het oliepeil, dan in de auto stappen, de knop "read" indrukken op de kop van de richtingaanwijzer (lnks) bij het starten.
Over 10.000 km zal hij weer deze herinnering geven.
Antwoord: Men moet rekening houden met 2 dingen bij de brandstofmeter:
1. de brandstof hoeveelheid is een schatting, alle leiding worden niet meegenomen.
2. de brandstofmeter in de V50 gaat snel naar 0, maar men moet rekening houden dat in het noorden van Zweden niet zoveel tankstations zijn in Nederland, en het daardoor best handig is als er goed van tevoren aangegeven wordt wanneer de tank bijna leeg is.
Ervaring met Volvo V50 D3 Summun: Heb de V50 net een week, D3 diesel met Geartronic. Rijdt fantastisch, motor is stil en krachtig en nog redelijk zuinig. Geartronic schakelt soepel en onmerkbaar. Het gemiddeld verbruik is 6L /100 km.
De stoelen zitten super, beter dan dan BMW 3 series of Audi. Alles is keurig overzichtelijk en begrijpelijk. Geen raadzelachtige knoppen of joystickies. Tot zover heel tevreden.
Antwoord: Volvo is niet voor niets bekend om dat ze de beste stoelen leveren! Ik rijd zelf een Volvo V50 1.6D handgeschakeld. Rijdt prima en met 250.000 op de teller gaat het perfect. Ik wil niks anders meer (hoewel de nieuwe V60 er best leuk uit ziet)
Ervaring met Volvo V50 D2: Koop GEEN D2: horten, stoten, niet te hanteren eerste versnelling. Zoek in Google maar eens op 'V50 stotterende motor' en lees de bakken ellende.
Antwoord: Die ervaring deel ik niet, ik moest wennen aan de 6-bak omdat je bij 1500 toeren al kunt schakelen, maar verder rijdt het heel soepel. Ook als je wel even doortrekt.
Toch maar even een bezoekje aan de garage lijkt me... je rijdt toch niet voor niets Volvo :-)
Antwoord: Trouwens, als ik zoek op "V50 stotterende motor" dan zie ik op de eerste plaats jouw opmerking op dit forum en diverse ervaringen uit 2006 / 2007 de D2 bestond toen nog niet. De 2.0 D wel.
Valt wel mee dus.
Antwoord: Uit het instructieboekje:
Bij auto's met motortype D2, een zestraps handbak en start/stop-systeem geldt in
normale omstandigheden op een vlakke ondergrond de 2e versnelling als wegrijversnelling.
Ervaring met Volvo V50: Sinds kort een T5 in mijn bezit. Rijdt erg goed, ben wel benieuwd wat hij doet met caravan er achter. Nu ongeveer 1:10.
Ervaring met Volvo V50 D2: Fantastische auto, heerlijk stil en heerlijk koppel van de D2. Ontzettende vooruitgang met de oude DrivE (1.6d).
Auto shoeft over de weg, in combinatie met de meesturende xenonlampen is dat heerlijk rijden 's nachts. Voor het milieu LED dagrijverlichting werkt ook veel beter dan bij bijv Peugeot. Lichten blijven veel langer aan na een tunnel, dat je niet een geknipper heb van je lampen.
Enige nadeel is dat je blijft rijden met de auto, dus na 40 dagen staat de teller al op 8000km.
Ervaring met Volvo V50 D2: Neem geen D2-motor!
Antwoord: Bedankt voor deze 'ervaring'. Vergeleken met de 1.6 Drive Start-Stop is de D2 een stevige vooruitgang. Iets meer PK's en koppel en geen gedonder met 'slimme' start-stop systemen. Met de D2 ga je geen rally winnen, maar voor het Nederlandse verkeer voldoet het prima.
Antwoord: Kijk, dat is een ervaring. Die ervaring deel ik overigens niet, ik moest wennen aan de 6-bak omdat je bij 1500 toeren al kunt schakelen, maar verder rijdt het heel soepel. Ook als je wel even doortrekt.
Ervaring met Volvo V50: Wij hebben een Volvo V50 van juni 2010. Huidige km-stand 100.00 km.
1e: Bij plm 480 gereden km's geeft brandstofmeter aan dat de tank bijna leeg is (laatste streepje) Aftanken is plm 39 liter. Tank weer vol. Wat is nu precies de tankinhoud? Geen 62 liter !
2e: Oliepeil is keurig in orde en olie is mooi blank. Toch indicatie op display:"Herinnering:
controleer oliepeil".Tevens brandt het oranje signaleringsteken. Is er soms storing in de elektronica? Wie weet raad?