Forum Volvo V40
Reacties van eigenaren
Antwoord: Vreemde reactie. Kom je hier speciaal een reactie (vol frustratie) geven over Volvo Vlaardingen? Heb je niets inhoudelijks over de V40 te vertellen, daar gaat deze pagina over.
Ervaring met Volvo V40 T3 base: Bedenk dat deze auto geen stationcar is. Ik vind grootte van de kofferbak meer dan voldoende om veel spullen mee te nemen. Onderin de bodem van de kofferbak is ook nog ruimte. De achterbanken kunnen afzonderlijk worden opgeklapt.
Het rijden is deze auto is fantastisch. We rijden al meer dan 25 jaar Volvo, vanaf de 480, 440, V40, C30 en nu de V40. De V40 is een aanrader.
Ervaring met Volvo V40 D2 Summum: Ik rijd nu sinds december 2012 mijn V40 Summum D2 (prive). Prachtige auto, zuinig, echt vlot zat, comfortabel, een echte aanrader. Vergeet Mercedes, Audi, BMW (ik heb ze allemaal gereden). Volvo levert voor het zelfde geld meer! Denk nu niet ja, ja het zal wel, probeer en overtuig U zelf.
Ervaring met Volvo V40 Summum D2: Perfecte auto geleverd door een perfecte dealer (NIHAM).
Verbruik tot nu toe 4.5/100, weinig geluid van motor en afrolgeluiden.
Ik kom uit een Audi-familie, maar Volvo mag zich met deze auto op de borst kloppen.
Ervaring met Volvo V40: Wanneer je kritiek op deze auto levert, loop dan maar snel door want daar zit niemand op te wachten en heeft helemaal geen zin. Maar een (toekomstige) Volvo rijder die graag in zou willen stappen... ik kan je vertellen er gaat een wereld voor je open! Er zijn 3 woorden om deze Volvo te beschrijven. Ik zeg: Volvo. For Life
Antwoord: Schitterende auto, helemaal waar!
Heb auto met eigen ogen aanschouwd, een half uur lang, maar de verkopers waren nors(onvriendelijk) en deden geen moeite om mij een auto te verkopen?
Volvo verlaagt zich hopelijk niet tot het "wilt u een auto dan moet U dat vriendelijk vragen merk" zoals er wel een paar premium merken te bedenken zijn!
Maar gelukkig zijn er meer bakkers die brood verkopen, gemiste kans voor Volvo!
Ik zeg: Volvo, jammer.
Antwoord: Ik heb dezelfde ervaring met een verkoper. Het leek erop dat hij niet mij, maar ik hem iets moest verkopen. Hij kwam traag met informatie en ik moest hem opporren. Het was een auto merk van de allure van Volvo onwaardig. En zo ga je niet met een serieuze klant om.
Antwoord: Vandaag bij een Volvo-dealer in Maastricht geweest voor de tweede keer om koppen met spijkers te slaan (lees: auto te kopen).
Het inruilaanbod was, hoe zeg ik het vriendelijk, bedroevend en ik vroeg hem om het onderste uit de kan te halen voor mij. Hij kwam met een inruilprijs die welliswaar 250 euro hoger, lag maar dan moest ik vandaag beslissen (heel dreigend) want als ik me nog bedenken moest, bedacht hij zich ook nog eens. U begrijpt dat ik mijn geld ergens anders besteed heb. Volvo foei!
Antwoord: Tijdens mij zoektocht naar een nieuwe lease auto ben ik bij 3 Volvo dealers geweest. Moet zeggen dat ik overal goed en correct behandeld ben. Bij de een is wat meer aarzeling dan bij de andere om op de klant af te stappen.
Eenmaal in gesprek is er volle aandacht en toewijding om alle vragen te beantwoorden.
Heb intussen 2 keer proefrit gemaakt, alleen en met mijn huisgenoten. Auto voelt goed aan, rijdt goed en is voor de klasse waarin hij geplaatst is, best ruim. Zelfs achterin kan nog een volwassen persoon zitten met enig comfort.
Al met al een Volvo V40 besteld bij de lease maatschappij.
Antwoord: in Boxmeer zit een dealer en heeft een liefhebbers verkoper in dienst (Rob). Mijn ervaring was een feestje en ze hebben nog steeds geen handtekening maar ik ben wel super geinformeerd kreeg zonder vragen de sleutel in mijn hand gedrukt en moest het eerst maar eens gaan ervaren met een T3. Daarna met de koffie vers gezet een zeer perfecte begeleiding naar een mogelijke koop ondergaan. Top!
Antwoord: Ik ben naar Den Haag gereden op aanraden van een collega (vanuit Limburg) en heb bij Niham een V40 gekocht. Ik voelde mij meteen op mijn gemak en werd zoals het hoort als klant behandeld, goed geinformeerd, niet opdringerig, lekkere koffie.
Bij Niham zijn de medewerkers ook allemaal Volvo-adepten met liefde voor het merk.
Kijk, zo kan het dus ook.
Antwoord: Ben met een vriend geweest vanmiddag bij Niham Forepark te Den Haag. Wat een verademing vergeleken met andere showrooms die we eerder op de dag bezochten.
Inderdaad, niet opdringerig, uitstekend geinformeerd door vriendelijke en betrokken personeel.
En -niet te vergeten- wat is de V40 (T4 Summum) een prachtige machine. Niham ziet mij in de nabije toekomst terug.
Antwoord: Wij zijn prettig behandeld in Heerlen op de autoboulevard alles werd goed uitgelegd door Sander. Wij hebben een proefrit gemaakt en waren overtuigd geen inruil dus konden wij goed zaken doen.
Auto is besteld, wordt maart 2013
Antwoord: Testrit gedaan met de D2 en vond de motor toch een beetje hol, hoge toeren laten gaan zijn nodig om wat koppel te genereren. Ophanging en geluidsisolatie subliem.
Owv motortechnologie, ben ik toch voor de nieuwe golf VII gegaan die een sublieme 2.0 TDI met automaat kan leveren. D3 van volvo is een alternatief, maar zelfs de verkoper van Volvo gaf toe dat Volvo op motorgebied achter loopt tov VW Audi.
Antwoord: Ook ik ben net als Rietdon in Heerlen bij de autoboulevard geweest bij Sander. Heel netjes behandeld, niet opdringerig en ook een mooie inruilprijs voor mijn huidige auto. Dus die keuze was snel gemaakt.
Antwoord: Bij het verkopen van een nieuwe wagen zijn ze allemaal wel beleefd en vriendelijk. Van zodra er problemen zijn kan dit rap omslaan. Leg je oor eens goed te luisteren bij verschillende klanten van de garage. Er zijn altijd wel wat klanten in de zithoek die wachten wegens het onderhoud.
Ervaring met Volvo V40 1,6 d R design: 4 Maanden geleden een nieuwe auto gekocht die ze schandalig hebben afgeleverd, de lak zat onder de poetskrassen. Volvo Mobility Centre Vlaardingen kon dit probleem na 2x nog niet oplossen. Dankzij Forward Advocaten Tilburg heb ik mijn zin gekregen door de auto te laten polijsten bij een vakkundig en professioneel poetsbedrijf. Leseman Carcare in Tilburg is verantwoordelijk voor het eindresultaat. Bedankt!