Forum Volkswagen Touran (2003 - 2010)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Touran TSO 1,4 optive 2: Sinds 1/2 jaar een aaneenschakeling van problemen en dito kosten erbij. Nu moet de turbo wer vervangen worden 1500 euro. Voor de zomervakantie heeft de auto 8 weken bij de dealer gestaan: cylinderkoppen vervangen, compressorklep en turboklep, inspuiitsysteem vervangen, synchronisatiemesjes van 1 naar 2 vervangen (garantie), koppelingscylinder vervangen (tot 3 maal toe).
Ik ben er helemaal klaar mee. Na 18 1/2 jaar nagenoeg probleemloos VW gereden te hebben gaan we een ander merk auto uitzoeken.
Antwoord: Klaassen Oosterhesselen:
Ik kan me hierbij aansluiten, Volkswagen heeft het ook bij mij compleet af laten weten. Touran 1.9 TDI Highline nieuw aangeschaft vergelijkbare problemen. Bersnellingsbak na 1 jaar al gereviceerd! Bestuurdersstoel na 1 dag al stuk onder garantie gerepareerd ipv. vervangen. crouse control al na 2 maanden stuk vervangen onder garantie welis waar, maar wel wee problemen. Na garantieperiode EGR-koeler stuk, volgens fabriek volledig gegarandeerd, Pon en Dealer vinden van niet &euro: 1100,00 schade. Na de reparatie van de koeler niets anders dan lekkage van koelvloeistof, niet te vinden, inmiddels meer dan 5 liter bijgevuld. Tijdens lange afstanden slipt de koppeling bij het wegrijden. Niets aan te doen, moet nieuwe drukgroep worden gemonteerd om er zeker van te zijn dat het goed komt &euro:2300,00. Ook hierop geen coullance. Kortom ook ik ben er helemaal klaar mee, voor mij geen VW-touran weer. Ook het nieuwe model heeft al problemen heb ik gehoord dus VW????????
Ervaring met Volkswagen Touran 1.6 fsi:
Ervaring met onderhoud: Na 56.000 km versnellingsbak stuk, ca.2.000 km later weer stuk (fout bijmonteren). Nu bij 100.000 km weer versnellingsbak stuk.
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem denk ik. Ik heb deksel (zat een gat in de deksel ) / lager / ringen en olie vervangen. Nu krijg ik bijgeluiden. Wat heb je eraan gedaan kan je uit leggen wat er verkeerd is gegaan?
groet Piet
Ervaring met Volkswagen Touran Athene aut.6 DSG: Na aankoop ging kort daarna de ABS defect. Dat is een kostbaar verhaal. Kortom: bijna 2700 euro lichter. Eigen garage kon het defect zelf niet oplossen vanwege complexe software die alleen bij de VW-dealer kon worden opgelost. VW-dealers houden de software angstvallig voor zichzelf.
Bandengeluid is wel aanwezig jegens de org. Continental serie, maar niet echt hinderlijk. Auto heeft mij inmiddels ruim 46000 km verder vervoerd, met toch wel de nodige luxe van comfort. Ruimte, stuureigenschappen, hoge zit, hoge instap komen het comfort ten goede.
Ervaring met Volkswagen Touran 1.6 basis: Niet kopen! Je betaalt een hoop geld voor een nieuwe VW, maar na 2 a 3 jaar begint de ellende. En als je dan bij de dealer komt hoef je echt niet op sevice of coulance of i.d. te rekenen.
Antwoord: Inderdaad, lampjes aan de lopende band kapot als je ze bij de dealer laat vervangen. Doe het zelf en ze gaan opeens veeeeel langer mee!
Ervaring met Volkswagen Touran Trendline: Helaas, we waren heel blij met de Touran (veel ruimte, fijne auto). Onderhoud is duur (800 euro voor een beurt is niet ongebruikelijk), maar dan denk je wat te hebben. Opeens begeeft de versnellingsbak het en daarmee ook het vliegwiel en de koppelingsplaten. Kosten reparatie 4.600 euro! Volgens de dealer is het 'Volkswagen onwaardig'. Het hoort niet, maar ja, dikke pech voor ons.
Zijn er meer mensen die met dit probleem kampen en die bij Volkswagen tegen een muur oplopen?
Antwoord: Onderhoud van deze auto moet je niet bij de dealer doen, die proberen over jouw rug het bedrijf draaiende te houden, ik heb hier ervaring mee bij Kamsteeg (wat een tuig), kom nu bij een regulier autobedrijf in Leiden. Dit scheelt 75% in de kosten qua onderhoud.
Antwoord: Bij ons ging de versnellingsbak van de Golf Vvariant 19 TDI ook stuk, net 2 weken buiten de garantie en 92.000km op de klok. Laten repareren met coulance en 3750 euro zelf bij betaald.
Na plaatsen van de bak bleek dat de motor ook vervangen moest worden, ze hadden over het hoofd gezien dat er een motorsteun was afgebroken totaal 11000 euro na coulange hebben wij zelf 6000 euro moeten betalen.
In garantie is er tevens 3 maal een nieuw stuurhuis onder gegaan en nog wat storingen her en der. ik kan het echt niet begrijpen dat deze auto zo onoemelijk veel storingen heeft, altijd is er wel wat en niet te vergeten kost het altijd bakken geld.
Ik ben eigenlijk nog niet dikwijls onder de 1000 euro klaar geweest, het lijkt wel of het gewoon geld MOET kosten bij de VW dealer.
Antwoord: Ik heb een Cross met 1.4 TSI met BMY motor. Al een paar weken een raar knarsend geluid in de vernellingsbak als deze in z'n vrij staat. Zodra je de koppeling intrapt is het geluid weg.
Toevallig 2 weken geleden geen koppelingpedaal meer. Bij de garage nieuwe koppeling, drukgroep, vliegwiel, enz. Kosten 1.000 euro. Volgens de garage nieuwe olie en een speciale tube met pasta erin en dan moet het probleem zich vanzelf oplossen... Nee dus, het wordt steeds erger. Na proefrit... versleten versnellingsbak. Kosten 800 euro ruilbak met 1/2 jaar garantie.
Ervaring met Volkswagen Touran Highline: Perfecte auto, heb inmiddels de 3e Touran besteld.
Antwoord: Heel fijn, maar dit is echt een uitzondering of snelle inruil. Dealers geven meestal aan dat je met problemen een uitzondering bent, maar ik weet inmiddels beter. Helaas van een koude kermis thuis en nooit meer een VW (Touran). Deutsche grundlichkeit? Das war einmahl.
Ervaring met Volkswagen Touran Highline 1.9 TDI: Een voor Volkswagen onwaardige auto, Duitse degelijkheid ver te zoeken. Veel problemen met de versnellingsbak, koelsysteem en uitlaatsystemen. EGR koeler regelmatig defect, onverklaarbaar verlies van koelvloeistof.
Schakelen naar en van 5 en 3 verloopt ver van soepel. Reparaties kosten veel geld en garanties stellen niets voor. De importeur en dealer stellen zich in deze gevallen erg arrogant op en vergoeden niets, terwijl de fabriek in Duitsland aangeeft dat het anders moet. Van Pon automobielen hoor je vervolgens nooit meer iets terug.
Erg jammer maar de naam Volkswagen heeft voor mij na 20 jaar VW rijden geen betekenis meer. Vooral de Touran stelt erg teleur.