Forum Volvo 440
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo 440: Tijdje terug een nette 440 GLT met 2.0 motor gekocht. Van oude man die stopte met autorijden. Amper 109 000 km. Had nooit gedacht dat dit miskende autootje zo fijn zou rijden!
En het mooiste komt nog: bij een snelwegrit van plm 300km aan 110/u en ook wat fille onderweg, verbruikte ik... 6,2lit/100km!!
Ervaring met Volvo 440 1.8: Aangeschaft eind 2010, toen 43.000 km gelopen. Gisteren getankt en bij het wegrijden viel de auto telkens stil. Koelvloeistofpeil stond onder een sensor dus bijgevuld. Daarna reed de auto probleemloos, Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn geweest?
Ervaring met Volvo 440 1989 turbo: Zeldzame uitvoering. In de 400 range de absolute winnaar.Onderstel door lotus onderhanden genomen.De Motor is destijds door Porsche onderhanden genomen.170pk.
Volvo heeft de motor in produktie genomen destijds met 120pk.Zit ook in de 480.Probleemloze motor,uiteraard bij goed onderhoud.
Advies:Turbomodellen koesteren. Rijdt zalig en verbuik is in eigen hand te houden(voetje).
Ervaring met Volvo 440 1.8: Aangeschaft nu een jaar geleden. Bij lage km standen kunnen lekkende keringen optreden, de krukaskering achter koppeling is de vervelendste. Vervangen is op termijn altijd nodig, en een nieuwe koppeling is dan niet over te slaan. Het kan uitgesteld mits lekkage niet al te erg is. Verder een sterke auto met voor deze klasse comfortabele eigenschappen. Lage vaste lasten door laag gewicht en bij merkonafhankelijke garages betaalbaar in onderhoud. Onderdelen nog nieuw en ook 2e hands goed te verkrijgen. Mits goed onderhouden en niet als goedkope tijdelijke auto zonder onderhouds geschiedenis aangeschaft, het overwegen waard.
Ervaring met verkoop: Ga bij apk niet uit van een technisch perfecte auto. Er is altijd wel achterstallig onderhoud, wordt uit financieel oogpunt altijd overgeslagen en wordt uitgegeven aan de nieuw te kopen auto.
Uitgebreide proefrit is altijd nodig en inzage in onderhoudspapieren. Loop er uitgebreid omheen en let op bv deurspelingen, vocht in kofferbak, een schone of smerige motor ( van de olie).
Een handelaar geeft garantie tot aan de stoeprand, een particulier van goede afkomst is soms nog beter te vertrouwen.
Neem iemand mee met verstand van zaken en auto's bij twijfel.
Ervaring met onderhoud: Men claimt onderhoud uit te voeren volgens schema van de dealer, maar hier moet wel opgelet worden. men werkt bij onafhankelijke garages met eigen kwaliteitseisen en onderdelen, en dit is niet altijd de beste keus als het om de levensduur van de auto gaat.
Bij merkspecifieke problemen ben je bij de dealer beter af, en dit is niet altijd per definitie duurder. Per klus kun je het beste kiezen waar naar toe te gaan.
Ervaring met Volvo 440 1.8: Altijd was er wel wat bij de APK van mijn Volvo 440, alleen de laaste keer niks, en toen begon het dus. Eerst de bobiene, nu komt mijn auto niet meer boven de 100 km/u want dan valt hij zowat stil en moet ik snel aan de kant.
Als mijn richtingaanwijzer aanzet, zie ik dat het lampje van mijn stadslicht ook knippert. Hetzelfde gebeurt als ik mijn blazer aanzet: dan zie ik ook dat mijn lampje van mijn stadslicht terug valt.
Antwoord: Ik heb een Volvo 440 die verder goed bevalt. Wil er nu graag een met LPG G3 en airco. Er staat er een te koop voor een zacht prijsje, maar deze heeft al 350.000 km op de teller staan. Hoe lang blijft zo'n 440 eigenlijk rijden?
Antwoord: De 440 is een betrouwbare auto, maar kent wel zwakke plekken: uitlaatspruitstukpakking, lekkende krukaskering, roestvorming bij achterste spatbordranden. Dit zijn manco':s die na x aantal jaren opdoemen. Verder kan het stationaire toerental instabiel zijn of te hoog zijn. Dit zijn bekende storingen die bij de juiste bedrijven snel zijn verholpen. Of een 440 met 350 dkm verstandig is, valt wel te betwijfelen. Een goede aankoopkeuring of motortest lijkt me zeker nodig. En onderhoudsinformatie .
Ervaring met Volvo 440 2,o liter automaat: Probleemloze auto met groot vermogen en dito comfort. Eenvoudig te onderhouden en te repareren door hobbyist.
Ervaring met onderhoud: Volvo 440 handboek aanschaffen en sleutelen maar.
Antwoord: Hallo Robert,
Jij bent denk ik een sleutelaar. Ik heb een vraag waar jij mogelijk het antwoord op weet. Als ik mijn contact uitzet stopt de motor maar lichten en radio blijven soms aan. Als ik vervolgens de deur open krijg ik dus ook een alarmsignaal dat het licht nog brandt. Als ik daarna opnieuw start, soms moet dat wel enige keren, gaat wel alles uit. Weet jij hoe ik dat kan verhelpen?
Groeten,
Herman.
Ervaring met Volvo 440 2.0i: Rijdt nog als nieuw. Ik rijd stug en haal ook 1:15. Even na de 4 ton wat grotere problemen zoals homokineet, motorsteunrubber en nu lekkage stuurhuis. De betrouwbare motor heeft div. andere aankopen uitgesteld. De uitlaat naar middendempers gemodificeerd met rechte pijp en flexibel stuk. Hierdoor is de spanning weg en de levensduur lang. Bekleding begint slijtageplekken te vertonen. Stoelen zitten nog steeds erg goed. Idd roest bij achterschermen verholpen met nieuwe plaatdelen.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht met linker schade en 178.000 km. Merk koppelingsplaat erin gezet, die nog steeds draait.
Ervaring met onderhoud: Onderhoudsarm. Tijdig olie ed. Ik rijd met een keramiektoevoeging in de olie. Nodig? Bij mij loopt het gesmeerd.