Forum Volvo V40
Reacties van eigenaren
Antwoord: Heb ik ook gehad met 300 km op de teller er moest een nieuwe schokbreker onder.
Antwoord: Ik bedoel een roffelend en bonkend geluid (niet rollend)
Antwoord: Ik heb de v40 sinds begin van dit jaar en al na een paar maanden begon er een rollend, bonkend geluid op te spelen. Heel irritant als je gewoon door de woonwijk rijdt. Alsof 'ie uit elkaar valt. Het stuurt met mind vertrouwen, heel naar. Stuurhuis is vervangen en na een week zelfde probleem. Over 3 weken wordt weer het stuurhuis vervangen, maar om eerlijk te zijn heb ik er geen vertrouwen in dat het verbeterd. Hoort bij de auto zeggen ze bij de dealer en bijna iedereen heeft dit geluid meneer...
Ervaring met Volvo V40: Volvo V40 D4 van een half jaar oud heeft problemen met de motor. Bijna geen vermogen. Wacht al 2 weken op het onderdeel. Schijnt vaker voor te komen. Wie heeft het zelfde probleem?
Antwoord: Ik heb dit na een software update. De auto trekt nu minder hard op en de dealer zegt dat het niet kan. Voordat ik de auto bracht voor de servicebeurt heb ik duidelijk gevraagd om geen software update te doen. In verband met het Volkswagen schandaal ik denk dat ze met het koppel en vermogen hebben lopen rotzooien, maar daar kom ik wel achter. Als dat zo is informeer ik de RDW. Ik zou zeggen D4 mannen laat geen software update doen want hij word daar niet beter van groeten Michael
Antwoord: Probleem is bij mij nog niet structureel opgelost. Jammer Volvo.
Antwoord: Mijn D3 diesel heeft ook een software update gehad. Gevolg: vermogen lijkt hetzelfde maar de wagen maakt meer lawaai en is nu veel duidelijker te herkennen als een diesel. Warm of koud het maakt niet uit!! Ook verbrukt hij meer brandstof en draait minder prettig! Niet doen dus die software update!
Ervaring met Volvo V40 D4: Voor het eerst een Volvo. En inderdaad gelokt door de 14%. Auto rijdt zeer goed, vorige auto was een Ford Mondeo 2.0 liter TDCI. De Volvo is nog pitteger. Uiteraard mis ik wel een beetje de ruimte van de Ford, echter tot nu toe een perfecte auto, veel rijplezier en zeer gunistig voor de bijtelling. Ik vind de afwerking van binnen zeer goed (Summum uitvoering).
Ervaring met Volvo V40 R-design: Geweldige auto met een zeer soepele motor. Gemiddeld verbruik over 30.000 km: 4,8 ltr/100 km. 13 jaar hiervoor mercedes gereden. Volvo doet daar niet voor onder uiterst tevreden.
Ervaring met Volvo V40 D4: Mijn V40 190 pk dieseltje onlangs gehaald. R-design pakket staat hem goed en maakt het i.c.m. de Business uitvoering mooi compleet voor een nette prijs en maar 14% bijtelling.
Qua ruimte is de achterbank beperkt, maar prima te doen voor 2 volwassenen. Bagageruimte is redelijk maar niet te vergelijken met een stationcar. Hanteerbaarheid, sturen, schakelen en remmen is prima voor elkaar al moest ik wel even wennen aan het vroeg opschakelen om echt zuinig te rijden. Anderzijds nodigt de nieuwe D4 motor uit om lekker gas te geven, en ja... dan is 'ie snel!
Antwoord: Inmiddels 17.000 km op de teller. Nog geen enkele storing gehad. Blijft een heerlijke soepele auto. gemiddeld verbruik 5 ltr/100km. Helaas heeft filerijden een negatief effect op het gemiddelde, maar misschien ook een zware rechter voet :-)
Qua comfort een puntje van aandacht, de ventilatie zou wat meer balans moeten hebben. Heb zo nu en dan dat ik de luchtstroom langs de voorruit in de stand automatisch te sterk vindt. Ook het "standaard" instellen op laag heeft niet het gewenste effect. Mijn vorige auto (VW) gaf door de gehele auto een meer gebalanceerde luchtstroom en daardoor meer kwaliteit.
Helaas heb ik 1x een lekke band gehad en met die rare compressor me moeten redden... nou, das dus niks voor mij. Ben niet onhandig, wel linkshandig, maar dat is me een gedoe... dus toch maar op zoek naar een reservewiel? Oja... dus dan ook een krik, wielmoersleutel etc... das wel een gedoe allemaal.... tip voor een spuitbus die makkelijker werk? Ik houd mij aanbevolen!
Antwoord: 60.000 km, 2e EGR klep en en nu ook erg koeler vervangen. Na wat gedoe onder garantie. Nieuwe software en roetfilter gereinigd (of vervangen). Merkte feiteijk geen probleem, alleen een lampje engine check. Verbruik ging iets omhoog. Geen onbekend probleem bij de D4 hoor ik.
Antwoord: En ja hoor... we zijn weer 50.000 km verder, EGR klep en koeler zijn weer defect. Geen idee of het nu weer onder garantie gaat vallen. Inmiddels ook foutmelding van parkeerverlichting... maar die gaat automatisch na een dag wel weer uit :)
Verder is dit de meest perfectie diesel die ik ook heb gehad. Letter vlot, prima handling, toffe auto. Nu 110.000 km op de teller en feitelijk, behalve EGR gedoe, geen problemen.
Antwoord: Gisteren de V40 ingeleverd met 134.000 km op de teller. Auto verkeert nog in topconditie, problemen met de EGR kleppen hebben zich wonderwel niet meer voorgedaan. In- exterieur van de auto is nog perfect. Moet bekennen dat Volvo dat toch perfect voor elkaar heeft.
Een volgende eigenaar kan volstaan met een grote beurt omdat de leasemaatschappij wel wat krenterig om ging met het laatste onderhoud. Bandjes zijn nu bijna glad, interieurfilter moest voor straf een ronde langer mee en sterretje in voorruit kon blijven zitten.
Terugkijkend was het een donders mooie tijd met de V40, 190 PK diesel. Los van de EGR perikelen een aanrader. Zo ook Broekhuis Groningen.... een bedrijf waar je je nog klant voelt. Top!
Nu verder in een X3... een hele andere beleving!
Ervaring met Volvo V40 D4 R-Design: Premium Audio van Harman Kardon valt zwaar tegen!
Ervaring met Volvo V40 Summum: Auto nu precies 1 jaar ik heb al meerdere keren bij de garage gezeten en nu in Kroatie kunnen ze me niet helpen. Ik heb de technische dienst in Den Haag uit moeten leggen hoe de motorkap open gaat (er wordt namelijk op 2 plekken vergrendeld). De hoogste vergrendeling zit tegen de voorruit en die ging niet opzij. Ik heb met stokken deze nu zelf maar handmatig opzij geduwd. Dit wist Volvo zelf nog niet. Bouwtekeningen etc zijn erbij gehaald niemand kon mij helpen bij Volvo. Want mijn probleem is dat mijn ruitensproeier tankje lek is en ik deze wilde bijvullen maar de motorkap niet verder dan 10cm open wilde en de vergrendeling achterin niet werkte. Daarvoor mijn waterpomp niet goed en slechte software zodat de auto weer eens terug moest om dat hij als een koffiepot liep. Dan was mijn voorbumper niet bestand tegen het weer in Kroatie waardoor hij aan beide zijde uit de sponning kwam. Dus al met al veel zaken die toch kapot niet goed zijn etc die volgens mij niet passen bij dit merk. Valt mij zeer zwaar tegen. Ik zal denk niet snel meer voor Volvo kiezen. Ook de gebrekkige service vanuit de alarm-centrale speelt een rol.
Antwoord: Een goede raad: meld elk defect schriftelijk of via email met bevestiging.
Ervaring met Volvo V40 D4: Bij elke drempel in onze woonwijk hoor ik de voorvering. Het is een bonkend geluid. Wie heeft daar ook last van?