Forum Volvo C30
Reacties van eigenaren
'08
2
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
'12
4
bouwjaar
jaar in bezit
55k
km
diesel
Betrouwbaarheid
8
Comfort
9
Motor
9
Naam: Bocla, datum : 16 februari 2017
Ervaring met Volvo C30 R-edition: Prrr, prrr is verholpen in 2014, oorzaak defect aan CPU, kosten 695 euro, gelukkig nog in de garantietermijn. Nu duimen dat 'ie niet weer stuk gaat,sprake van fabrieksfout. Mijn C30 rijdt tot op heden geweldig. Ik heb weinig last van windgeruis. Geweldige audiosound, wegligging en rijgedrag. Voorlopig blijf ik met mijn C30 rijden.
Ervaring met Volvo C30 R-edition: Prrr, prrr is verholpen in 2014, oorzaak defect aan CPU, kosten 695 euro, gelukkig nog in de garantietermijn. Nu duimen dat 'ie niet weer stuk gaat,sprake van fabrieksfout. Mijn C30 rijdt tot op heden geweldig. Ik heb weinig last van windgeruis. Geweldige audiosound, wegligging en rijgedrag. Voorlopig blijf ik met mijn C30 rijden.
'12
4
bouwjaar
jaar in bezit
137k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
7
Naam: Robelenos, datum : 8 februari 2017
Ervaring met Volvo C30 D3: De zwart metallic D3 heeft nog een beresterke 5 cilinder! De laatste.. 2 liter met 150 PK. Tuning naar 200 PK mogelijk.. Helaas geen leren bekleding. Wel bijna alle andere opties. 18 inch Midir met sportpakket geeft prima wegligging. Winter 17 inch. Zeer tevreden tot nu toe. Veel snelweg kilometers. High performance audio met 8 speakers ook uitstekend. Actieve xenonlampen erg goed in het donker. Kortom: erg tevreden!
Ervaring met verkoop: Diplomat sales in Gemany..
Ervaring met Volvo C30 D3: De zwart metallic D3 heeft nog een beresterke 5 cilinder! De laatste.. 2 liter met 150 PK. Tuning naar 200 PK mogelijk.. Helaas geen leren bekleding. Wel bijna alle andere opties. 18 inch Midir met sportpakket geeft prima wegligging. Winter 17 inch. Zeer tevreden tot nu toe. Veel snelweg kilometers. High performance audio met 8 speakers ook uitstekend. Actieve xenonlampen erg goed in het donker. Kortom: erg tevreden!
Ervaring met verkoop: Diplomat sales in Gemany..
'11
5
bouwjaar
jaar in bezit
106k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
8
Naam: Ladc. Contact, datum : 22 juli 2016
Ervaring met Volvo C30 2.0 R design: De C30 is gewoon een compacte, prettig rijdende en comfortabele wagen. De wegligging, vooral in de bergen, is grandioos.
Het verbruik (2.0 benzine) bij veel snelweg km's is 1 op 14,1 gemiddeld. Redelijk, in verhouding tot de prestaties en de motor grootte.
Minpunten: a) windgeruis bij het linker portier. b) de veel te lage voorbumper/spoiler die elke flauwe hobbel/drempel raakt, wel goed voor de autospuiter (WERK!) c) de dramatische kwaliteit van het (kleur: gebroken witte)leder bij mijn uitvoering R-design; Ik noem het liever "kippeleer", vanwege de uitermate dunne kwaliteit en de "vlakke uitstraling" alsmede het feit dat elke groefje, deukje of krasje dat er op komt er nimmer meer af gaat. Ook ging het na 1 jaar al verkleuren/vergelen op bepaalde plaatsen. Ook met het Volvo-leder-onderhoud setje geen verbetering. De importeur deed hier verder niets aan...
Dus: geen leder meer in een volgende Volvo...
Ervaring met onderhoud: Ik ga naar de dealer in Antwerpen. Ik ben toch vaak in de regio Antwerpen/Gent. Goede service en de prijzen liggen lager dan in Nederland.
Ervaring met Volvo C30 2.0 R design: De C30 is gewoon een compacte, prettig rijdende en comfortabele wagen. De wegligging, vooral in de bergen, is grandioos.
Het verbruik (2.0 benzine) bij veel snelweg km's is 1 op 14,1 gemiddeld. Redelijk, in verhouding tot de prestaties en de motor grootte.
Minpunten: a) windgeruis bij het linker portier. b) de veel te lage voorbumper/spoiler die elke flauwe hobbel/drempel raakt, wel goed voor de autospuiter (WERK!) c) de dramatische kwaliteit van het (kleur: gebroken witte)leder bij mijn uitvoering R-design; Ik noem het liever "kippeleer", vanwege de uitermate dunne kwaliteit en de "vlakke uitstraling" alsmede het feit dat elke groefje, deukje of krasje dat er op komt er nimmer meer af gaat. Ook ging het na 1 jaar al verkleuren/vergelen op bepaalde plaatsen. Ook met het Volvo-leder-onderhoud setje geen verbetering. De importeur deed hier verder niets aan...
Dus: geen leder meer in een volgende Volvo...
Ervaring met onderhoud: Ik ga naar de dealer in Antwerpen. Ik ben toch vaak in de regio Antwerpen/Gent. Goede service en de prijzen liggen lager dan in Nederland.
Reactie van: Robelenos, datum: 8 februari 2017
Antwoord: D3 Diesel nieuw gekocht in 2012.
137dkm zonder problemen!
Hij rijdt 1:17,5 nu.
5 cilinder diesel erg sterk en soepel.
Erg tevreden tot nu toe!
'13
3
bouwjaar
jaar in bezit
43k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
8
Naam: Janbosch44, datum : 3 maart 2016
Ervaring met Volvo C30 140 pk: Veel auto voor het geld; uitstekende wegligging, praktisch niet windgevoelig. Steekt met kop en schouders boven mijn vorige Audi uit. Aanrader.
Ervaring met onderhoud: Gewoon bij vakgarage.
Ervaring met Volvo C30 140 pk: Veel auto voor het geld; uitstekende wegligging, praktisch niet windgevoelig. Steekt met kop en schouders boven mijn vorige Audi uit. Aanrader.
Ervaring met onderhoud: Gewoon bij vakgarage.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
56k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
3
Naam: A. Breedveld10, datum : 25 augustus 2015
Ervaring met Volvo C30 1.8: Vorige auto was een Peugeot 206 XC 1.6, een vlotte auto met goede wegligging (100PK). Normaal verbruikt 1 op 15 gemiddeld of zo.
Tegenwoordig ook in bezit van deze C30 (125PK). Eerst dag airco condensor naar de kl. Naja, dat ding zit bijna op het asfalt gemonteerd. Echt ongelooflijk.
Maar waar ik echt versteld van sta is de motor. Traag als dikke stront, rumoerig (voor een auto van deze leeftijd en prijsklasse)? Onaangename versnellingsbak verhouding. Ruim 3000 toeren bij 120 km/uur? Comfort is goed. Goed uiterlijk.
Voorlopig rijd ik weer in de 206. En die C30 ga ik zeker een keer inruilen.
Ervaring met Volvo C30 1.8: Vorige auto was een Peugeot 206 XC 1.6, een vlotte auto met goede wegligging (100PK). Normaal verbruikt 1 op 15 gemiddeld of zo.
Tegenwoordig ook in bezit van deze C30 (125PK). Eerst dag airco condensor naar de kl. Naja, dat ding zit bijna op het asfalt gemonteerd. Echt ongelooflijk.
Maar waar ik echt versteld van sta is de motor. Traag als dikke stront, rumoerig (voor een auto van deze leeftijd en prijsklasse)? Onaangename versnellingsbak verhouding. Ruim 3000 toeren bij 120 km/uur? Comfort is goed. Goed uiterlijk.
Voorlopig rijd ik weer in de 206. En die C30 ga ik zeker een keer inruilen.
'10
2
bouwjaar
jaar in bezit
201k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Corblok, datum : 31 mei 2015
Ervaring met Volvo C30 1.6 d kinetec: In maart 2013 de auto met 140.000 km op de teller gekocht bij een Ford dealer in Ede. Deze dealer had de auto ook nieuw geleverd en ook altijd onderhouden. In de uitvoering die ik heb zit de Volvo carkit, Volvo navigatie, climaatcontrole en een uitstekende geluidsinstallatie. Na een 14 dagen was er een kleine storing die ik in overleg met de verkoper bij mijn lokale dealer, ik woon in Ridderkerk, heb laten verhelpen, de nota is door de dealer in Ede betaald. Na 4 weken bleek er een motorsteun aan de voorzijde afgebroken welke door de dealer in Ede is vervangen. Dit is een bekend euvel, ik kreeg een leenauto mee. Prima service en garantie in Ede.
In mei heb ik de motor laten tunen bij Tunex. Ik vond de trekkracht en het vermogen tegen vallen en ik wilde met een caravan van 1.300 kilo mee de Alpen en Dolomieten door trekken.
De motor heeft nu een koppel van 305 nm en 133 pk en daar kan je wel een caravan mee trekken. gemiddeld met de caravan 1 op 12 bij 100 km in Duitsland vindt ik niet slecht en de auto doet alles veel gemakkelijker. Ook met een skibox op het dak, met een gang van 150 kilometer een verbrui van 1 op 15, vindt ik heel acceptabel. In Nederland rijd de auto gemiddeld 1 op 21.
Afgezien van de normale slijtage aan de remschijven voor en achter, beide vervangen, heb ik geen storing of klachten gehad. In het begin deed ik de beurten bij de Volvo dealer, doen ze keurig netjes, maar ik heb nu een universele garage en dat is een stuk voordeliger.
Sinds de reparatie aan de motorsteun geen storing meer gehad en zoals de vlag er nu voorstaat op naar de 300.000 km!.
Ervaring met Volvo C30 1.6 d kinetec: In maart 2013 de auto met 140.000 km op de teller gekocht bij een Ford dealer in Ede. Deze dealer had de auto ook nieuw geleverd en ook altijd onderhouden. In de uitvoering die ik heb zit de Volvo carkit, Volvo navigatie, climaatcontrole en een uitstekende geluidsinstallatie. Na een 14 dagen was er een kleine storing die ik in overleg met de verkoper bij mijn lokale dealer, ik woon in Ridderkerk, heb laten verhelpen, de nota is door de dealer in Ede betaald. Na 4 weken bleek er een motorsteun aan de voorzijde afgebroken welke door de dealer in Ede is vervangen. Dit is een bekend euvel, ik kreeg een leenauto mee. Prima service en garantie in Ede.
In mei heb ik de motor laten tunen bij Tunex. Ik vond de trekkracht en het vermogen tegen vallen en ik wilde met een caravan van 1.300 kilo mee de Alpen en Dolomieten door trekken.
De motor heeft nu een koppel van 305 nm en 133 pk en daar kan je wel een caravan mee trekken. gemiddeld met de caravan 1 op 12 bij 100 km in Duitsland vindt ik niet slecht en de auto doet alles veel gemakkelijker. Ook met een skibox op het dak, met een gang van 150 kilometer een verbrui van 1 op 15, vindt ik heel acceptabel. In Nederland rijd de auto gemiddeld 1 op 21.
Afgezien van de normale slijtage aan de remschijven voor en achter, beide vervangen, heb ik geen storing of klachten gehad. In het begin deed ik de beurten bij de Volvo dealer, doen ze keurig netjes, maar ik heb nu een universele garage en dat is een stuk voordeliger.
Sinds de reparatie aan de motorsteun geen storing meer gehad en zoals de vlag er nu voorstaat op naar de 300.000 km!.
Ervaring met Volvo C30 2.4i: De C30 2.4i Geartronic in Momentum-uitvoering is een comfortabele wagen. De wegligging is grandioos, de 5-cylinder motor klinkt als muziek in de oren.